Voihan sitä öljyä päätyä palotilaan myös väljän sylinterin kautta, mutta se ei nyt taida liittyä tähän tapaukseen.
Ja se, että tulpan kierteissä on öljyä, on oman kokemuksen mukaan ihan normaalia, eli siitä ei tarvitse välittää. Itse en ole nähnyt yhtäkään vanhempaa autoa (tai mitään muutakaan moottoria), jossa tulpan kierteissä kannessa ei olisi öljyistä karstaa. Tämä tarttuu luonnollisesti sitten uuteen tulppaan kun sen ruuvaa kiinni.
Öljyä tulpilla
Re: Öljyä tulpilla
Niin ja jos sitä öljyä on venttiilikopan tiivisteestä vuotanut sinne tulppien poteroon jonkunkin verran, niin siinä kohtaa kun tulpan ruuvaa ulos niin se öljyhän rasvaa sen kierteen siinä kohtaa sitten.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7554
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Öljyä tulpilla
Suuttimien vuoto voi myös kastella tulpan/tulpat. Omassa ex satkussa oli tätä vaivaa,palotilaan pääsi polttoainetta sammuttamisen jälkeen. Käynnistys oli joskus melko hankalaa.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#