Lip merkkiset iskarit

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
kms
"Ruisku"

Lip merkkiset iskarit

Viesti Kirjoittaja kms »

Ostinpa Motonetistä uudet kaasuiskarit taakse ennen katsastusta. Oli mukavat tunnelmat kun katsastusmies ajoi testipenkkiin ja odotin tietysti ylistystä ja ihastelua.

Tuomio oli melko tyly. "Toinen takaiskari on ihan kuollut ja toisessa on 20% vaimennusta jäljellä..." 8O

Kun kerroin, että takana on ihan uudet iskarit kysyi Inssi: "Et kai motonetistä ostanut...?"

Lip iskarit ei ilmeisesti kelpaa oikein mihinkään.

Onko samanlaisia kokemuksia muilla, vai olenko ainoa joka on yrittänyt säästää väärässä paikassa?

Mitkäs sitten olisi hyvät iskarit Saabiin? Bilsteinit tietysti, mutta lähinnä ajattelin jotain alle 40e/kpl hintaluokkaa.
uubi
"Tuplakaasari"

Viesti Kirjoittaja uubi »

En tiedä noista Lipeistä mutta minun satkuun oli edellinen omistaja just laittanut Shachit taakse.Aivan liian löysät.Laitoin sitten uudet vahvistetut jouset niin perä nousi muutamalla sentillä mutta kunnon iskareita se kaipaa.Katsastuksessa mittari nousi 70%.Mitä sinne taakse sitten kannatas katella,kertokaa?
900i 2.1 16v -92 # 2361
tomaatti
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Katso nyt vielä että yläpäästä on varmasti kiinni kumit metalleissa.Mulle kun laitettiin korkeapaineiskarit -84 turboon niin katsastuksessa tuli hylky vasemmalta edestä.No eipä siinä tarvinnu kuin kiristyttää uudestaan,sillä selvis.Asentaja tiesi kertoa että aika yleistä on oikein jäykillä iskareilla.Ne iskaritesterit saattavat mennä sekisin tuosta.Ne muuten tais olla just lip merkkiset jollen väärin muista.Olivat muuten sen verran jäykät etteivät asentajan omapaino meinannut riittää painamaan niitä kasaan.
tomaatti
"Saabisti"

Nyt kun rupesi uudestaan muistelemaan niin syynä taisi ollakin liian paksut alkuperäiset yläpäässä olevat kumit.Ne piti kiristää aika lyttyyn ennenkuin meni katsastuksesta läpi.Ne oli vaikea saada riittävän kireälle ilman erikoistyökalua.
900aero-84
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja 900aero-84 »

mulla oli sama homma että ei meinannu oikeen näyttää hyviä arvoja vaikka kävin yläpään mutterit kiristämässä. Motonetissä myyjä sano että "nyt ei sachsseja ole taakse, mut nää LIPit on ihan vastaavat"???
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
kms
"Ruisku"

Viesti Kirjoittaja kms »

Omat takaiskarit on kiristetty niin pitkälle kun jenkaa riitti. Olisko sitten kumi liian pehmeää?
Kuitenkin molemmat iskarit kiristetty samanlailla ja toinen oli aivan hengetön testissä. Kurkkasin kyllä kiinnitysmuttereita kun tuota löystymistä aluksi epäilin, mutta kyllä yhtä kireiltä näytti ja tuntu kun kädellä väänsi.
Inssi konttorilla kertoi LIP:eissä olleen eniten viimeaikoina ongelmia. Voihan se olla tietty, että ovat tehtaalla laittaneet liian pehmeät kumit kaikkiin...?
Kimmo
"Koeajolla"

Viesti Kirjoittaja Kimmo »

Mulla on Lipin nesteiskarit (motonetin halvimmat) olleet takana syksystä asti, ja ihan on hintansa väärtit olleet. Tai no alakiinnitys oli kyllä liian leveä, joutui kaventamaan monta milliä että upposi tukivarteen. Ongelma tuli sitten siitä, kun uusi ja jämäkkä iskari korkkasi yläpään kiinnikkeen muutaman sadan kilometrin jälkeen toiseltapuolelta. Mutta tuo takaiskareiden yläkiinnitysten mätäneminenhän on näissä kyllä ihan tyyppivika ilmeisesti. Korjauspalan jälkeen toiminut tosi hyvin hintaansa nähden, eikä inssilläkkään ollut mitään sanomista noista..
- Ilo ilman SAABia on teeskentelyä -
hewidero
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja hewidero »

