Kannentiivisteen vaihto tuli tehtyä profiilin 8v k-jet satkuun. Voi olla että oli turha homma koska vuodon aiheutti
lohkon puolella olevat jäähdytyskanavien syöpymät,harjoitus oli kuiten hyvä. Kemiallisella metallilla paikkasin syöpyneet kanvat ja kansikin oikaistiin.
Nyt näyttää kuitenkin hyvälle,auto toimii eikä uusi tiiviste vielä vuoda.
Mutta siis jälkikiristysohjettakaipaisin, lähinnä momentit ja koska se pitäisi tehdä. Kannattaako ylipäänsä edes tehdä.
Seuraava toimi on kuitenkin moottorinvaihto jos vuoto alkaa uudelleen.
B201 kannen jälkikiristys
B201 kannen jälkikiristys
OG 900i 16v 1989
Noppa 90 1987
OG 900i 8v 1988
Noppa 90 1987
OG 900i 8v 1988
Re: B201 kannen jälkikiristys
Tehtaan ohjeen mukaan; muistaakseni se oli 40 Nm, 60 Nm, 80 Nm, löysää 90 astetta,
uudestaan 80 Nm ja lopuksi 90 astetta kiristys.
Näin tehtynä ei tarvi jälkikiristystä. Tämä käy myös vanhempaan B-moottoriin, eikä
vuotoja ole omassa koneessa ollut, vaikka ahtoa ollut 2.2 bar / 8500 rpm.
uudestaan 80 Nm ja lopuksi 90 astetta kiristys.
Näin tehtynä ei tarvi jälkikiristystä. Tämä käy myös vanhempaan B-moottoriin, eikä
vuotoja ole omassa koneessa ollut, vaikka ahtoa ollut 2.2 bar / 8500 rpm.
Re: B201 kannen jälkikiristys
Kerkesin tekemään jälkikirstyksen tuon viimeisen rivin ohjeen mukaan eli 80Nm+90astetta.
Auto on ollut päivittäisajossa koko talven ongelmitta
Auto on ollut päivittäisajossa koko talven ongelmitta
OG 900i 16v 1989
Noppa 90 1987
OG 900i 8v 1988
Noppa 90 1987
OG 900i 8v 1988
Re: B201 kannen jälkikiristys
vuosimalliin 87 asti avainkoko 15mm/TORX
-1)60Nm
-2)80Nm
-3 käyttö lämpimäksi-->jäähdytys 30min
-4 avaa yksitellen ja kiristä 80Nm
-5 kulmakiristys 90 astetta
vuosimalli 88-->/TORX
-1 60Nm
-2 80Nm
-3 +90 astetta
Kun asia tuli nyt Saab 90 kanssa ajankohtaiseksi,kommentoikaa jos meni väärin.
P:S 900i on edelleen ajossa tuon ylläolevan ranetuksen jälkeen. Pisarointia ulospäin 4 sylinterin yläkulmalta on mutta ei ole menoa haitannut...
-1)60Nm
-2)80Nm
-3 käyttö lämpimäksi-->jäähdytys 30min
-4 avaa yksitellen ja kiristä 80Nm
-5 kulmakiristys 90 astetta
vuosimalli 88-->/TORX
-1 60Nm
-2 80Nm
-3 +90 astetta
Kun asia tuli nyt Saab 90 kanssa ajankohtaiseksi,kommentoikaa jos meni väärin.
P:S 900i on edelleen ajossa tuon ylläolevan ranetuksen jälkeen. Pisarointia ulospäin 4 sylinterin yläkulmalta on mutta ei ole menoa haitannut...
OG 900i 16v 1989
Noppa 90 1987
OG 900i 8v 1988
Noppa 90 1987
OG 900i 8v 1988