ruisku tekniikan muuttaminen kaasariksi
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23990
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
ruisku tekniikan muuttaminen kaasariksi
kohde B ruiskumotti vm75 , tarttis muuttaa kaasari käyttöiseksi. meneekö nokka vaihtoon? mitä muuta huomioitavaa ?
koneella ajettu 60tkm .
koneella ajettu 60tkm .
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: ruisku tekniikan muuttaminen kaasariksi
Bensapumpun paikka on lohkossa. Apuakselissa siis pitäisi olla se käyttönokka.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23990
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: ruisku tekniikan muuttaminen kaasariksi
Sähköinen pumppu vois olla ratkaisu.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: ruisku tekniikan muuttaminen kaasariksi
jos paikkaa ei ole ( en ole perehtynyt ) niin matalapainebensapumppu ( kiinassa n.7€ sellainen mikä motonetissä 40 ) ja perään paineensäädin jos tarvetta ilmenee.
96 vm. 1975
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23990
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: ruisku tekniikan muuttaminen kaasariksi
Mites nokka onko miten eroa kaasari version kanssa ?
Muuta huomioitavaa aski vaihtunee myös. Eli vauhtipyörä vaihtuu jne jne..
Muuta huomioitavaa aski vaihtunee myös. Eli vauhtipyörä vaihtuu jne jne..
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: ruisku tekniikan muuttaminen kaasariksi
Tässä valokuvattuna korjaamokirjan sivu, jossa näkyy nokka-akselien erot. Voisi äkikseltään kuvitella, että ruiskun nokka olisi viritysmielessä tehokkain. Ruiskun pakonokassa on enemmän nostoa ja pidempi aukioloaika, kun kaasarimallin. Tehokäyrien mukaan maksimiteho on 5500rpm:ssä ruiskussa, kun kaasarilla se jää 5000rpm:ään. Se voi osittain tulla tuosta nokka-akselin erosta. Jos kaasareiksi tulee tuplat, niin voi olla, että siitä irtoaa samanverran tehoa kuin ruiskusta ja vääntöäkin pitäisi olla mukavasti. Tuo aikaisemmin omistamani 99 oli B-koneinen tuplakaasareilla, ja kyllä se oikein kivasti veti. Se oli taajamassa hauska vekotin, kun tuplat antoi hyvän alaväännön ja nelivaihteinen loota nelosen enskalla takasi töitä vaihdekepin heiluttamisessa. Maantiellähän se huusi ihan hölmöillä kierroksilla. Satasen vauhdissa taisi olla 3500rpm.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23990
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: ruisku tekniikan muuttaminen kaasariksi
kiitos ja kyllä vahvistan muistikuvasi B moottorin luonteesta.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
-
- "Hirsch"
- Viestit: 737
- Liittynyt: Ke Touko 12, 2004 09:45
- Paikkakunta: Sieppijärvi(Länsi-Lappi)/Oulu.
Re: ruisku tekniikan muuttaminen kaasariksi
5v laatikko oli siis selvästi taloudellisempi. Itsellä oli H moottorilla ja yhdellä kaasarilla aikoinaan. Siinä taisi 100 mennä noin 1000rmp alemmalla kieroksilla.
9-3 X -11 (KA); 9-3 2.0T biopower -08(KA);9000 CSE jubileum -97 kesäauto
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23990
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: ruisku tekniikan muuttaminen kaasariksi
juu tässä tapauksessa h kone ei käy.
eikä kukaan oo myyny sopivaa b mottiakaan ni joutuu askartelemaan mitä nurkista löytyy. 60tkm ajettu vaihtokone kyseessä.
eikä kukaan oo myyny sopivaa b mottiakaan ni joutuu askartelemaan mitä nurkista löytyy. 60tkm ajettu vaihtokone kyseessä.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: ruisku tekniikan muuttaminen kaasariksi
Seiska ensiövälitys ja harva perä auttaa siihen. Kierrokset on näillä eväillä 2500rpm@100kmh. Liekkö Nalleoluella ketjulla oleva ensiövälitys?Hitain Pohjois-Suomessa kirjoitti:5v laatikko oli siis selvästi taloudellisempi. Itsellä oli H moottorilla ja yhdellä kaasarilla aikoinaan. Siinä taisi 100 mennä noin 1000rmp alemmalla kieroksilla.
Kyllähän yhdistelemällä saa tekniikan kokoon. On vaan se työläämpi tapa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23990
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: ruisku tekniikan muuttaminen kaasariksi
ei oo sopivaa laatikkoa vielä tontilla.
jos jotain kiinnostaa 99:sin hyvä automaattilaatikko ni yv tavoittaa asian suhteen.
myös ohjaustehostimen osia löytyy
jos jotain kiinnostaa 99:sin hyvä automaattilaatikko ni yv tavoittaa asian suhteen.
myös ohjaustehostimen osia löytyy
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
-
- "Hirsch"
- Viestit: 889
- Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56
Re: ruisku tekniikan muuttaminen kaasariksi
Mielummin muutaisin kaikki ruiskuksi kuin niihin kaasareihin.ems on aina parempi miten päin vaan.?
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23990
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: ruisku tekniikan muuttaminen kaasariksi
Totta tuokin. Kaikki osat löytyy kyllä.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: ruisku tekniikan muuttaminen kaasariksi
Imuvaijeri ja tankkiin jäänestoa. Nokkaa tuskin tarvii vaihtaa. Imusarjan tiivisteessä on eroa mutta sehän määräytyy sarjan mukaan.
Ajoituspalikat B207 E/L löytyy.
Ex: Saab 1,9 Tid 8v my2009
Ex: 2xSaab 99 petro + 3xSaab 99
Ex: Saab 1,9 Tid 8v my2009
Ex: 2xSaab 99 petro + 3xSaab 99