99/900 etupään pellit
99/900 etupään pellit
Onko kukaan vaihtanut viistokeulaiseen satkuun 99:in keulapeltejä ? mittailin että saattaisi saada vaihdeltuakin mutta onko kukaan tehnyt ?
96 vm. 1975
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23999
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: 99/900 etupään pellit
Eikö hetki sitten myynnissä olleessa avo 99:ssä ollu 9satkun keula modaus ni ei muuta ku tekemään. Huvin vuoksi varmaan muuta järkeä siin ei oo
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: 99/900 etupään pellit
Lähinnä siksi kyselen että onko joku sellaista tehnyt , joutuuko tekemään muutoksia paljon...
Eli oikeaa tietoa haetaan , ei mutu tai kumminkaimajuttuja kiitos...
Ei saabismissa ole muutenkaan järkeä , se ei liity näihin juttuihin lainkaan
Eli oikeaa tietoa haetaan , ei mutu tai kumminkaimajuttuja kiitos...
Ei saabismissa ole muutenkaan järkeä , se ei liity näihin juttuihin lainkaan
96 vm. 1975
Re: 99/900 etupään pellit
Eikö olisi helpompi ostaa se Saab 90
Eihän ne pellit voi mennä kun 900 keula pidempi.oven ja lokasuojan välissä satkussa enempi peltiä
Eihän ne pellit voi mennä kun 900 keula pidempi.oven ja lokasuojan välissä satkussa enempi peltiä
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Re: 99/900 etupään pellit
Ei tuo satkun lokari kovasti pidempi ole , siinä lamput vinossa ja vievät enemmän tilaa... oven ja lokarin väliin voi laittaa peltiä tarvittaessa. kyseessä 3 ovinen cc eikä nuo pusuhuuliset saapit oikein miellytä silmää joten noppa ei siihen asiaan auta
Eli tietoa haussa , mielipiteitä voi sitten jaella veijo essolla istuessa
Eli tietoa haussa , mielipiteitä voi sitten jaella veijo essolla istuessa
96 vm. 1975
Re: 99/900 etupään pellit
No eikö sitten kannattaisi ostaa 3D 99? Konepelti voi olla se hankalin.
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Re: 99/900 etupään pellit
Niin ja nyt jos oikein ymmärsin niin 99+viistokeula?
No puskureita ja sivupaloja joutuu leikkaamaan ja liimaamaan paljon
No puskureita ja sivupaloja joutuu leikkaamaan ja liimaamaan paljon
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Re: 99/900 etupään pellit
99:iin on Ruotsissa jo vuosia takaperin istutettu satkun keula:
Toistepäin en ole nähnyt, mutta kai sekin on tehtävissä, jos asenteena vaan on klassinen "kaikki sopii kun tarpeeksi asentaa". Jos joku tuollaisen yksilön siistinä toteutuksena maailmaan taikoo, niin varsin mielelläni voisin kummajaiseen tutustua.
Toistepäin en ole nähnyt, mutta kai sekin on tehtävissä, jos asenteena vaan on klassinen "kaikki sopii kun tarpeeksi asentaa". Jos joku tuollaisen yksilön siistinä toteutuksena maailmaan taikoo, niin varsin mielelläni voisin kummajaiseen tutustua.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: 99/900 etupään pellit
Tuossa on kuva, mistä voit noita keulapeltejä vertailla! Sanoisin, että tuo Sinun alkuperäinen kysymyksesi saa tässä kuvassa vastauksen.
Seuraavat kuvat kertovat Sinulle niitä muutostarpeista, kun katselet 99:sin ja viistokeulan pellin avaus-systeemejä!
Seuraavat kuvat kertovat Sinulle niitä muutostarpeista, kun katselet 99:sin ja viistokeulan pellin avaus-systeemejä!
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: 99/900 etupään pellit
juu mutta koko keulahan tuossa tulee vaihtoon jokatapauksessa joten konepellinavaukset sun muut on sivuseikka...
lähinnä olisi kiinnostanut että lyheneekö satku tarvittavan määrän kun riisuu keulaa tarpeeksi vai onko se oikeesti rakennettu pidemmäksi. tuo ero kun ei ole suuri. Siksi haussa joku joka olisi jo tehnyt tämän niin voi hankkia puuttuvat palaset etukäteen...
Ja se miksi teen niin aivan huviksi , se miellyttää silmää enemmän eikä muutamalla satasella löydä juuri leimattua cc 99:iä h-moottorilla...
