Saab 900i16 -92

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Hietalahti
"Viggen"
Viestit: 683
Liittynyt: Pe Tammi 09, 2004 07:44
Paikkakunta: Vaasa

Saab 900i16 -92

Viesti Kirjoittaja Hietalahti »

Perusmalli 900i16 2.1 moottorilla, vm -92.
Autossa on alkuperäinen alusta, kuinka paljon etujousista pitää ottaa pois, jotta auton saa vaateriin? Tuo keulan korkeus näyttää jotenkin ihmeelliseltä.
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23977
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Saab 900i16 -92

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

onko combi ?

laita kuormajouset taakse ni saat suurinpiirtein vaateriin .
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
vfr
"Hölösuu"
Viestit: 2032
Liittynyt: Ti Marras 04, 2008 21:06
Paikkakunta: veikkola

Re: Saab 900i16 -92

Viesti Kirjoittaja vfr »

Turbon jouset eteen ni keula laskee alemmas.
Saab OG9-5 AERO -00 harraste auto
Volvo V90 -17 käyttis
Hietalahti
"Viggen"
Viestit: 683
Liittynyt: Pe Tammi 09, 2004 07:44
Paikkakunta: Vaasa

Re: Saab 900i16 -92

Viesti Kirjoittaja Hietalahti »

Auto on combi. Perä on ok korkeudella, keulaa pitäisi saada alemmas. Jos laitan turbon jouset eteen, niin pärjääkö normi-iskareilla? Auto on kevyessä kesäajossa.
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11486
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saab 900i16 -92

Viesti Kirjoittaja jus »

Onko ongelmana eri suuruiset etäisyydet renkaan pinnasta kaaren reunaan vai poikkeaako kylkilistan etäisyys maasta auto eri päissä? Etupyörien aukot korissa tulevat korkeammalle kuin takapyörien aukot. Oletko varma, että etupää on liian korkealla? Auttaisiko ensi hätään kiekot 10 mm kumilevystä takajousien yläpään ja korin väliin? Olisi ainakin helpompi ja halvempi vaihtoehto kuin etujousijumppa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Hietalahti
"Viggen"
Viestit: 683
Liittynyt: Pe Tammi 09, 2004 07:44
Paikkakunta: Vaasa

Re: Saab 900i16 -92

Viesti Kirjoittaja Hietalahti »

Keula on järkyttävän korkeella... sitä pitää saada alas.
vfr
"Hölösuu"
Viestit: 2032
Liittynyt: Ti Marras 04, 2008 21:06
Paikkakunta: veikkola

Re: Saab 900i16 -92

Viesti Kirjoittaja vfr »

Turbon jouset ja vakio iskarit, niillä pärjääpi kyllä.
Saab OG9-5 AERO -00 harraste auto
Volvo V90 -17 käyttis
Saab.96
"Hölösuu"
Viestit: 4070
Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
Viesti:

Re: Saab 900i16 -92

Viesti Kirjoittaja Saab.96 »

Mulla auttoi kun otti 1.5 kierrosta jousista pois :lol:
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7468
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: Saab 900i16 -92

Viesti Kirjoittaja mestari »

nappaappa kuva niin arvioidaan :D
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Avatar
rr
"Hirsch"
Viestit: 933
Liittynyt: Ma Syys 01, 2003 15:39
Paikkakunta: Oulainen

Re: Saab 900i16 -92

Viesti Kirjoittaja rr »

Tuota satkun keulaa ei kyllä kannattais lähteä laskemaan. Kun katsoo alle, näkee että vaihteisto ja pohjapanssari on jo aika lähellä tienpintaa. Keulan madallus aiheuttaa sen, että lyhyt joustovara hupenee vielä lisää ja kaikki suojatiekorokkeet raapasee pohjaan. Ennemmin taakse lisää korkeutta. 99:ssä voimansiirtopaketti on taaempana ja ylempänä. Satkuun sitä pudotettiin, jotta konepeltiä saatiin matalammaksi.
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
Avatar
Mikko_H
"Hirsch"
Viestit: 988
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 16:58
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Saab 900i16 -92

Viesti Kirjoittaja Mikko_H »

Isoin harmi madalluksesta oli se, että sadan markan hallitunkki ei enää mahtunut menemään keulan alle ...tai oikeastaan sekin oli hyvä asia, kun tuli hommattua kunnon tunkki ennen kuin hajotti mitään sillä halvalla.
Joustovaroillehan madallus tekee vaan hyvää kun saa lisää ulosjoustoa :D
Vastaa Viestiin