Og900i16 moottorin irroituksesta

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Hietalahti
"Viggen"
Viestit: 683
Liittynyt: Pe Tammi 09, 2004 07:44
Paikkakunta: Vaasa

Og900i16 moottorin irroituksesta

Viesti Kirjoittaja Hietalahti »

Kun moottori ja vaihdelaatikko on irroitettu autosta ja tukivarret laitetaan takaisin kiinni ja otetaan vetarit pois kokonaan (saako ne pois??), näin auto olisi hinattavissa korjaamolle? Siellä asennetaan sitten uusi moottori.
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11487
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Og900i16 moottorin irroituksesta

Viesti Kirjoittaja jus »

Vetonivelet on syytä olla paikallaan navoissa ja napamutterit tiukalla, ettei napa erkaannu olka-akselista.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Hietalahti
"Viggen"
Viestit: 683
Liittynyt: Pe Tammi 09, 2004 07:44
Paikkakunta: Vaasa

Re: Og900i16 moottorin irroituksesta

Viesti Kirjoittaja Hietalahti »

Ok, eli hinausprojekti unohdetaan.
anv
"Hölösuu"
Viestit: 2154
Liittynyt: Ti Huhti 04, 2006 09:45
Paikkakunta: Oulu

Re: Og900i16 moottorin irroituksesta

Viesti Kirjoittaja anv »

Siis jos ottaa vetarit pois siten että ulkopää irti, niin että vetari jää käteen ja nivel napaan ja sisäpää suojataan hyvin ettei sinne pääse p***kaa vaikka muovipussi+nippuside, en näe mitään estettä hinaamiselle. Nuohan ovat pikkuhommia sinänsä.
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Hietalahti
"Viggen"
Viestit: 683
Liittynyt: Pe Tammi 09, 2004 07:44
Paikkakunta: Vaasa

Re: Og900i16 moottorin irroituksesta

Viesti Kirjoittaja Hietalahti »

Ajatuksena oli irroittaa molemmat vetoakselit nivelineen päivineen renkaan päästä kun kone on irti.
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7471
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: Og900i16 moottorin irroituksesta

Viesti Kirjoittaja mestari »

oliko asiassa taka ajatusta eli miksi
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Hietalahti
"Viggen"
Viestit: 683
Liittynyt: Pe Tammi 09, 2004 07:44
Paikkakunta: Vaasa

Re: Og900i16 moottorin irroituksesta

Viesti Kirjoittaja Hietalahti »

Moottorin voisi ottaa pois omassa pihassa, sitten auto hinataan korjaamolle, jossa asennetaan uusi moottori.
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23978
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Og900i16 moottorin irroituksesta

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

miksi sitä uutta moottoria ei voi samalla itse asentaa???
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7471
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: Og900i16 moottorin irroituksesta

Viesti Kirjoittaja mestari »

niin luulisi olevan helpompaa seka kustannustehokkaampaa laittaa se kone samaan koukkuun kuin missa vanhakin roikkui :D
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Vastaa Viestiin