Ja jos siinä ei jonkun mielestä ole järkeä niin mitä sitten Ei minustakaan ole järkeä seisottaa hyvää autoa vuodesta toiseen ajamatta tallissa
lähinnä olisi kiinnostanut että lyheneekö satku tarvittavan määrän kun riisuu keulaa tarpeeksi vai onko se oikeesti rakennettu pidemmäksi. tuo ero kun ei ole suuri. Siksi haussa joku joka olisi jo tehnyt tämän niin voi hankkia puuttuvat palaset etukäteen...
Ja se miksi teen niin aivan huviksi , se miellyttää silmää enemmän eikä muutamalla satasella löydä juuri leimattua cc 99:iä h-moottorilla...
Ja jos siinä ei jonkun mielestä ole järkeä niin mitä sitten Ei minustakaan ole järkeä seisottaa hyvää autoa vuodesta toiseen ajamatta tallissa
96 vm. 1975
Re: 99/900 etupään pellit
Ei se satku oikein lyhene keulasta
Sisällä on kuitenkin puskurin kiinnitykset mikä on sisälokasuojissa kiinni. helpommalla sitten pääset että leikaat satkun poikki a-pilareista, ja siirrät koko 99 keulan, tosin en nyt ole varma onko 99 tuulilasi kapeampi, ja sitten olisi vielä koetaulu saatava sopimaan. ja jos vinokeula pitäisi tehdä niin ne pitäisi saada sitten sopimaan lukkopeltiin kiinni sekä vilkut soviteltua, 99 keula edestä päin paljon kapeamman näköinen kuin 900, sitten maski pitäisi leikata ja liimata että sopisi leveydestään.
Ei tuota muutosta tehdä muutamalla satasella, eli jos ajattelee niin ihan hyvin voi heittää jonkin verran rahaa siihen 99CC malliin. Tai ostaa sen ns huonokuntoisen 99CC ja kunnostaa sen. Ei tuo sinun suunnittelemakaan auto suoraan ajoon valmis ole. ja huonolla tuurilla loppuu mielenkiinto tehdä tai osoittautuu mahdottomaksi, niin sitten kuitenkin tuli keskeneräinen ja lopulta jää seisomaan
Sisällä on kuitenkin puskurin kiinnitykset mikä on sisälokasuojissa kiinni. helpommalla sitten pääset että leikaat satkun poikki a-pilareista, ja siirrät koko 99 keulan, tosin en nyt ole varma onko 99 tuulilasi kapeampi, ja sitten olisi vielä koetaulu saatava sopimaan. ja jos vinokeula pitäisi tehdä niin ne pitäisi saada sitten sopimaan lukkopeltiin kiinni sekä vilkut soviteltua, 99 keula edestä päin paljon kapeamman näköinen kuin 900, sitten maski pitäisi leikata ja liimata että sopisi leveydestään.
Ei tuota muutosta tehdä muutamalla satasella, eli jos ajattelee niin ihan hyvin voi heittää jonkin verran rahaa siihen 99CC malliin. Tai ostaa sen ns huonokuntoisen 99CC ja kunnostaa sen. Ei tuo sinun suunnittelemakaan auto suoraan ajoon valmis ole. ja huonolla tuurilla loppuu mielenkiinto tehdä tai osoittautuu mahdottomaksi, niin sitten kuitenkin tuli keskeneräinen ja lopulta jää seisomaan
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Re: 99/900 etupään pellit
Älkää nyt miestä mäessä tyrmätkö. Ajatus sinällään kuulostaa villiltä.
Valokuvan olen nähnyt tupliksesta, johon oli ympätty satkun kojelauta, joten voisi olettaa leveyden olevan suht sama molemmissa.
Nykyään eläkkeellä oleva autopeltiseppä selitti minulle kerran tupliksen ja satkun keulan erilaisesta rakenteesta. Tupliksessa on jotenkin yhtenäinen keulakehikko, jota ei saa mennä pilkkomaan. En ihan tarkasti muista, miten tuo rakenne erosi satkusta. Kannattaa varmaankin olla yhteydessä myös konttorille, ennen kuin hommaan rupee, tosin eivät taida nykyään enää sielläkään näistä vehkeistä oikein mitään tietää.
Tuo kuvan tuplis pystärin keulalla kyllä viehättää omaa silmääni ainakin tuosta kulmasta. Huomattavasti paremman näköinen kuin viritys, toisin päin eli noppa.
