Magneettiventtiili naputtaa
Magneettiventtiili naputtaa
Magneettiventtiili nakuttaa välissä ja niin pirusti että. Vika ilmennyt parina päivänä ja venttiilin nakuttaessa ahdot ei nouse kuin keltaisen alkuun (peruspaineet?).
Korjaamokäsikirjassa on ohje etupalkissa olevan maadoituksen putsaukseen ja se onkin Turbossa puhdistettava. Jos tuo tepsii niin hyvä homma.
EDIT: Magn. venan osanumero tais olla 7517477
Korjaamokäsikirjassa on ohje etupalkissa olevan maadoituksen putsaukseen ja se onkin Turbossa puhdistettava. Jos tuo tepsii niin hyvä homma.
EDIT: Magn. venan osanumero tais olla 7517477
Viimeksi muokannut dimebak, La Huhti 16, 2005 15:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
-
- "Saabisti"
- Viestit: 351
- Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 17:53
- Paikkakunta: Vöyri
- Viesti:
katso tuolta jos olisi apuja http://www.chenriks.tk
Tuo oli oikein hyvä linkki ja alan itsekin kallistua maadoitusvikaan. Pitää huomenna putsata magneettiventtiilin sähköliitin ja koripalkin maadoituspiste. Lisäksi voisi kokeilla vetää autossa olevat Bougicordit kauemmas magn. venasta, jos ne menevät liki sitä.
Kyllä se kaikin puolin vetää keltaisen alueen loppuun ahdot mutta venan naputtaessa se ei ahda. Ja sammutettaessa neula nousee "lepoasentoon". Tätä se on tehny parin päivän ajan, toisinaan. Äsken kävin hakemassa vaimon puhelimen autosta ja kokeilin niin ei kuulunut naputusta ku käänsi virrat päälle.
Ja pari kysymystä:
1. Missä sijaitsee paineanturi?
2. Magneettiventtilin R-liitin, mikä se niistä kolmesta on?
Kyllä se kaikin puolin vetää keltaisen alueen loppuun ahdot mutta venan naputtaessa se ei ahda. Ja sammutettaessa neula nousee "lepoasentoon". Tätä se on tehny parin päivän ajan, toisinaan. Äsken kävin hakemassa vaimon puhelimen autosta ja kokeilin niin ei kuulunut naputusta ku käänsi virrat päälle.
Ja pari kysymystä:
1. Missä sijaitsee paineanturi?
2. Magneettiventtilin R-liitin, mikä se niistä kolmesta on?
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
-
- "Saabisti"
- Viestit: 351
- Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 17:53
- Paikkakunta: Vöyri
- Viesti:
Onko sitten paineanturi ja ylipainekytkin sama vai eri asia?
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
No niin. Puhdistin maadoituksen runkopalkista (hapettunut), akkunavat ja -kengät (+ napa hapettunut ja - napa muuten vaan aivan paskanen) ja magneettiventtiilin liitin oli puhdas. Ruiskutin maadoituspisteeseen ja akkunapoihin suojaksi Würthin synteettistä vaseliinia ja magneettiventtiilin liittimeen meni kans pikku tujaus.
Tulpanjohdot ei mene tuossa likelekään magn. venaa ja puolanjohto kiertää venttiilin takaa jakajan kanteen. Annoin siis niiden olla.
R-liittimen ei pysty puhaltaan, kun virrat on pois päältä. Tai voi siis sinne puhaltaa mutta ei sinne mitään mene
Ensi kerran virrat laittaessa vena naputti epäsäännöllisesti, kun ennen naputti tauotta. Epäsäännöllinen naputus kuului myös, kun auton laittoi käyntiin. Liitintä ja venaa ravistamalla naputus loppui hetkellisesti.
No, liitin irti ja maantielle. Muutama täyskaasukiihdytys moottorin lämmettyä ja ahdot ei nouse kuin keltaisen alueen alkuun toiselle viivalle (peruspaineet alhaiset?).
Tarkennan tähän väliin, että ensimmäisellä viivalla viisari on "lepoasennossa" ja se sijaitsee valkoisen alueen lopulla. Toinen viiva on valkoisen ja keltaisen alueen välissä. Kolmas viiva on keltaisen ja punaisen alueen välissä.
