Sisätilat

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
TulevaSaabKuski
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: Ti Kesä 04, 2019 16:48

Sisätilat

Viesti Kirjoittaja TulevaSaabKuski »

Eka auto pian ajankohtainen asia ja ajattelin ostaa joko 90 tai 900 Saabin. Mietityttää vain, että kuinka isot sisätilat näissä on. Olen yli 2 metriä pitkä ja lähes kaikki autot ovat epämukavia, koska en mahdu niihin kunnolla. Onkohan minulla mitään mahdollisuuksia mahtua kumpaankaan edellä mainittuun autoon, vai pitääköhän vain kuopata haaveet omasta Saabista :?
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7461
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: Sisätilat

Viesti Kirjoittaja mestari »

suosittelisin tonnaria, mahtavat sisätilat :D
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Saabnostalgia
"Tuplakaasari"
Viestit: 61
Liittynyt: Pe Loka 26, 2012 12:02

Re: Sisätilat

Viesti Kirjoittaja Saabnostalgia »

Toki OG900 2-oviseen sedaniin tai 3-oviseen Combiin mahtuu kohtuu hyvin. Samoin tietty 90:iin, siinäkin reilut oviaukot ja väljyyttä piisaa edessä vielä paremmin kuin 900:ssa. Ja kaikissa näissä penkit tunnetusti hyviä istuttavia pitkiäkin matkoja.
Avatar
Mikko_H
"Hirsch"
Viestit: 988
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 16:58
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Sisätilat

Viesti Kirjoittaja Mikko_H »

Jos Nopassa on keskikonsoli, niin isokenkäisellä on jalkatilassa vähän ahdasta :D Muuten ei pitäisi tehdä tiukkaa
thomas95
"Ruisku"
Viestit: 130
Liittynyt: To Tammi 14, 2010 15:47
Paikkakunta: Fiskars/Helsinki

Re: Sisätilat

Viesti Kirjoittaja thomas95 »

Voi olla että on kokonaan omaa mielikuvitustani mutta koin tonnarin ahtaammaksi kuin og900:nen kuskinpaikalla. Syynä voi olla että satkun tuulilasi paljon pystympi ja tonnarissa tuntui että melkein otsassa kiinni. Oma pituus on siis 195 ja molemmissa kyllä jalkatilaa riittävästi, tosin duunibuutseilla tonnarissa vähän ahdasta.
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11485
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sisätilat

Viesti Kirjoittaja jus »

Kattoluukullinen tonnari sopii vain alle 180-senttisille.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23976
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Sisätilat

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

avo saab vaihtoehto hujopeille :mrgreen:
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Baas900
"Viggen"
Viestit: 575
Liittynyt: Ti Maalis 29, 2005 21:49

Re: Sisätilat

Viesti Kirjoittaja Baas900 »

nalleolut kirjoitti:
Ke Kesä 05, 2019 11:11
avo saab vaihtoehto hujopeille :mrgreen:
Tässä valmiit ohjeet:

viewtopic.php?t=19925
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23976
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Sisätilat

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

hieno.

pitäis aikaa saada kehitettyä et sais 99 avon edes näyttämään saabilta :mrgreen:
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Sisätilat

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Vastaus riippunee kropan suhteista, mutta omien kokemusten perusteella (n. 195 cm josta n. 80% jaloissa):

- 900 vanhoilla penkeillä (oletettavasti siis myös 90, olisikohan noin vm. 1990 asti?) = loistavat joskin kankeakäyttöiset säätövarat, hyvä reisituki, ilman kenkiä ei enää aivan yletä painamaan kytkintä pohjaan penkki taka-asennossa; on kuin valtaistuimelta ajaisi. Vähäovisessa myös sisään-ulos-käynti tehty oikein helpoksi (mutta auton kapeuden ja pienen kääntöympyrän tuomat edut pysäköinnissä ulosmitataan täysmääräisesti).

- 900 uusilla eli ns. 9000-penkeillä (korkeudensäätövipu penkin sivulla eikä edessä) = penkki jää turhan eteen ja reisituki huonompi. Ihan ok kuitenkin, jos penkki muutoin kunnossa. Moniovisessa kovin lyhyt etuovi, mutta kynnyksen puute auttaa, jos ei ole leveyssuunnassakin kookas.

