Vm 87 900, kierroslukumittarin yhteydessä oleva kello pysähtyi.
Säätönupista viisarit kyllä liikkuu.
Onko siinä jonkinlaista yleistä vikaa, jota kannattaisi ensiksi lähteä selvittämään?
Kello pysähtyi
Kello pysähtyi
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
Re: Kello pysähtyi
Täällä lähes sama ongelma, välillä käy välillä ei.
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23978
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Kello pysähtyi
mitäs muuta saman sulakkeen takana kellon kanssa on ?
=toimiiko ne ??
satunnaiseen käy ei käy oireeseen tarkastelisin kontakteja .
=toimiiko ne ??
satunnaiseen käy ei käy oireeseen tarkastelisin kontakteja .
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Kello pysähtyi
Varoke 28:
Sähköantenni, kello, radio ja sisävalaistus.
Muut toimii pl. kello
Sähköantenni, kello, radio ja sisävalaistus.
Muut toimii pl. kello
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
Re: Kello pysähtyi
Katsopa jääkö säätönuppi pohjaan kun pyörittelet kelloa. Jos se jää pohjaan niin kello ei käy.
Re: Kello pysähtyi
Niin tällöinhän kello on ikäänkuin vapaalla. Ei nuppi ei jää pohjaan. Sitähän ei tiedä jääkö jokin muu mekanismista pohjaan.
Siksi tässä haenkin kokemuspohjaista tietoa onko kyseessä mekaaninen vaiko sähköinen vika.
Tosin sittenhän se selviää, kun mittariston avaa.
Siksi tässä haenkin kokemuspohjaista tietoa onko kyseessä mekaaninen vaiko sähköinen vika.
Tosin sittenhän se selviää, kun mittariston avaa.
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
Re: Kello pysähtyi
No niin, nyt on kello korjattu. Vika oli kellossa, todennäköisesti elektroniikassa. Kellossa oleva "vauhtipyörä" ei pyörinyt, vaan sätki edestakaisin.
Varaosana oleesta mittaristosta sitten uusi kello/kierroslukumittari paikoilleen.
Onneksi se tuli testattua ennen kojetaulun kokoamista. Varaosamittarissa olikin sitten kierroslukumittari rikki
Yhdistelemällä kaksi kello/kierroslukumittari-kokonaisuutta keskenään saatiin sitten toimiva paketti. Jos joskus joudutte samaan tilanteeseen, niin vinkkinä, että kierroslukumittari on helpompi vaihtaa. Kellon viisarit saa irti jolloin kiekkamittarin voi irrottaa kokonaisuudesta, kunhan on ensin tapellut auki piirilevyn kiinnitysklemmarin.
Kellon viisareita paikoilleen laitettaessa tulee muistaa kohdistaa ne kellon 12:00 kohtaan!
Jos jollakulla olisi myydä toimiva kello/kierroslukumittari varaosaksi vastaisuuden varalle, niin yhteyttä YV:nä....
Varaosana oleesta mittaristosta sitten uusi kello/kierroslukumittari paikoilleen.
Onneksi se tuli testattua ennen kojetaulun kokoamista. Varaosamittarissa olikin sitten kierroslukumittari rikki
Yhdistelemällä kaksi kello/kierroslukumittari-kokonaisuutta keskenään saatiin sitten toimiva paketti. Jos joskus joudutte samaan tilanteeseen, niin vinkkinä, että kierroslukumittari on helpompi vaihtaa. Kellon viisarit saa irti jolloin kiekkamittarin voi irrottaa kokonaisuudesta, kunhan on ensin tapellut auki piirilevyn kiinnitysklemmarin.
Kellon viisareita paikoilleen laitettaessa tulee muistaa kohdistaa ne kellon 12:00 kohtaan!
Jos jollakulla olisi myydä toimiva kello/kierroslukumittari varaosaksi vastaisuuden varalle, niin yhteyttä YV:nä....
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB