900s muutoskatsastus isommalle ahtimelle

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Avatar
rossnach
"Kaasari"
Viestit: 21
Liittynyt: Su Touko 21, 2017 13:25
Paikkakunta: Tampere

900s muutoskatsastus isommalle ahtimelle

Viesti Kirjoittaja rossnach »

.
Viimeksi muokannut rossnach, Ti Marras 15, 2022 19:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-Og 900 -90 3d m104 projekti
-Og 900 -93 3d 16v holset hx35
-Og 900 -86 2d turbo
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2003
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Re: 900s muutoskatsastus isommalle ahtimelle

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

Et sillä saabin lapulla mitään nyt tee, koska turbo se nytkin on. Ja välijäähy varmaan isompi kuin saabin alkuperäinen pieni. Koska sen kanssa ei periaatteessa pitäisi olla ongelmaa.dynolaput tarvit ja sen mukaan sitten muutoskatsastaa sen
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
molby
"Hirsch"
Viestit: 871
Liittynyt: Su Tammi 24, 2010 08:18

Re: 900s muutoskatsastus isommalle ahtimelle

Viesti Kirjoittaja molby »

Minuakin asia kiinnostaa myös kun on ollut mielessä muuttaa tuo og 900S täyspaineiseksi. Eihän siinä pitäisi olla mitään ongelmaa kun autot ovat täyspaineisen kanssa yksi - yhteen sama. Turbo pysyisi orggiksena mutta välijäähy tietysti laittaa.
Auton tehojahan saa nostaa 20% yli tehokkaimman mallin eli matalapaineessa on 145 hv ja täyspaineisessa ilman kattia 185 hv eli eikö sen saisi tuonne 220 hv nostaa vapaasti.
Eri jos pistät jonkun hehtaariahtimen ja keulan kokoisen välijäähyn niin silloin tilanne aivan eri.
aero
-
Viestit: 8651
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: 900s muutoskatsastus isommalle ahtimelle

Viesti Kirjoittaja aero »

En ole ihan varma, kelpaako 185hp verrokiksi, kun se taitaa olla vain ns. redboxilla eli tehtaan virisarjalla, mutta ainankin 175hp täyspaineturbo kelpaa eli 210hp menee ns. heittämällä.

Dynolapun lisäksi inssi saattaa vaatia todistetta, että jarrut ja alusta ovat samat tai paremmat kuin siinä mallisarjan tehokkaimmassa. Parempi voi olla hankala todistaa, orggisten osanumeroita voi vertailla varaosakataloogista.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Maikki
"Hölösuu"
Viestit: 1118
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 22:52
Paikkakunta: Oulu

Re: 900s muutoskatsastus isommalle ahtimelle

Viesti Kirjoittaja Maikki »

Jarruthan on samat näissä missä käkkäri ottaa taakse kaasarivehkeestä aeroon. Muistaakseni ässän alusta on ihan sama kuin täyspaineisessa.

Jälkiviisautena konttori kannattaa valita huolella etukäteen :wink:
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 900i 16valve 3d - 93

detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
aero
-
Viestit: 8651
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: 900s muutoskatsastus isommalle ahtimelle

Viesti Kirjoittaja aero »

^Niin minäkin muistelen, mutta meidän muistelut ei kelpaa inssille todisteeksi :). Jos siis käy niin ihmellinen tapaus että inssi ei olekaan kaikkitietävä ja tunne saappeja läpikotaisin, voi vastaavuuden/täsmäämisen joutua todistamaan esim. esittämällä että molempiin on samat alkuperäiset varaosanumerot tarvittavilla palikoilla (jouset, iskarit, jarrulevyt, -satulat jne).
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Saabisti -77
"Hölösuu"
Viestit: 1079
Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo

Re: 900s muutoskatsastus isommalle ahtimelle

Viesti Kirjoittaja Saabisti -77 »

Omaa 2.1:stä T16:lle muutoskatsastettaessa todisteeksi katsastajalle jarruista riitti kopio saab 900:n korjaamokasikirjasta jarrujen teknisistä tiedoista. Ja moottorin osalta merkkikorjaamon kirjallinen lausunto/todistus.

IP
Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V50 -04 2.0 TD
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE "Silverbullet" (Powered by jcarlson)
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10272
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: 900s muutoskatsastus isommalle ahtimelle

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

99:n muutoskatsastuksessa inssi luki Örum yhtiön katalogista että tässä Saabissa on näköjään samat jarruosat kun tehtaan turbossa ja jopa samat jarrupalat, kuin 900 turbossa. Oli kyllä hyvä tehdä siellä se homma. Kannattaa siis käydä etukäteen jo sopimassa asiat ja selvittää mikä konttori sopii parhaiten muutoskatsastukseen. Valitsee vielä järkevän ajan päivästä, että ei inssi ole ihan hepulissa, vaan niillä on aikaa vastailla kysymyksiin jne.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin