Miten päästä oikeaoppisesti käsiksi kolmeovisen perinnesatkun (viimeinen vm93) bensatankin anturiin?
Ehjä anturi on ostettuna, vaikkakin vanhempaa mallia. Ostin mukaan sille liittimen pätkällä kaapelia.
...Eli pitää liittää auton omaan anturikaapeliin.
Onko niitä poksahtaneita antureita muuten yleensä koetettu korjata kotikonstein?
Vinkkejä combi-coupé -bensa-anturille
-
- "Ruisku"
- Viestit: 112
- Liittynyt: Ti Elo 23, 2016 12:39
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Vinkkejä combi-coupé -bensa-anturille
Muistaakseni tuohon pääsee käsiksi kun purkaa peräkontin pohjan verhoilun. Näkyy iso luukku keskellä tankkia. Sitä sitten varovasti kiertämään auki, mielellään sille tarkoitetulla työkalulla. Sieltä löytyy pensapumppu ja tuo kohosysteemi.
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
-
- "Ruisku"
- Viestit: 112
- Liittynyt: Ti Elo 23, 2016 12:39
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Vinkkejä combi-coupé -bensa-anturille
Aika paljon selvisi.
Tuon polttoaineen pinnananturin irrottaminen bensatankista edellytti työkalun valmistusta, jolla muovisen kierteytetyn kiinnitinrenkaan sai tankin päältä pyöriteltyä auki. Sormenpäiden voimat ei riittäneet alkuunkaan. Sitten anturia saattoi alkaa nostamaan tankista ulos. Bensapumppua en nähnyt tuossa kohtaa tankkia, se on varmaan sen tankin toisen pyöreän kannen alla.
Itse pinnananturi oli poksahtanut kappaleiksi. Onneksi sen uimurin kotelopötkylän sekä pikku hilut sai (sanamukaisesti... ) ongittua tankista, koska mittarin vastuslanka oli vielä yläpäästään kiinni anturin kansikiekossa. Syy miksi mittari näytti odotettua täydempää tankkia, juuri ennen anturin hajoamista, oli se että anturi valui syvemmälle bensaan ennen kuin se kirposi lopullisesti kansikiekostaan.
Koska vm93-mallissa on uudenaikainen signaalikaapelin liitin, rautasahailin penkissä irti risan anturin kannessa olevan kiinnivaletun pistokkeen.
Siitä tuli kotitekoisen adapterikaapelin päätyliitin, jolla saa vanhemman mallisen (ehkä vm89) purkuosan kytkettyä (sen mukana tuli oma liitin pätkällä kaapelia).
Tuon polttoaineen pinnananturin irrottaminen bensatankista edellytti työkalun valmistusta, jolla muovisen kierteytetyn kiinnitinrenkaan sai tankin päältä pyöriteltyä auki. Sormenpäiden voimat ei riittäneet alkuunkaan. Sitten anturia saattoi alkaa nostamaan tankista ulos. Bensapumppua en nähnyt tuossa kohtaa tankkia, se on varmaan sen tankin toisen pyöreän kannen alla.
Itse pinnananturi oli poksahtanut kappaleiksi. Onneksi sen uimurin kotelopötkylän sekä pikku hilut sai (sanamukaisesti... ) ongittua tankista, koska mittarin vastuslanka oli vielä yläpäästään kiinni anturin kansikiekossa. Syy miksi mittari näytti odotettua täydempää tankkia, juuri ennen anturin hajoamista, oli se että anturi valui syvemmälle bensaan ennen kuin se kirposi lopullisesti kansikiekostaan.
Koska vm93-mallissa on uudenaikainen signaalikaapelin liitin, rautasahailin penkissä irti risan anturin kannessa olevan kiinnivaletun pistokkeen.
Siitä tuli kotitekoisen adapterikaapelin päätyliitin, jolla saa vanhemman mallisen (ehkä vm89) purkuosan kytkettyä (sen mukana tuli oma liitin pätkällä kaapelia).