Toivottavasti tämä suunnitelma etenee ajatusta pidemmälle. Seuraan mielenkiinnolla.
Valokuvan olen nähnyt tupliksesta, johon oli ympätty satkun kojelauta, joten voisi olettaa leveyden olevan suht sama molemmissa.
Nykyään eläkkeellä oleva autopeltiseppä selitti minulle kerran tupliksen ja satkun keulan erilaisesta rakenteesta. Tupliksessa on jotenkin yhtenäinen keulakehikko, jota ei saa mennä pilkkomaan. En ihan tarkasti muista, miten tuo rakenne erosi satkusta. Kannattaa varmaankin olla yhteydessä myös konttorille, ennen kuin hommaan rupee, tosin eivät taida nykyään enää sielläkään näistä vehkeistä oikein mitään tietää.
Tuo kuvan tuplis pystärin keulalla kyllä viehättää omaa silmääni ainakin tuosta kulmasta. Huomattavasti paremman näköinen kuin viritys, toisin päin eli noppa.
Toivottavasti tämä suunnitelma etenee ajatusta pidemmälle. Seuraan mielenkiinnolla.
#5342
2*OG900 3D, Mach I, CLS 320,CLK 320, C43 AMG, SL 500, SEC 560, 220 Sb, 240 KGT
2*OG900 3D, Mach I, CLS 320,CLK 320, C43 AMG, SL 500, SEC 560, 220 Sb, 240 KGT
Re: 99/900 etupään pellit
Kaikkea ne tekee...
#5342
2*OG900 3D, Mach I, CLS 320,CLK 320, C43 AMG, SL 500, SEC 560, 220 Sb, 240 KGT
2*OG900 3D, Mach I, CLS 320,CLK 320, C43 AMG, SL 500, SEC 560, 220 Sb, 240 KGT
Re: 99/900 etupään pellit
Siinähän sitä on pähkäiltävää? Miten tätä sitten voi jatkaa vai olisko todellakin A-tolpasta saakka kaikki pantava uusiksi?!
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: 99/900 etupään pellit
Kyllähän siinä vähän leipomista on. Tekaisin kuvaparin, josta vähän noita eroja näkee: https://drive.google.com/open?id=1M3xq8 ... Op_OS1q-dR
Eli satkun ja 99:n etukeulat on muodoltaan ja pituudeltaan täysin erilaiset. Satkussa vielä noi puskurien pitkät palkit tulee aivan keulan etuosaan saakka. Aika silppuaminen ja kolvaus on.
Ensimmäisenä varmaan kannattaisi tarkistaa onko konepeltien takareunan kaarevuus edes sama. Muotohan on eri; 99:ssä syvennys keskellä ja satkussa korotettu, joten takareuna ei täsmää ikkunan alareunaan. Jos kaarevuus kuitenkin on sama, niin sittenhän se on vaan vähän leipomista. Mutta jos ei täsmää, niin helpoin lienee vaihtaa koko keula A-pilareista saakka. Tai no siitä lähtisin itse liikkeelle muutenkin. Vähemmän tulee saumaa.
Eli satkun ja 99:n etukeulat on muodoltaan ja pituudeltaan täysin erilaiset. Satkussa vielä noi puskurien pitkät palkit tulee aivan keulan etuosaan saakka. Aika silppuaminen ja kolvaus on.
Ensimmäisenä varmaan kannattaisi tarkistaa onko konepeltien takareunan kaarevuus edes sama. Muotohan on eri; 99:ssä syvennys keskellä ja satkussa korotettu, joten takareuna ei täsmää ikkunan alareunaan. Jos kaarevuus kuitenkin on sama, niin sittenhän se on vaan vähän leipomista. Mutta jos ei täsmää, niin helpoin lienee vaihtaa koko keula A-pilareista saakka. Tai no siitä lähtisin itse liikkeelle muutenkin. Vähemmän tulee saumaa.
Tommi Järvinen #253, Puh. 044 214 2552
93B 1959, 93F 1960, 96 '64, Sport '64, 96 ralli '69, 99 Turbo '78
Viimesintä projekteista: Saabisti.fi | Saabisti Facebookissa | Saab 96 rallisivut: SaabWorks.fi
93B 1959, 93F 1960, 96 '64, Sport '64, 96 ralli '69, 99 Turbo '78
Viimesintä projekteista: Saabisti.fi | Saabisti Facebookissa | Saab 96 rallisivut: SaabWorks.fi