Kimmo kirjoitti:Tai no alakiinnitys oli kyllä liian leveä, joutui kaventamaan monta milliä että upposi tukivarteen.
Tuohon ongelmaan törmättiin kaverinki autossa. Viilalle tuli hommaa.
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
tomaatti
"Saabisti"

Tarkastin asian huoltokirjasta.Eli se meni niin että jouduttiin laittamaan molempaan iskariin vanhat yläpään kumit.näin se korjaantui mulla.On se muuten perskeles että uusissa joutuu käyttää vanhoja osia,pikkasen voisi mennä valmistaja itseensä.
Noista iskareista yleensä voin todeta että todella jämäkät ovat olleet.Aivän liian jäykät madallussatsin kanssa.Joka ikinen nyppy tuntuu kyllä vieläkin vaikka vuoden noilla on tullut ajettua.Toimisi varmaan huomattavasti paremmin vakiojousten kanssa.
Niin ja iskarit oli yksiputkiset korkeapaine mallit.
johniemi
"Aero"

Viesti Kirjoittaja johniemi »

Kokeilkaapas huulella painaa niitä Lip:ejä silloin kun ne on irrallaan, siis suoraan paketista otettuna. Oli mulla ainakin yllätys melkoinen kun sain painettua Lip:in putken pohjaan kahdella kädellä - siis ei maata vasten vaan ilmassa käsiä yhteen painamalla meni Lipin iskari pohjaan.

Lähtevät sit tänään takaisin Motonetiin. Sieltä sanoivat että ne pitäisi ilmata johon vastasin että ilmatkaa vaan keskenänne, Lipit tulee takaisin tällä viikolla.

-John
Ruotsalais-japanilaista turbopoweria
lintta go go
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja lintta go go »

johniemi kirjoitti:Kokeilkaapas huulella painaa niitä Lip:ejä silloin kun ne on irrallaan, siis suoraan paketista otettuna. Oli mulla ainakin yllätys melkoinen kun sain painettua Lip:in putken pohjaan kahdella kädellä - siis ei maata vasten vaan ilmassa käsiä yhteen painamalla meni Lipin iskari pohjaan.

Lähtevät sit tänään takaisin Motonetiin. Sieltä sanoivat että ne pitäisi ilmata johon vastasin että ilmatkaa vaan keskenänne, Lipit tulee takaisin tällä viikolla.

-John
Lipit on ihan normaalit nesteiskarit jotka pitää ilmata ihan samanlailla kuin kaikki muutkin nesteiskarit, toimi ainakin paremmin kuin paskaksi menneet punaiset konit. Kyllähän se on niin että hyvää ei tietenkään saa koskaan halvalla, ainakaan niin hyvää mitä odottaa saavansa.
johniemi
"Aero"

Viesti Kirjoittaja johniemi »

Nesteiskarit? Ja mä tilasin korkeapainekaasut. No, sainhan toki kaksi korkeapainekaasua (Kyb) ja sitten siis kaksi nesteiskaria (Lip). En tiedä mitä toi sun kommentti nyt ajoi takaa mutta siis Kybit on ollu mulle aina erittäin positiivinen kokemus, ja hintaa kierroksella ALLE 200e. Voin lämpimästi suositella Kybin korkeapainekaasuja jokaiselle joka haluaa jämäkämpää alustaa satkuunsa.

Kyllä saa olla aika kusipäistä porukkaa motonetillä jos lähettävät nesteiskarit vaikka olen tilannut korkeapainekaasut. Voi niitä raukkoja jotka ovat luulleet saavansa kaasuiskarit ja ovatkin asentaneet noi Lipit alle ilmaamatta niitä ensin...

-John
Ruotsalais-japanilaista turbopoweria
lefa42
"Saabisti"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Motonetin palvelutason, ja samalla oman köyhyyteni vuoksi haen halpisosat motonetistäkin paikanpäältä, jolloin voi tarkistaa mitä on ostamassa, kaikilla tosin ei ole kyseistä liikettä ihan vieressä.. mulla matkaa vain n. 50km

edit: lipin kaasut takapäässä ja kyllä ainakin tuntuu huomattavasti paremmalta kuin entisillä loppuunajetuilla nesteputkilla..
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Vastaa Viestiin