vm93 sujuvammat vaihteet
-
- "Ruisku"
- Viestit: 112
- Liittynyt: Ti Elo 23, 2016 12:39
- Paikkakunta: Helsinki
vm93 sujuvammat vaihteet
Talveksi remppavinkkiä kokeneilta kaivattaisi:
Viimeisen vuosimallin -93 satkussa vaihteet vaatii hiukan rauhaa tai suostuttelua että menevät ruuhkaliikenteessa sisään.
(Kytkin kylläkin menossa remppaan talvella, koska irrottaa vasta aivan alhaalla.)
Laatikko ei rusahtele eikä pidä outoja ääniä.
Onko syytä vaihtaa toinen vanha laatikko saman tien, vai tutkia vaihteensiirron ulkoisia osia ensin?
Viimeisen vuosimallin -93 satkussa vaihteet vaatii hiukan rauhaa tai suostuttelua että menevät ruuhkaliikenteessa sisään.
(Kytkin kylläkin menossa remppaan talvella, koska irrottaa vasta aivan alhaalla.)
Laatikko ei rusahtele eikä pidä outoja ääniä.
Onko syytä vaihtaa toinen vanha laatikko saman tien, vai tutkia vaihteensiirron ulkoisia osia ensin?
Re: vm93 sujuvammat vaihteet
Öljyt miten vanhat ja minkä tyyppiset mineraali/ synteettinen?
Voi notkistua jos vanhat pois, pikkusen sisään huuhtelua varten ja vahä vaihteita läpikäyden pyöräyttää ja uudet sisään. Huono kytkin voi tehdä lisänä tuota kiusaa takkuiluun paikallaan ollessa tai hitaassa ajossa mm ruuhkassa ajelussa.
Makuasia mitä sisälle, jotkut vannoo synteettisiä ja toiset tyytyy mineraaliin.
Omissa satkuis ja nykyisessä -93 tontussa enne ja jälkeen vaihdon mineraali 10W-30 tai 10W-40 pärjännyt hyvin.Yhen laatikon joutunu og900 uusiin, leikkas motarilla kiinni -25 asteen pakkasessa liki 500tkm ajettuna. Muut vanhan mallin lootat og ja tontun kestänyt hyvin. Kaikki siis ympärivuotisia käyttöautoja.
Voi notkistua jos vanhat pois, pikkusen sisään huuhtelua varten ja vahä vaihteita läpikäyden pyöräyttää ja uudet sisään. Huono kytkin voi tehdä lisänä tuota kiusaa takkuiluun paikallaan ollessa tai hitaassa ajossa mm ruuhkassa ajelussa.
Makuasia mitä sisälle, jotkut vannoo synteettisiä ja toiset tyytyy mineraaliin.
Omissa satkuis ja nykyisessä -93 tontussa enne ja jälkeen vaihdon mineraali 10W-30 tai 10W-40 pärjännyt hyvin.Yhen laatikon joutunu og900 uusiin, leikkas motarilla kiinni -25 asteen pakkasessa liki 500tkm ajettuna. Muut vanhan mallin lootat og ja tontun kestänyt hyvin. Kaikki siis ympärivuotisia käyttöautoja.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
-
- "Ruisku"
- Viestit: 112
- Liittynyt: Ti Elo 23, 2016 12:39
- Paikkakunta: Helsinki
Re: vm93 sujuvammat vaihteet
Kiitos vinkeistä! Pikkuhiljaa varaudutaan tekemään talvilomalla kytkinremppaa.
Molemmat sylinteritkin menee vaihtoon ja öljylinjaa.
Molemmat sylinteritkin menee vaihtoon ja öljylinjaa.
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23992
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: vm93 sujuvammat vaihteet
onko kepin ruuvit kiristetty?
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
-
- "Ruisku"
- Viestit: 112
- Liittynyt: Ti Elo 23, 2016 12:39
- Paikkakunta: Helsinki
Re: vm93 sujuvammat vaihteet
...Kyll mää ne kiristelin hiljattain.
Vaihdekeppi hajosi, oli mallia "edellisen omistajan puikolla heftaama" niin tilasin (Matkahuoltoon) Mäntykorven veljeksiltä kunnollisen, ja rasvailin + pulttasin tilalle.
Vaihdekeppi hajosi, oli mallia "edellisen omistajan puikolla heftaama" niin tilasin (Matkahuoltoon) Mäntykorven veljeksiltä kunnollisen, ja rasvailin + pulttasin tilalle.
Re: vm93 sujuvammat vaihteet
Kytkimen pääsylinterin haarukan reikä voi olla kulunut niin soikeaksi, että vaikuttaa kytkimen toimintaan. Eli se haarukka joka yhdistää kytkinpolkimen ja pääsylinterin. Hitsaamalla täyttöä reikään poistuu turhat välykset polkimelta. Samalla kannattaa uusia pääsylinterin tiivisteet.
Omassa liki 400 tkm ajetussai satkussa haarukan reikä oli kulunut puolitoista kertaiseksi alkuperäisestä. Kytkimen toiminta parani huomattavasti korjauksen jälkeen.
Omassa liki 400 tkm ajetussai satkussa haarukan reikä oli kulunut puolitoista kertaiseksi alkuperäisestä. Kytkimen toiminta parani huomattavasti korjauksen jälkeen.
OG 900 2D "Pystäri" -87
OG 900i 5D "Classic" -93
OG 9-5 2.3T Aero -00
OG 9-5 2.0t SC Linear -03
OG 900i 5D "Classic" -93
OG 9-5 2.3T Aero -00
OG 9-5 2.0t SC Linear -03
-
- "Ruisku"
- Viestit: 112
- Liittynyt: Ti Elo 23, 2016 12:39
- Paikkakunta: Helsinki
Re: vm93 sujuvammat vaihteet
Kiitos vinkistä!
Re: vm93 sujuvammat vaihteet
Pääsylinterin palautusjousi voi olla poikki. Se kanssa pilaa kytkimen tuntuman ja oireena on juurikin, ettei irroittamaan, kuin ihan poljin pohjassa tai ei ollenkaan. Tämä on sylinterin sisällä.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01