Männät vs Sylinterikansi.

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Ransu
"Hölösuu"
Viestit: 1185
Liittynyt: Pe Loka 17, 2003 18:43

Männät vs Sylinterikansi.

Viesti Kirjoittaja Ransu »

Osaako joku kertoa suoraan millainen puristuksista tulisi kombinaatiolla - >

2,1 16v kansi + i8v männät?

2,1 16v kansi +i16v männät?

Kantena olisi tuo 2,1:sen vintti, mutta kellariksi pitäisi löytää vaihtoehto millä puristukset menisivät tuonne 10-11 hujakoille.
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2044
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Re: Männät vs Sylinterikansi.

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

Eikös noissa kaksilitraisissa ole samat männät oli sitten 8 tai 16 venttiilinen.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Ransu
"Hölösuu"
Viestit: 1185
Liittynyt: Pe Loka 17, 2003 18:43

Re: Männät vs Sylinterikansi.

Viesti Kirjoittaja Ransu »

Tulisi 91' ässään.
E85 käyttöön.

Mielestäni nuo 8i ja 16v ovat erilaisia männän kuopan suhteen.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10272
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Männät vs Sylinterikansi.

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

I8 männillä saat lisää puristuksia. Harmi kun tuo laskuri ei enää toimi, mikä oli linkattuna foorumille. Tässä jotain oljenkortta vanhoista keskusteluista. viewtopic.php?t=25016
viewtopic.php?f=11&t=128060
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23922
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Männät vs Sylinterikansi.

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

tämmöinen taulukko löytyy foorumin hakutoiminnolla
motti , puristus, koko, laen kuoppa
b-turbo , 7,2:1 90x40 6,6x75
99petro ,7,2:1 90x40 6,6x75
b-74 ,8,75:1 90x40 1,9x75
b74- ,9,0:1 90x40 1,3x75
h ,9,5:1 90x40 0,4x68
hturbo ,8,5:1 90x40 2,65x75
900t16 ,9,0:1 90x40,3 4,7x75,3
9000t16 ,9,5:1 90x40,3 3,85x75,3
900/9000i16 10.0:1 90x40,3 1,0x75.3
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Ransu
"Hölösuu"
Viestit: 1185
Liittynyt: Pe Loka 17, 2003 18:43

Re: Männät vs Sylinterikansi.

Viesti Kirjoittaja Ransu »

No noilla pääsee vauhtiin.
Tarkoitus olisi puristukset saada tuonne 10-11 väliin.
Tuossa yksi tarina kertoi, että 8i alakerta voisi toimia tuolla 2,1:sen kannella ilman, että venttiilit saavat kipeää..
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10272
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Männät vs Sylinterikansi.

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Kunhan laitat jakopään kaikkineen 16-venttiilisestä. 8-vettiilisen alaratas on erilainen, kuin 16-venttiilisen. On kokeiltu... Muutaman kierroksen jälkeen pysähtyy venttiilin osuessa mäntään. Homma tosin kävi moottoriprojektissa, joka oli T16 ja sattui hyvä kampiakseli 8-venaisesta. :oops:
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Ransu
"Hölösuu"
Viestit: 1185
Liittynyt: Pe Loka 17, 2003 18:43

Re: Männät vs Sylinterikansi.

Viesti Kirjoittaja Ransu »

Mertmi kirjoitti:
To Loka 03, 2019 17:17
Kunhan laitat jakopään kaikkineen 16-venttiilisestä. 8-vettiilisen alaratas on erilainen, kuin 16-venttiilisen. On kokeiltu... Muutaman kierroksen jälkeen pysähtyy venttiilin osuessa mäntään. Homma tosin kävi moottoriprojektissa, joka oli T16 ja sattui hyvä kampiakseli 8-venaisesta. :oops:
Niin tarkoitat jakopään kampuran hammasratasta?
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10272
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Männät vs Sylinterikansi.

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Juuri sitä.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
veini siekkinen
"Hirsch"
Viestit: 889
Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56

Re: Männät vs Sylinterikansi.

Viesti Kirjoittaja veini siekkinen »

alapyörässä 1 hampaan heitto 8 ja 16v välillä
Ransu
"Hölösuu"
Viestit: 1185
Liittynyt: Pe Loka 17, 2003 18:43

Re: Männät vs Sylinterikansi.

Viesti Kirjoittaja Ransu »

Juu.

Otan 8i:stä alakerran ja vanhasta jakopään kotelon.
Uudet hilppeet sisään ja päälle 2,1 16v kansi+imusarja.
Uusi kytkin.
Turbo on vielä kysymysmerkki. Huollatanko vai vaihdanko uuteen.
Vastaa Viestiin