- aiemmin jo mainittu 9000 = parempi reisituki kuin edellisessä, mutta jalkatila huonoin näistä. Vakionopeudensäätimelle tulee käyttöä, ja tällöin oikealle jalalle mukavin mutta hieman arveluttava paikka on poljinten alla lattiaa vasten.

Edit. Niin ja keskikonsolista: satku on tosiaan hulppea ilman sitä, muttei ole kynnyskysymys kuin korkeiltaan turvamaihareilla tms. Tonnarissa sen sijaan keskikonsoli muistaakseni tunki kaasujalan tielle.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23976
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Sisätilat

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

Aloittaja vois laittaa paikkakunnan jos pääsis vaik istumaan kyseisiin autoihin ni ei tarvii arvuutella niin paljon.

Kyllähän saabbiin pitkä mies mahtuu ku iskee penkin ala asentoon ja taakse ni ei varmaan pää ota kattoon kii
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4953
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: Säkylä

Re: Sisätilat

Viesti Kirjoittaja Tuha »

Rattivaihde kirjoitti:
Ke Kesä 05, 2019 16:24
Vastaus riippunee kropan suhteista, mutta omien kokemusten perusteella (n. 195 cm josta n. 80% jaloissa):

- 900 vanhoilla penkeillä (oletettavasti siis myös 90, olisikohan noin vm. 1990 asti?) = loistavat joskin kankeakäyttöiset säätövarat, hyvä reisituki, ilman kenkiä ei enää aivan yletä painamaan kytkintä pohjaan penkki taka-asennossa; on kuin valtaistuimelta ajaisi. Vähäovisessa myös sisään-ulos-käynti tehty oikein helpoksi (mutta auton kapeuden ja pienen kääntöympyrän tuomat edut pysäköinnissä ulosmitataan täysmääräisesti).

- 900 uusilla eli ns. 9000-penkeillä (korkeudensäätövipu penkin sivulla eikä edessä) = penkki jää turhan eteen ja reisituki huonompi. Ihan ok kuitenkin, jos penkki muutoin kunnossa. Moniovisessa kovin lyhyt etuovi, mutta kynnyksen puute auttaa, jos ei ole leveyssuunnassakin kookas.

- aiemmin jo mainittu 9000 = parempi reisituki kuin edellisessä, mutta jalkatila huonoin näistä. Vakionopeudensäätimelle tulee käyttöä, ja tällöin oikealle jalalle mukavin mutta hieman arveluttava paikka on poljinten alla lattiaa vasten.

Edit. Niin ja keskikonsolista: satku on tosiaan hulppea ilman sitä, muttei ole kynnyskysymys kuin korkeiltaan turvamaihareilla tms. Tonnarissa sen sijaan keskikonsoli muistaakseni tunki kaasujalan tielle.
Automaattivaihteisella tonnarilla pärjää ilman että täytyy jalkoja lepuutella polkimien alla ja polkimiakin vain kaksi. :mrgreen: :lol:
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Sisätilat

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

^minun kokemukseni ovat vain ja ainoastaan automaattivaihteisesta tonnarista, parin vuoden omistusajalta.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
dappercom
Matalapaineturbo
Viestit: 177
Liittynyt: Su Heinä 22, 2012 23:27
Paikkakunta: Tampere

Re: Sisätilat

Viesti Kirjoittaja dappercom »

Tonnarissa myös sähkösäätöisiä penkkejä ei saa yhtä alas kuin käsisäätöisiä.
#7529
Saab 9000 CS 2.3tA 1997 E85
Saab 99 GL 1981
ex: Saab 9-3 Aero 2001 Biopower
Saab 9000 CSE 2.3t 1996
TulevaSaabKuski
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: Ti Kesä 04, 2019 16:48

Re: Sisätilat

Viesti Kirjoittaja TulevaSaabKuski »

nalleolut kirjoitti:
Ke Kesä 05, 2019 17:02
Aloittaja vois laittaa paikkakunnan jos pääsis vaik istumaan kyseisiin autoihin ni ei tarvii arvuutella niin paljon.

Kyllähän saabbiin pitkä mies mahtuu ku iskee penkin ala asentoon ja taakse ni ei varmaan pää ota kattoon kii
Kurikassa asustelen :mrgreen:
Vastaa Viestiin