99/900 etupään pellit

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2003
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Re: 99/900 etupään pellit

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

Niinpä.
Sillä hitsaamisella hitsaa jo sen yhden ruosteisen 99cc:n kuntoon
Ainoa olisi että vaihtaa sen 99 keulan a pilareista mutta sillloin kait myös akseliväli lyhenee, koska satkussa oven ja lokasuojan väli on pidempi(netistä kaivoin että 90 olisi noin 5cm lyhyempi akselivälistä kuin 900, ja koska ovet ja takakyljet samat niin....)
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7468
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: 99/900 etupään pellit

Viesti Kirjoittaja mestari »

eihän se tarvi kun ottaa pellinpalan lattialta ja polttaa kiinni niin tuo 99 alaspäin lähtevä kanttikohta tulee 900 tasolle
sit voikin jo sovitella konepeltiä :!:
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Avatar
ristos
"Saabisti"
Viestit: 2927
Liittynyt: To Marras 13, 2003 13:51
Paikkakunta: Kajaani

Re: 99/900 etupään pellit

Viesti Kirjoittaja ristos »

Helppoa, eikö niin! :mrgreen: :D :D :D
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2003
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Re: 99/900 etupään pellit

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

Leikkaa etulokasuojan alanurkasta pyörän etupuolelta poikki suoraan ylöspäin, ja konepellin jatkaa sen mitä jää lyhyeksi :mrgreen:
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Avatar
merlin
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: To Elo 10, 2006 20:15
Paikkakunta: Vantaa

Re: 99/900 etupään pellit

Viesti Kirjoittaja merlin »

siis helppohan se lyhyempään on laittaa pidempi keula , ei siinä tarvitse kuin vähän lattarautaa kiinnikekohtiin...

mutta niin... täytyy aloittaa siis ihan vain purkamalla kaikki rumat muovit pois :mrgreen: ja hitsuuttamalla ensin takapää siihen uskoon että saa peltistä puskuria tilalle.
keulaan voi sitten keskittyä kun tuplis taas liikenteessä remontin jälkeen ( etujarrusatulat , takaiskarit , kaasari jne ) :mrgreen:

kiva päästä järkyttämään pussihousuja :D
96 vm. 1975
Avatar
ristos
"Saabisti"
Viestit: 2927
Liittynyt: To Marras 13, 2003 13:51
Paikkakunta: Kajaani

Re: 99/900 etupään pellit

Viesti Kirjoittaja ristos »

Enpä tiedä ketä pussihousuilla tarkoittanet mutta olen sitä mieltä, että ei näillä foorumeilla näissä askareissa ketään ole järkytetty! :lol: :lol:
Ei muuta kuin askartelemaan, kiva sitä on seurailla! :D
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
aero
-
Viestit: 8674
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: 99/900 etupään pellit

Viesti Kirjoittaja aero »

Todellakin peukkua proggikselle! Vaikka vanhat Saabit alkaakin harveta, on tälläiset frankenbuildit yksilöitä.
C 124 320 kirjoitti:Valokuvan olen nähnyt tupliksesta, johon oli ympätty satkun kojelauta, joten voisi olettaa leveyden olevan suht sama molemmissa.
Siinä 99:ssä oli myös 900:n tulipelti ja ohjaus. Olettaen että olen oikeassa autossa.
C 124 320 kirjoitti:Tuo kuvan tuplis pystärin keulalla kyllä viehättää omaa silmääni ainakin tuosta kulmasta. Huomattavasti paremman näköinen kuin viritys, toisin päin eli noppa.
Samaa mietin silloin kun sitä livenä 2003 ihailn. En tiedä mistä kohtaa se on pilkottu, mutta vasta nyt osui silmään, että onhan siinä myös satkun pyyhkijät, eli pidemmältä kuin pelkkä konepeitto.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Avatar
merlin
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: To Elo 10, 2006 20:15
Paikkakunta: Vantaa

Re: 99/900 etupään pellit

Viesti Kirjoittaja merlin »

se juurikin kun ei tälläisellä perus saappaalla ole mitään arvoa myydessä , ainoastaan käyttöarvo niin ennemmin siitä tekee mieleisensä , tai ainakin yrittää :mrgreen:
hyvä esimerkki on edellisestä 4d porrasperä satkustani. maalipinta oli siisti , yritin jopa paikkailla sen siististi kun oli kiveniskemiä , sisusta hyvä kattoverhoilua lukuunottamatta , oli uutta vetaria yms. ainoastaan leima kylmä...
Se ei kelvannut kenellekään edes 200,- oli kaasari 8 tappi

no , nyt otin sitten muihin autoihini siitä osia ja meni rotta-aihioksi kaverilleni....
96 vm. 1975
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2003
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Re: 99/900 etupään pellit

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7468
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: 99/900 etupään pellit

Viesti Kirjoittaja mestari »

tollanen seisoskelee tääläpäin tallissa törmäsin siihen vahingossa kun ulkoilutin käärmettä nurkan takana :D
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2003
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Re: 99/900 etupään pellit

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

Eikä tuo ole mikään pahan hintainen edes.
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Vastaa Viestiin