lämpö nousee
lämpö nousee
900 kaasarimalli -87. Miksi lämpö tahtoo nousta jopa näin viileillä keleillä ja maantieajossakin niin, että flekti menee päälle?
Kannentiiviste juuri vaihdettu(vika oli jo ennen sitä)nesteet, tulpat,johdot, pyörijä,jakajan kansi ja termari vaihdettu.
Laitoin 82 asteisen termarin,jotta pysyis viileämpänä, mutta ei auta.
Kone kyllä toimii hienosti, mutta pelottaa, että se kannentiiviste kärsii.
Kaasaria kun menin räpeltämään, niin en oo ihan varma onko seos oikea, voisiko se vaikuttaa ?
Kannentiiviste juuri vaihdettu(vika oli jo ennen sitä)nesteet, tulpat,johdot, pyörijä,jakajan kansi ja termari vaihdettu.
Laitoin 82 asteisen termarin,jotta pysyis viileämpänä, mutta ei auta.
Kone kyllä toimii hienosti, mutta pelottaa, että se kannentiiviste kärsii.
Kaasaria kun menin räpeltämään, niin en oo ihan varma onko seos oikea, voisiko se vaikuttaa ?
Mulla oli sama juttu ja vikaa hain , kunnes löysin .... Syyläri on tukossa ei kierrä tarpeeksi ja siksi huutaa flekti jatkuvasti, syyläri meni uusiksi ja sen jälkeen, ei flektin olekkaan tarvinnut huutaa.
Leikkasin vanhan syylärin päät auki ja hiukan toistakymmentä pilliä oli auki kaikki muut tukossa , epäilen sinulla samaa vikaa.
Tottakait se käy pitemmän päälle kannentiivisteen turmioksi.
Leikkasin vanhan syylärin päät auki ja hiukan toistakymmentä pilliä oli auki kaikki muut tukossa , epäilen sinulla samaa vikaa.
Tottakait se käy pitemmän päälle kannentiivisteen turmioksi.
syyläreihinkin saa eri tehoisia flektiantureita. jotkut anturit käynnistää flektin matalammasta lämpötilasta.
esim MOTONETin luettelosta:
JÄÄHD. TERMOSTAATTIANTURIT SAAB 900 79--93
Jäähdyttäjän sähkötoimisen puhaltimen käynnistävä anturi
900 92°-87° (vakio). . . . . . . . . . . . . . . . 13-3701 6.40
900 88°-79° ("helle"/82°-termostaatti). . .. 13-3704 7.40
900 82°-68° ("Turbo"/82°-termostaatti). . . 13-3705 8.00
esim MOTONETin luettelosta:
JÄÄHD. TERMOSTAATTIANTURIT SAAB 900 79--93
Jäähdyttäjän sähkötoimisen puhaltimen käynnistävä anturi
900 92°-87° (vakio). . . . . . . . . . . . . . . . 13-3701 6.40
900 88°-79° ("helle"/82°-termostaatti). . .. 13-3704 7.40
900 82°-68° ("Turbo"/82°-termostaatti). . . 13-3705 8.00
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Minulla olisi tuollainen ruiskusatkun syyläri myynnissä, käynee myös kaasarimalliin. Ainakin Lux-vainaassa pysyi lämmöt nätisti normaalitasolla, kun laitoin tuon syylärin siihen viime kesänä...edsel58 kirjoitti:Joo, on hyvinkin mahdollista, että vika on syylarissa, se näyttää nimittäin hieman kärsineeltä, ainakin alaosastaan.
Onko vinkkejä mistä saa halvalla hyvää ??
Kiitos !
http://www.cc.jyu.fi/~esjuny/saab/pics/ ... G_2746.jpg
Eski
Ittellä on sama ongelma, kansipahvia pelkäsin, mutta olisiko muutaman vuoden vanha syyläri mennyt mulla tukkoon... Tosin mulla ei kyllä flekti pyöri juuri lainkaan vaikka vaihdoin uuden lämpökytkimenkin... Ja ilmannu oon useampaan kertaan...
