900s

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
pikku-ukko
"Kaasari"
Viestit: 9
Liittynyt: To Maalis 26, 2015 11:01

900s

Viesti Kirjoittaja pikku-ukko »

eli vuosimallia 96 ja kilometrejä 123000 jotka pitää paikkansa ( velipoika vainaalta jäi ) vaihdelaatikko ei toimi kunnolla eli vitosta ei saa päälle kuin hiukan vippaskonstilla. Neuvoja kaivattaisi mikä vikana, vaihteensiirtäjä vai joku muu ( siis ei lehmä ) kiitos avusta tässäkohtaa.
cc
"Viggen"
Viestit: 539
Liittynyt: Ti Elo 12, 2003 19:53

Re: 900s

Viesti Kirjoittaja cc »

Jos vuosimalli -96 niin ng900 niin oikeampi paikka kysymykselle foorumin og9-3 ng900 osiossa, mutta..

Luultavasti säätö- tai siirrinvika. Vm -96 vivustossa kun on vaihdekepiltä rintapellin läpi tulevan tangon ja vaihteistoon menevän akselin välissä muovista tehty välikappale. Saattaa olla ajan kanssa väljistynyt tai muuttanut muotoa. Aikanaan omaani piti tehdä korvaava kappale, tein hitsaten sopivasta putkesta ja lattaraudasta.
Jos muut vaihteet, varsinkin pakki löytyy sujuvasti, niin kallistuisin siirrinongelmaan, mutta säätökin saattaa tuoda avun.

Itellä ei ole ollut ng:tä useampaan vuoteen niin säätöohje varauksin: Säätää voi konehuoneen puolelta löysäämällä vaihteistosta tulevan akselin päässä oleva puristusliitos ja hakemalla kepille parempi asento. Ennen löysäämistä laatikkoon menevä akseli pitää lukita esim ruuvimeisselillä joka työnnetään latikon päällä olevasta tulpatusta reiästä, tulppa ensin pois. Vaihde piti muistakseni olla vapaalla ja keppi 3-4 akselilla. Kepin päässä, siis ohjaamossa, on myös lukitusreikä, Tapit kun paikallaan niin pitäs olla keppi suurin piirtein oikein ja voi kiristää siirtotangon puristusliitoksen.
#1894 : 9000 CS 2.0t -96 , 9-3 SC TiDS -09 , 9-3 Cab 1.8t+Hirsch -05 . . . . Entiset : 90 -85 , 900c -88 , 900s 2,3i -96
pikku-ukko
"Kaasari"
Viestit: 9
Liittynyt: To Maalis 26, 2015 11:01

Re: 900s

Viesti Kirjoittaja pikku-ukko »

kiitos kokeillaan tuota
Vastaa Viestiin