Satkun kaasarin säätö

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
saappoke
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: Ma Heinä 04, 2016 07:45
Paikkakunta: Nakkila

Satkun kaasarin säätö

Viesti Kirjoittaja saappoke »

Hakusessa kaveri joka osaa säätää 900c -89 Pierburg kaasarin päästöt. Nyt käy katsastajan mielestä liian rikkaalla, leima tuli kuitenkin.
Toki vika voi olla muuallakin, tutkija siis on haussa. Kohtuullista korvausta tarjoan, auto on ajokuntoinen ja n.100km:n säteellä Porista
on sopiva matka.
Yhteyden minuun saa yv tai 0400435244
Jorma
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23966
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Satkun kaasarin säätö

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

Lähin autokorjaamo jossa mittari ja avain.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
molby
"Hirsch"
Viestit: 873
Liittynyt: Su Tammi 24, 2010 08:18

Re: Satkun kaasarin säätö

Viesti Kirjoittaja molby »

7 tai 8 millin hylsällä sieltä kaasarin pohjasta Pierupurkki säädetään eli pakokaasutesteriin kiinni ja säätää ite, aikas helppo homma.
saabot
"Ruisku"
Viestit: 144
Liittynyt: Su Helmi 29, 2004 15:05
Paikkakunta: Espoo

Re: Satkun kaasarin säätö

Viesti Kirjoittaja saabot »

900c -89 Pierburg kaasarin päästöongelma voi johtua kaasarin neulaventtiilin kulumisesta, jolloin bensapinta on liian korkealla ja aiheuttaa liian rikaan seoksen. Omakohtainen kokemus muutaman vuoden takaa, kun sain vaivoin hankittua uuden korjaussarjan, jossa oli neulaventtiili niin asia parani sillä.
Pierburgissa ei ole muuta bensapinnan säätömahdollisuutta kuin tarvittaessa uusia neulaventtiili.
Mvs
"Turbo"
Viestit: 287
Liittynyt: Ke Heinä 13, 2011 19:53
Paikkakunta: Kuopio

Re: Satkun kaasarin säätö

Viesti Kirjoittaja Mvs »

:lol: Jos leima tuli niin ei silloin liian rikkaalla käy. Minä sain onneksi katsastusasemalla säätää seokset kun oli pielessä.
saappoke
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: Ma Heinä 04, 2016 07:45
Paikkakunta: Nakkila

Re: Satkun kaasarin säätö

Viesti Kirjoittaja saappoke »

Kiitoksia neuvoista, alkuviikolla menen testerin ääreen ja yritän säädellä seosta.
Saap askia
"Kaasari"
Viestit: 38
Liittynyt: To Touko 01, 2014 22:38
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Re: Satkun kaasarin säätö

Viesti Kirjoittaja Saap askia »

Allekirjoittaneen kokemukset Pierburgin korjaamisesta ja säätämisestä ovat allekirjoituslinkissäni. Saabotin selitys kuulostaa hyvinkin mahdolliselta, itse jouduin myös uusimaan neula- eli uimuriventtiilin. Uimuria pystyy kyllä vähän säätämäänkin. Katsastuksessa päästöt mitataan tyhjäkäynnillä, joka voi olla sekaisin monesta syystä. Voi ottaa sen imun haitariletkun irti, jolloin on mahdollista nähdä kurkkua säätävän luistimännän toimintaa ainakin peilin kautta. Jos luisti tyhjäkäynnillä pomppii ylös alas esm. pari milliä, niin mun järkeni mukaan tyhjäkäynti ei voi olla kovin hyvää, koska kurkun poikkipinta-ala suhteessa vaihtelee järjettömästi. Tämä rauhoittuu ihan lisäämällä pieni prikka vaimentimeen ja voidaan tehdä kaasutinta enempää purkamatta. Bensasumun voi myös nähdä ja jos uimurikammiosta bensan päältä ei pääse ilma kulkemaan, niin suihku ei ole kunnollinen.
saappoke
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: Ma Heinä 04, 2016 07:45
Paikkakunta: Nakkila

Re: Satkun kaasarin säätö

Viesti Kirjoittaja saappoke »

Nyt pelaa kaasari kunnolla. Kiersin säätöpulttia ½ kierrosta laihemmalle eli myötäpäivään. Kiitos kaikille vinkeistä.
Vastaa Viestiin