Mistä uusi turbo og:een
-
- "Viggen"
- Viestit: 683
- Liittynyt: Pe Tammi 09, 2004 07:44
- Paikkakunta: Vaasa
Mistä uusi turbo og:een
Moottori on T16 täyspaineturbo vm. 91. Tällä hetkellä turbo on mallia; Saab TE-05 12B, serial no 037 00 66. Moottori on juuri ostettu ruotsista, joten kunnosta ei ole tarkkaa tietoa, siivet on hienot, ei näkyviä vaurioita ja välykset ihan ok, moottorilla on ajettu 300.000 km. Mistä tuohon kannattaisi hankkia uusi vastaava turbo?
Re: Mistä uusi turbo og:een
Jos kaikki olemus viittaa siihen että ahdin on kunnossa, niin miksi sitä vielä uusimaan? Tuo Mitsu on kestävää mallia ja OG:n turbon kun vaihtaa, mestaria lainatakseni, kätevällä ranneliikkeellä puoĺessa illassa, niin ei saa edes kauheeta synergiaa siitä että motti on nyt pöydällä.
Toki jos bränikkä juoksee kirkuen vastaan niin ota koppi, ei niitä puissa kasva. Mutta elä ressaa siitä olemassaolevasta turhan aikaisin
Toki jos bränikkä juoksee kirkuen vastaan niin ota koppi, ei niitä puissa kasva. Mutta elä ressaa siitä olemassaolevasta turhan aikaisin
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
-
- "Viggen"
- Viestit: 683
- Liittynyt: Pe Tammi 09, 2004 07:44
- Paikkakunta: Vaasa
Re: Mistä uusi turbo og:een
Kiitos vastauksesta. Noinhan se on. Mietin myös vesi ja öljyputkilinjoja, aika karseen näköisiä ulkopuolelta. Taidan mennä tuolla turbolla, saahan sen vaihdettua myöhemmin, jos tulee pakottava tarve, sehän on vain muutamalla ruuvilla kiinni
Re: Mistä uusi turbo og:een
Omat matalapaine S ollut orkkisturboilla ja toinen liki 500tkm ja toinen karvan yli ajetut kun mrni eteenpäin toimivina.. Noissa nostettu mun aikana vielä ahtoruuvilla 0.5bar > 0.7-0.8bar. Kelloa voi väljänä joutua lisäjousella tiukkaa ellei parempikuntoista tilalle halua mut muute mitsut on vahvoja murikoita.
Tonnariin teetin vastikään turbon öljypuolen paineputken tilalle teräspunosletkun liitospäineen hi flexillä 30€ hintaan. Putki mukana sai pituuden ja lisätty hiukan varaa kun loivemmmin tuo letku mutkissa oltava.
Joltain turbopajalta voi kysyä kunnostustakin, kuten aero vinkkas niin vastaankävelevän myynnissä olevan kannattaa kyllä kaapia omaan talliin.
Tonnariin teetin vastikään turbon öljypuolen paineputken tilalle teräspunosletkun liitospäineen hi flexillä 30€ hintaan. Putki mukana sai pituuden ja lisätty hiukan varaa kun loivemmmin tuo letku mutkissa oltava.
Joltain turbopajalta voi kysyä kunnostustakin, kuten aero vinkkas niin vastaankävelevän myynnissä olevan kannattaa kyllä kaapia omaan talliin.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: Mistä uusi turbo og:een
Hukkaportin kellot tosiaan voi löystyä. Peruspaineen voit testata jo ennen kuin asennat koneen autoon. Painemittari ja varovaisesti painetta. Kun tanko alkaa liikkua, aletaan nähdä onko palautinjousi kunnossa vai ei. Karkea nyrkkisääntö oli, että APC pystyy nostamaan max ahdot 2x peruspaineesta (modattuna) .
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Mistä uusi turbo og:een
Mulla oli kello löystynyt vasta 200 tkm ajetusta vakio ässästä. Ahdot olivat 0.2 lukemissa. Lisäjousella nostin ahdot 0.5 lukemiin ja myöhemmin asensin rajapaineventtiilin jolla ruuvasin 0.8 lukemiin. Rajapaineventtiili on huippu juttu. Ahdot nousevat todella nopeasti ylös. Vähintään tuplasti nopeammin. Näkyy suoraan alaväännöissä.
Saab 900S-91 Autom
exät: Opel kadet 2.0 GT Audi 100 2.0 Lada 2107 Lada 1500S Bmw 316
exät: Opel kadet 2.0 GT Audi 100 2.0 Lada 2107 Lada 1500S Bmw 316
-
- "Viggen"
- Viestit: 683
- Liittynyt: Pe Tammi 09, 2004 07:44
- Paikkakunta: Vaasa
Re: Mistä uusi turbo og:een
Kone on irti, joten sitä on helppo tutkia. Miten hukkaportin toiminta paineilmalla käytännössä tehdään?
Re: Mistä uusi turbo og:een
Mulla löyty uusi ahdin ruotsin klubikaupasta. Alun alkajaan ongelma aiheutui öljyputken hiushalkeamasta. Öljyt pitkin konehuonetta ja
ahtimen laakerit meni hetkessä. Ei oikein löydy mistään uutta ahdinta , eli jos tulee vastaan NIIN TODELLAKIN kannattaa ostaa!
Korjauksia kyselin turbo pajoista niin hinnat alkaen n.400€, riippuen mitä rikki. Ebaystä löytyy tiivistesarjoja.
ahtimen laakerit meni hetkessä. Ei oikein löydy mistään uutta ahdinta , eli jos tulee vastaan NIIN TODELLAKIN kannattaa ostaa!
Korjauksia kyselin turbo pajoista niin hinnat alkaen n.400€, riippuen mitä rikki. Ebaystä löytyy tiivistesarjoja.