lämpö nousee

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
edsel58
"Ruisku"
Viestit: 138
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 16:32
Paikkakunta: Vantaa, Tiksi

lämpö nousee

Viesti Kirjoittaja edsel58 »

900 kaasarimalli -87. Miksi lämpö tahtoo nousta jopa näin viileillä keleillä ja maantieajossakin niin, että flekti menee päälle?
Kannentiiviste juuri vaihdettu(vika oli jo ennen sitä)nesteet, tulpat,johdot, pyörijä,jakajan kansi ja termari vaihdettu.
Laitoin 82 asteisen termarin,jotta pysyis viileämpänä, mutta ei auta.
Kone kyllä toimii hienosti, mutta pelottaa, että se kannentiiviste kärsii.
Kaasaria kun menin räpeltämään, niin en oo ihan varma onko seos oikea, voisiko se vaikuttaa ?
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Mulla oli sama juttu ja vikaa hain , kunnes löysin .... Syyläri on tukossa ei kierrä tarpeeksi ja siksi huutaa flekti jatkuvasti, syyläri meni uusiksi ja sen jälkeen, ei flektin olekkaan tarvinnut huutaa.

Leikkasin vanhan syylärin päät auki ja hiukan toistakymmentä pilliä oli auki kaikki muut tukossa , epäilen sinulla samaa vikaa.

Tottakait se käy pitemmän päälle kannentiivisteen turmioksi.
edsel58
"Ruisku"
Viestit: 138
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 16:32
Paikkakunta: Vantaa, Tiksi

Viesti Kirjoittaja edsel58 »

Joo, on hyvinkin mahdollista, että vika on syylarissa, se näyttää nimittäin hieman kärsineeltä, ainakin alaosastaan.
Onko vinkkejä mistä saa halvalla hyvää ??
Kiitos !
shaft
"Ruisku"
Viestit: 125
Liittynyt: To Syys 16, 2004 21:27
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja shaft »

En osaa sanoa saako halvalla hyvää, mutta joku taisi mainita, että tuo Saabin orggiskaan ei maksaisi maltaita. Itse hommasin syksyllä Motonetistä n. 100 € ja tähän asti ainakin on toiminut hyvin :)
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Laita ostoilmoitus tuonne ostetaan ja myydään, sieltä minäkin sain todella hyvän ja halvalla.
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

syyläreihinkin saa eri tehoisia flektiantureita. jotkut anturit käynnistää flektin matalammasta lämpötilasta.

esim MOTONETin luettelosta:

JÄÄHD. TERMOSTAATTIANTURIT SAAB 900 79--93
Jäähdyttäjän sähkötoimisen puhaltimen käynnistävä anturi
900 92°-87° (vakio). . . . . . . . . . . . . . . . 13-3701 6.40
900 88°-79° ("helle"/82°-termostaatti). . .. 13-3704 7.40
900 82°-68° ("Turbo"/82°-termostaatti). . . 13-3705 8.00
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6520
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

edsel58 kirjoitti:Joo, on hyvinkin mahdollista, että vika on syylarissa, se näyttää nimittäin hieman kärsineeltä, ainakin alaosastaan.
Onko vinkkejä mistä saa halvalla hyvää ??
Kiitos !
Minulla olisi tuollainen ruiskusatkun syyläri myynnissä, käynee myös kaasarimalliin. Ainakin Lux-vainaassa pysyi lämmöt nätisti normaalitasolla, kun laitoin tuon syylärin siihen viime kesänä...
http://www.cc.jyu.fi/~esjuny/saab/pics/ ... G_2746.jpg

Eski
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Kannattaa vaihtaa syyläri , usko pois :wink:
edsel58
"Ruisku"
Viestit: 138
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 16:32
Paikkakunta: Vantaa, Tiksi

Viesti Kirjoittaja edsel58 »

Kiitos vinkeistä !! Kävinkin jo motonetistä hakemassa uuden ja huomenna vaihtoon. Sittenpähän näkee miten lämmöt laskee.
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

niin onhan se varmasti ilmattu kunnolla muutamaan kertaan!!?
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
JL
"Aero"
Viestit: 474
Liittynyt: Su Heinä 18, 2004 16:31
Paikkakunta: Rantasalmi

Viesti Kirjoittaja JL »

Ittellä on sama ongelma, kansipahvia pelkäsin, mutta olisiko muutaman vuoden vanha syyläri mennyt mulla tukkoon... :? Tosin mulla ei kyllä flekti pyöri juuri lainkaan vaikka vaihdoin uuden lämpökytkimenkin... Ja ilmannu oon useampaan kertaan...

Pistäppä edsel58 tänne viestiä jos saat vian korjattua...
-Jouni Lappalainen- #2795-
Boxer KA -97, 900i/T8 4d -88, Audi 100 2.2Tic Quattro
saba2,1
"Aero"
Viestit: 459
Liittynyt: Ma Elo 23, 2004 22:56
Paikkakunta: Helsinki/Lappeenranta

hmm..

Viesti Kirjoittaja saba2,1 »

Mulla oli kans sama ongelma kolmisen vuotta sit tossa kaasari satkussa, lämmöt nousi. Kattelin tarkemmin, niin syyläri oli ihan karstana, sormella sai pyyhkäistyä ne lamellit alas. 8O Silloin siis auttoi lämpöjen nousuu, kun ton vaihtoi uuteen..

No, nyt kattelin taas syyläriä ja hitto, sama ongelma, lamellit karisee, osa tullut jo alas. En muista mistä ostin ton syylärin sillon, mutta ei kyllä kauaa kestäny. Kuittikaan ei tietty enää tallessa. :? Osa lammelleista jo ihan ruosteessa ja hipaisusta alas.. Valmistusvirhe varmaan, oisko siinä pinnoitteessa, vai missä. Mutta siis halvalla ei hyvää saa.... :(

Eli siis JL, luultavasti sullaki sit sattui huono syyläri,kun sen vaihdoit?? Kattele vähän ulkoapäin, miltä näyttää.. tosin jos flektikään ei oikein pyöri, niin sit kai vika jossain muualla.
-900i2,1-92, käyttis: Vo**o v40 D3 Summum aut.
-ex: 9000cse 2.0t -93
jäsenkin #2534
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

flektin toimintahan varmistuu kun lämpökytkimen nastat yhdistää vaikka ruuvimeisselillä -> flektin pitäs pörähtää.

viime kesänä ostin lähes uuden syylärin ysiysiin, vain hetken autossa kiinni ollut. nyt talven jälkeen on ihan vihertävä jo, näyttää kun olis useamman vuoden vanha. höh.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Kannattaiskohan sitä joskus autonpesun yhteydessä virutella , päästää vettä läpi , siitä maskista konehuoneeseen päin ja miksei toiseenkin suuntaan , luulen et kesto ikä paranee , itse teen näin usein ja ihan hyvä syyläri on vaihdettu pari vuotta sitten käytettynä.
JL
"Aero"
Viestit: 474
Liittynyt: Su Heinä 18, 2004 16:31
Paikkakunta: Rantasalmi

Viesti Kirjoittaja JL »

Juu kyllä se flekti toimii, on lyöty johot yhteen... Ja on uus lämpökytkinkin... Ei vissiin vaan kuumavesi kerkeä lämpökytkimelle asti.

Pitää toi syylärin kunto tarkistaa. Ja vesipumppu... Pitää vielä mittauttaa vuotaako kansipahvi...
-Jouni Lappalainen- #2795-
Boxer KA -97, 900i/T8 4d -88, Audi 100 2.2Tic Quattro
Vastaa Viestiin