2.1:seen 2.0:n turbon kansi?
2.1:seen 2.0:n turbon kansi?
Kaikki tietää, että 2.1 kannen ja imusarjan voi ja kannattaa laittaa 2.0 turboon, mutta miten on toisin päin eli turbon kansi 2.1:seen? Onko muuta vaikutusta kuin huonommat virtaukset--> vähemmän tehoa. Vai meneekö seokset jotenkin sekaisin, tai palotila erilainen ja puristukset muuttuu? 2.1 omat suuttimet pitää varmaan ainakin vaihtaa, mutta onko muuta?
Ei varmaan kukaan ole tuollaista tehnyt, mutta jokainen saa esittää omia ajatuksiaan ja mutu-tietoa.
Ei varmaan kukaan ole tuollaista tehnyt, mutta jokainen saa esittää omia ajatuksiaan ja mutu-tietoa.
900 T16 -92 (KR)
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
Kiitos linkistä. ei tosiaan ollu oikeita mäntiä, mutta ei siinä varmaan pahemmin puristukset muutu.
Koska keneltäkään ei tule muita ajatuksia/kokemuksia, niin täytyy ilmeisesti vain yrityksen ja erehdyksen kautta kokeilla
Koska keneltäkään ei tule muita ajatuksia/kokemuksia, niin täytyy ilmeisesti vain yrityksen ja erehdyksen kautta kokeilla
900 T16 -92 (KR)
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
No jos esim:
Puristussuhde T16_86-93 männillä, 2.1L kannella ja Saab 2.0 L H-lohkolla on: 8.49 : 1
Elikkä puristus tippuu 9:1 -> 8.5:1
Elikkä SULLA puristukset tulee nousemaan!
Jos siinä on nyt 10.1:1 niin ne tulee nousemaan johonkin 10.5:1 hujakoille.
Tää taas vaikuttaa vähän kaikkeen. Siitä saa tietävämmät kertoa.
T. Pasi
Puristussuhde T16_86-93 männillä, 2.1L kannella ja Saab 2.0 L H-lohkolla on: 8.49 : 1
Elikkä puristus tippuu 9:1 -> 8.5:1
Elikkä SULLA puristukset tulee nousemaan!
Jos siinä on nyt 10.1:1 niin ne tulee nousemaan johonkin 10.5:1 hujakoille.
Tää taas vaikuttaa vähän kaikkeen. Siitä saa tietävämmät kertoa.
T. Pasi
Eli toisin sanoen 2.0l:n kannen vielä porttais niin tehojen pitäisi nousta..?Passi kirjoitti:No jos esim:
Puristussuhde T16_86-93 männillä, 2.1L kannella ja Saab 2.0 L H-lohkolla on: 8.49 : 1
Elikkä puristus tippuu 9:1 -> 8.5:1
Elikkä SULLA puristukset tulee nousemaan!
Jos siinä on nyt 10.1:1 niin ne tulee nousemaan johonkin 10.5:1 hujakoille.
Tää taas vaikuttaa vähän kaikkeen. Siitä saa tietävämmät kertoa.
T. Pasi
Edit: ...Teoriassa...
Saabiton saabisti
#1470
#1470
Ajotus voipi mennä sekaisin kun kannen korkeus muuttuu...Että pitäisi säädettävät nokkapyörät ostaa.JuHem kirjoitti:Virityksestä mitään tiedä, mutta eikö sitä sanota, että puristussuhdetta nostamalla saa lisää tehoja... Ei taida kuitenkaan ihan noin yksinkertaista olla Tiedä mitä kaikkea siinä sitten menee sekaisin
Tämä siis kun puristuksia nostaa reilusti (10:1->14:1)
Ja venttiilit voi ottaa mäntiin kii... En sitten tiedä kun ei ole ollut mahdollisuutta päästä mittailemaan
Saabiton saabisti
#1470
#1470
Ei niissä eroja ole.mcfeast kirjoitti:Kannattaa varmaan asentaa vaparin imunokka sitten, voisi kuvitella turbon nokan olevan aika kamala vaparissa. Tuskin siinä muuta ongelmaa on.
Korjaamokäsikirjan mukaan nostot on -86 ja siitä uuemmissa og900:ssa on samat oli sitten turbo tai vapari
Saabiton saabisti
#1470
#1470