Pistäppä edsel58 tänne viestiä jos saat vian korjattua...
Pistäppä edsel58 tänne viestiä jos saat vian korjattua...
-Jouni Lappalainen- #2795-
Boxer KA -97, 900i/T8 4d -88, Audi 100 2.2Tic Quattro
Boxer KA -97, 900i/T8 4d -88, Audi 100 2.2Tic Quattro
hmm..
Mulla oli kans sama ongelma kolmisen vuotta sit tossa kaasari satkussa, lämmöt nousi. Kattelin tarkemmin, niin syyläri oli ihan karstana, sormella sai pyyhkäistyä ne lamellit alas. Silloin siis auttoi lämpöjen nousuu, kun ton vaihtoi uuteen..
No, nyt kattelin taas syyläriä ja hitto, sama ongelma, lamellit karisee, osa tullut jo alas. En muista mistä ostin ton syylärin sillon, mutta ei kyllä kauaa kestäny. Kuittikaan ei tietty enää tallessa. Osa lammelleista jo ihan ruosteessa ja hipaisusta alas.. Valmistusvirhe varmaan, oisko siinä pinnoitteessa, vai missä. Mutta siis halvalla ei hyvää saa....
Eli siis JL, luultavasti sullaki sit sattui huono syyläri,kun sen vaihdoit?? Kattele vähän ulkoapäin, miltä näyttää.. tosin jos flektikään ei oikein pyöri, niin sit kai vika jossain muualla.
No, nyt kattelin taas syyläriä ja hitto, sama ongelma, lamellit karisee, osa tullut jo alas. En muista mistä ostin ton syylärin sillon, mutta ei kyllä kauaa kestäny. Kuittikaan ei tietty enää tallessa. Osa lammelleista jo ihan ruosteessa ja hipaisusta alas.. Valmistusvirhe varmaan, oisko siinä pinnoitteessa, vai missä. Mutta siis halvalla ei hyvää saa....
Eli siis JL, luultavasti sullaki sit sattui huono syyläri,kun sen vaihdoit?? Kattele vähän ulkoapäin, miltä näyttää.. tosin jos flektikään ei oikein pyöri, niin sit kai vika jossain muualla.
-900i2,1-92, käyttis: Vo**o v40 D3 Summum aut.
-ex: 9000cse 2.0t -93
jäsenkin #2534
-ex: 9000cse 2.0t -93
jäsenkin #2534
flektin toimintahan varmistuu kun lämpökytkimen nastat yhdistää vaikka ruuvimeisselillä -> flektin pitäs pörähtää.
viime kesänä ostin lähes uuden syylärin ysiysiin, vain hetken autossa kiinni ollut. nyt talven jälkeen on ihan vihertävä jo, näyttää kun olis useamman vuoden vanha. höh.
viime kesänä ostin lähes uuden syylärin ysiysiin, vain hetken autossa kiinni ollut. nyt talven jälkeen on ihan vihertävä jo, näyttää kun olis useamman vuoden vanha. höh.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Juu kyllä se flekti toimii, on lyöty johot yhteen... Ja on uus lämpökytkinkin... Ei vissiin vaan kuumavesi kerkeä lämpökytkimelle asti.
Pitää toi syylärin kunto tarkistaa. Ja vesipumppu... Pitää vielä mittauttaa vuotaako kansipahvi...
Pitää toi syylärin kunto tarkistaa. Ja vesipumppu... Pitää vielä mittauttaa vuotaako kansipahvi...
-Jouni Lappalainen- #2795-
Boxer KA -97, 900i/T8 4d -88, Audi 100 2.2Tic Quattro
Boxer KA -97, 900i/T8 4d -88, Audi 100 2.2Tic Quattro