Tuossa pihassa odottaa leimaa -84 99, jossa on -89 900:n kaasarimylly. Minulla on pari kaasaria, joista kumpikaan ei toimi kunnolla(nyk. säädöillä) joten kumpikohan noista kannattaisi laittaa/jättää tuohon saapikkaaseen. Koneessa on alkup. imusarja josta lähtee joku (alipaine tms.) letku Pierburgiin, jollaista Solexissa ei ole. Pierburg ei tämänhetkisillä säädöillä toimi: autosta on veto tyystin poissa ja kulutuskin on 15l/100. Miten pierburgin kohokammion kannen seosruuvin pitäisi käyttäytyä? Kalvo on ehjä ja auto käy senverran rankoilla seoksilla, ettei ryyppyäkään oikeastaan tarvitse... Kumpi kaasari kiinni ja miten säädetään
Purin tuossa äsken tuon PIerburgin ja huomasin, että kohok. pohjan säätöruuvi oli kierretty melkein pohjaan asti, on tainnut käydä melko rankoilla seoksilla. Pitäisikö kohokammiosta löytyä joku metallijousi tms. lukitinnutikka. Kaveri sanoi ettei tuossa kaasarissa ole kaikkia osia tallessa..?
Kyse on jostakin pienestä ja metallisesta...???
Pierburgin kohokammion osat...
-
- "Hirsch"
- Viestit: 963
- Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
- Paikkakunta: Itä-Suomi
Pierburgin kohokammion osat...
Viimeksi muokannut lordofgreed, To Huhti 07, 2005 17:43. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3983
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
En oo varma
näin äkkiseltään ja kaasariasi näkemättä. Meillä on kyllä purettu parikin Pierburgia ja kasattu uudelleen.
Niin ei siellä kohokammiossa mun mielestä mitään jousta tai lukitinta oon. Se yks jousihan on siellä yläpuolella.
Varmaan sen neulan ja suuttimen uusiminen auttaa, sekä tietysit kohokammion uimuriventtiili.
Pierburgissahan on suuttimeen yhditetty lämpötilakompensaattori.
Niin ei siellä kohokammiossa mun mielestä mitään jousta tai lukitinta oon. Se yks jousihan on siellä yläpuolella.
Varmaan sen neulan ja suuttimen uusiminen auttaa, sekä tietysit kohokammion uimuriventtiili.
Pierburgissahan on suuttimeen yhditetty lämpötilakompensaattori.
SAAB
Re: Pierburgin kohokammion osat...
Käsittääkseni tuo seosruuvi toimii niin, että kiinnipäin kierrettäessä seos laihenee, koska tällöin ruuvi nostaa suutinta ylöspäin neulaan nähden.lordofgreed kirjoitti: Purin tuossa äsken tuon PIerburgin ja huomasin, että kohok. pohjan säätöruuvi oli kierretty melkein pohjaan asti, on tainnut käydä melko rankoilla seoksilla. Pitäisikö kohokammiosta löytyä joku metallijousi tms. lukitinnutikka. Kaveri sanoi ettei tuossa kaasarissa ole kaikkia osia tallessa..?
Kyse on jostakin pienestä ja metallisesta...???
Omassani suutin oli muovisessa kuoressa, jonka sisällä on ne bimetalliprikat ja pienempi jousi. Tuota en edes alunperin purkanut vaan vaihdoin kokonaisuudessaan uuteen. Muistaakseni tämä kokonaisuus laitetaan kaasariin paikalleen toisen jousen kanssa, joka tulee suuttimen putken ympärille, jota vastaan siis seosruuvi suutinta kiristää.
Puuttuuko sulta siis tuon suuttimen muovikuoren sisältä osia? Meinaan vaan, että se vois selittää miksi seossäätöruuvi oli täysin kiinni, mutta seokset rikkaalla. Ei varmaan silloin säätö riitä.
Ao. linkistä löytyy ohjetta kaasareista.
http://personal.inet.fi/koti/olli.aalto ... ettors.pdf