Ei muuta kuin auto tien poskeen, kun omasta mielestä oli tarpeeksi monta kertaa otettu täyskaasulla kiihdytyksiä. Annoin auton käydä tyhjäkäyntiä, kun laitoin liittimen venaan kiinni ja sieltä kuului napsahdus kuten C900 kirjoittaa sivullaan. Otin useamman kerran liittimen irti ja laitoin takaisin jolloin vena naputti noin 4-5 sekunnin ajan ja lopetti. Annoin auton käydä edelleen tyhjäkäyntiä ja toistin vähän ajan kuluttua edellisen ja taas useamman kerran jälkeen pidempi naputus. Joten baanalle takaisin.
Tällä kertaa ahdot nousivat kuten aikaisemminkin keltaisen alueen "paremmalle puolelle" 2-3 milliä kolmannesta viivasta (punarajasta). Loppu testilenkillä ajon aikana ja kotipihassa tehdyissä "virrat päälle ja starttaus"-testeissä naputusta ei kuulunut. Yhdellä kertaa laitoin virrat päälle ja irroitin useamman kerran venan liittimen (napsahti joka kerralla kuten aiemminkin) ja taas tuli se pidempi naputus mutta ei naputus ei jäänyt päälle.
Tulpanjohdot ei mene tuossa likelekään magn. venaa ja puolanjohto kiertää venttiilin takaa jakajan kanteen. Annoin siis niiden olla.
R-liittimen ei pysty puhaltaan, kun virrat on pois päältä. Tai voi siis sinne puhaltaa mutta ei sinne mitään mene
Ensi kerran virrat laittaessa vena naputti epäsäännöllisesti, kun ennen naputti tauotta. Epäsäännöllinen naputus kuului myös, kun auton laittoi käyntiin. Liitintä ja venaa ravistamalla naputus loppui hetkellisesti.
No, liitin irti ja maantielle. Muutama täyskaasukiihdytys moottorin lämmettyä ja ahdot ei nouse kuin keltaisen alueen alkuun toiselle viivalle (peruspaineet alhaiset?).
Tarkennan tähän väliin, että ensimmäisellä viivalla viisari on "lepoasennossa" ja se sijaitsee valkoisen alueen lopulla. Toinen viiva on valkoisen ja keltaisen alueen välissä. Kolmas viiva on keltaisen ja punaisen alueen välissä.
Ei muuta kuin auto tien poskeen, kun omasta mielestä oli tarpeeksi monta kertaa otettu täyskaasulla kiihdytyksiä. Annoin auton käydä tyhjäkäyntiä, kun laitoin liittimen venaan kiinni ja sieltä kuului napsahdus kuten C900 kirjoittaa sivullaan. Otin useamman kerran liittimen irti ja laitoin takaisin jolloin vena naputti noin 4-5 sekunnin ajan ja lopetti. Annoin auton käydä edelleen tyhjäkäyntiä ja toistin vähän ajan kuluttua edellisen ja taas useamman kerran jälkeen pidempi naputus. Joten baanalle takaisin.
Tällä kertaa ahdot nousivat kuten aikaisemminkin keltaisen alueen "paremmalle puolelle" 2-3 milliä kolmannesta viivasta (punarajasta). Loppu testilenkillä ajon aikana ja kotipihassa tehdyissä "virrat päälle ja starttaus"-testeissä naputusta ei kuulunut. Yhdellä kertaa laitoin virrat päälle ja irroitin useamman kerran venan liittimen (napsahti joka kerralla kuten aiemminkin) ja taas tuli se pidempi naputus mutta ei naputus ei jäänyt päälle.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Eipä se olekaan tässä tämä homma. Kävin tuossa alkuillasta testilenkillä ja kotipihaan päästessä räpläsin puhaltimen valitsinta ja sitä varten käynnistin auton uudelleen niin naputus alkoi uudestaan. Kävin kokeilemassa testilenkillä eikä ahtoja ollut kuin keltaisen alkuun. Vähän ajan kuluttua naputusta ei enää kuulunut ja ahtoja oli taas normaalisti. Mystistä hommaa...
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Mulla on omassa jätekasassa alkanut ilmetä yhä useammin, että kun kylmänä kääntää virrat päälle, että magneettivenasta kuuluu nap-nap-napnak-trrrrrr...
Toimii ajossa kuitenkin täysin normaalisti, että eiköhän tässä itselläkin ongelmia liene tiedossa piakkoin.
Toimii ajossa kuitenkin täysin normaalisti, että eiköhän tässä itselläkin ongelmia liene tiedossa piakkoin.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Ja tänään ei sitten naputtanut. Äääh...
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001