Kansivika ja pakokaasumittaus

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
akkaratissa
"Tuplakaasari"
Viestit: 79
Liittynyt: Ti Maalis 14, 2017 18:49

Kansivika ja pakokaasumittaus

Viesti Kirjoittaja akkaratissa »

Jos kansipahvi olisi vaurioitunut, näkyisikö pakokaasumittauksessa? Just, kun luulin, että kaikki olis hetken edes hyvin, käy kylmänä kolmella pytyllä. Välillä nakutus on myös melkoinen, kunnes kone vähän lämpenee. Kiehautin koneen aika hyvin sillon, kun oli -27. Joku putki oli jäässä. Tänä aamuna nykäs pari kertaa tosi pahasti, kun lähdin ajamaan. Nesteet ei ole sekaisin eikä pakoputkesta tule jäähdytysnestettä. Eikä kuluta öljyä tai jäähdytinnestettä. Ajattelin tulpat vaihtaa.
Viimeksi muokannut akkaratissa, Ti Maalis 05, 2019 23:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
petromies
"Viggen"
Viestit: 577
Liittynyt: To Heinä 28, 2005 23:02
Paikkakunta: Oulun seutu

Re: Kansivika ja pakokaasumittaus

Viesti Kirjoittaja petromies »

Käynnistä kylmänä ja jos käy kolmella sammuta heti. Irrota tulpat ja jos joku niistä on märkä ja kielenpäällä kokeilemalla tulpan kärki maistuu makealta niin kansi halki tai kannentiiviste vuotaa.
Ontto kalina kylmänä useimmiten mäntien helmojen ääntä joka paremminkin ominaisuus kuin vika.
Pakokaasu jäähdytysnesteessä näkyy jollain testerillä. Ei liity päästömittaukseen.
Tulpaksi ngk
Ajoituspalikat B207 E/L löytyy.
Ex: Saab 1,9 Tid 8v my2009
Ex: 2xSaab 99 petro + 3xSaab 99
akkaratissa
"Tuplakaasari"
Viestit: 79
Liittynyt: Ti Maalis 14, 2017 18:49

Re: Kansivika ja pakokaasumittaus

Viesti Kirjoittaja akkaratissa »

Kiitos vastauksesta!
anv
"Hölösuu"
Viestit: 2146
Liittynyt: Ti Huhti 04, 2006 09:45
Paikkakunta: Oulu

Re: Kansivika ja pakokaasumittaus

Viesti Kirjoittaja anv »

Toinen tapa on yön yli seisoneesta autosta ruuvata tulpat pois. Kaveri starttaamaan. Jos kannentiiviste vuotaa tai kansi halki, jostain pytystä sylkäisee kyllä kunnolla nestettä BTDT :(
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
akkaratissa
"Tuplakaasari"
Viestit: 79
Liittynyt: Ti Maalis 14, 2017 18:49

Re: Kansivika ja pakokaasumittaus

Viesti Kirjoittaja akkaratissa »

Kiitos teille! Nyt tiedän, miten saisin selville, mutta kun en uskalla/halua...ainakaan vielä. On ollut viimesen vuoden niin älytön stressi ton auton kanssa. Ja jos nyt poltin kansipahvin, oli se vielä NIIIIIN omaa tyhmyyttä kaikin puolin. Menen toistaiseksi autuaan tietämättä ja toivon, et tolppaan tulee virtaa joka aamu (sekin krenkkaa). Vaihdoin uudet Boschin tulpat, kun sellaset oli edellisetkin....ja aika vaihtokelpoiset jo.
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7468
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: Kansivika ja pakokaasumittaus

Viesti Kirjoittaja mestari »

maistuiko siis glykolille
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Vastaa Viestiin