2.1:seen 2.0:n turbon kansi?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
JuHem
"Hölösuu"
Viestit: 1065
Liittynyt: La Tammi 22, 2005 17:36
Paikkakunta: Kuopio

2.1:seen 2.0:n turbon kansi?

Viesti Kirjoittaja JuHem »

Kaikki tietää, että 2.1 kannen ja imusarjan voi ja kannattaa laittaa 2.0 turboon, mutta miten on toisin päin eli turbon kansi 2.1:seen? Onko muuta vaikutusta kuin huonommat virtaukset--> vähemmän tehoa. Vai meneekö seokset jotenkin sekaisin, tai palotila erilainen ja puristukset muuttuu? 2.1 omat suuttimet pitää varmaan ainakin vaihtaa, mutta onko muuta?

Ei varmaan kukaan ole tuollaista tehnyt, mutta jokainen saa esittää omia ajatuksiaan ja mutu-tietoa.
900 T16 -92 (KR)
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
vuorpe
"Hirsch"
Viestit: 992
Liittynyt: Ti Loka 07, 2003 10:58
Paikkakunta: Klaukkala

Viesti Kirjoittaja vuorpe »

Saabiton saabisti
#1470
Passi
"Hirsch"
Viestit: 931
Liittynyt: Su Syys 14, 2003 10:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Passi »

Ei oo 2.1:sen mäntiä mun laskurissa (edellä mainittu linkki), mutta voihan sieltä kääntäen verrata.


T. Pasi
JuHem
"Hölösuu"
Viestit: 1065
Liittynyt: La Tammi 22, 2005 17:36
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja JuHem »

Kiitos linkistä. ei tosiaan ollu oikeita mäntiä, mutta ei siinä varmaan pahemmin puristukset muutu.

Koska keneltäkään ei tule muita ajatuksia/kokemuksia, niin täytyy ilmeisesti vain yrityksen ja erehdyksen kautta kokeilla
900 T16 -92 (KR)
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
moksu
"Hölösuu"
Viestit: 1260
Liittynyt: Pe Syys 19, 2003 16:33

Viesti Kirjoittaja moksu »

Kerro ainakin kokemuksia jos kokeilet.
9-3 2,0 aero -05 avo
9-5 2,3T aero -06
Passi
"Hirsch"
Viestit: 931
Liittynyt: Su Syys 14, 2003 10:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Passi »

No jos esim:
Puristussuhde T16_86-93 männillä, 2.1L kannella ja Saab 2.0 L H-lohkolla on: 8.49 : 1

Elikkä puristus tippuu 9:1 -> 8.5:1

Elikkä SULLA puristukset tulee nousemaan!
Jos siinä on nyt 10.1:1 niin ne tulee nousemaan johonkin 10.5:1 hujakoille.

Tää taas vaikuttaa vähän kaikkeen. :) Siitä saa tietävämmät kertoa.

T. Pasi
vuorpe
"Hirsch"
Viestit: 992
Liittynyt: Ti Loka 07, 2003 10:58
Paikkakunta: Klaukkala

Viesti Kirjoittaja vuorpe »

Passi kirjoitti:No jos esim:
Puristussuhde T16_86-93 männillä, 2.1L kannella ja Saab 2.0 L H-lohkolla on: 8.49 : 1

Elikkä puristus tippuu 9:1 -> 8.5:1

Elikkä SULLA puristukset tulee nousemaan!
Jos siinä on nyt 10.1:1 niin ne tulee nousemaan johonkin 10.5:1 hujakoille.

Tää taas vaikuttaa vähän kaikkeen. :) Siitä saa tietävämmät kertoa.

T. Pasi
Eli toisin sanoen 2.0l:n kannen vielä porttais niin tehojen pitäisi nousta..? :?

Edit: ...Teoriassa...
Saabiton saabisti
#1470
Passi
"Hirsch"
Viestit: 931
Liittynyt: Su Syys 14, 2003 10:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Passi »

Periaatteessa joo. Eijo syttyjärjestelmä eikä moottorinohjaus optimoitu tuohon.

T. Pasi
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Vapareissahan on ezk sytkä joka säätyy nakutuksen perusteella. Joten sanoisin perstuntumalta että 98 tankkiin ja auto pelittää niinku pitääki. Voi muuten mennä vähällä bensalla tuo kombinaatio!
Aki Peltola #1132
JuHem
"Hölösuu"
Viestit: 1065
Liittynyt: La Tammi 22, 2005 17:36
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja JuHem »

Virityksestä mitään tiedä, mutta eikö sitä sanota, että puristussuhdetta nostamalla saa lisää tehoja... Ei taida kuitenkaan ihan noin yksinkertaista olla :roll: Tiedä mitä kaikkea siinä sitten menee sekaisin :?
900 T16 -92 (KR)
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
vuorpe
"Hirsch"
Viestit: 992
Liittynyt: Ti Loka 07, 2003 10:58
Paikkakunta: Klaukkala

Viesti Kirjoittaja vuorpe »

JuHem kirjoitti:Virityksestä mitään tiedä, mutta eikö sitä sanota, että puristussuhdetta nostamalla saa lisää tehoja... Ei taida kuitenkaan ihan noin yksinkertaista olla :roll: Tiedä mitä kaikkea siinä sitten menee sekaisin :?
Ajotus voipi mennä sekaisin kun kannen korkeus muuttuu...Että pitäisi säädettävät nokkapyörät ostaa.
Tämä siis kun puristuksia nostaa reilusti (10:1->14:1)

Ja venttiilit voi ottaa mäntiin kii... En sitten tiedä kun ei ole ollut mahdollisuutta päästä mittailemaan
Saabiton saabisti
#1470
JuHem
"Hölösuu"
Viestit: 1065
Liittynyt: La Tammi 22, 2005 17:36
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja JuHem »

Eikö tuossa muutokset ole kuitenkin sen verran pieniä, että tuskin männät ottaa venttiileihin kiinni tai ajoitus radikaalisti muuttuu. Tietysti muutosta voi tulla niin paljon, että aivan kympillä kone ei pelaa
900 T16 -92 (KR)
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
vuorpe
"Hirsch"
Viestit: 992
Liittynyt: Ti Loka 07, 2003 10:58
Paikkakunta: Klaukkala

Viesti Kirjoittaja vuorpe »

Ei siinä niin suuria muutoksia tule että suuria ongelmia esiintyisi!

Ainoa mikä on niin virtaukset huononee kun 2.1 kansi on leveemmillä kanavilla.
Saabiton saabisti
#1470
mcfeast
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: La Syys 13, 2003 22:08
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja mcfeast »

Kannattaa varmaan asentaa vaparin imunokka sitten, voisi kuvitella turbon nokan olevan aika kamala vaparissa. Tuskin siinä muuta ongelmaa on.
vuorpe
"Hirsch"
Viestit: 992
Liittynyt: Ti Loka 07, 2003 10:58
Paikkakunta: Klaukkala

Viesti Kirjoittaja vuorpe »

mcfeast kirjoitti:Kannattaa varmaan asentaa vaparin imunokka sitten, voisi kuvitella turbon nokan olevan aika kamala vaparissa. Tuskin siinä muuta ongelmaa on.
Ei niissä eroja ole.
Korjaamokäsikirjan mukaan nostot on -86 ja siitä uuemmissa og900:ssa on samat oli sitten turbo tai vapari
Saabiton saabisti
#1470
Vastaa Viestiin