penkkien sopivuudesta...

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
900GLS
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: Ma Huhti 18, 2005 18:56
Paikkakunta: päijät häme

penkkien sopivuudesta...

Viesti Kirjoittaja 900GLS »

kuinkas eri vuosimallien penkit sopivuus. Ajossa mulla on -83 900GLs sedan, jossa kuskin penkki menettänyt muotonsa. Aikomus olisi vaihtaa ehjä tilalle ja lähistöllä olisi kolaroitu 900i 16v 2.1

Jotain vuosimalli tietoja kiinnitysten bolt on sopivuudesta(yleensä) ja korimallien välisistä eroista penkkien kiinnitysten ja penkin mittojen suhteen. Kiitoksia etukäteen vaivautuneille
900GLS
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: Ma Huhti 18, 2005 18:56
Paikkakunta: päijät häme

Viesti Kirjoittaja 900GLS »

ja toinen saman otsikon alle...
-83 ratti ei ole mieleinen. Parista uudemmasta myös kokemusta, joiden ratit miellytti enemmän. Ratti jossa 3 ovaali reikää ja pienet äänimerkin painikkeet. esim -95 900i on sellainen. onnistuuko vaihtaa?
Jusau

ratista

Viesti Kirjoittaja Jusau »

Tarkoitit varmaan -85 mallia, on ihan bolt-on osa kunhan ratissa on mukana se vilkun paluttava muovikaulus (eli se musta murkula, missa on yksi uloke/kynsi) omassa ex -82 GLE:ssä oli vaihdettu -85 ratti.
900GLS
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: Ma Huhti 18, 2005 18:56
Paikkakunta: päijät häme

Viesti Kirjoittaja 900GLS »

juu näköjää sattu pieni näppis moka
Jusau

Viesti Kirjoittaja Jusau »

Juuh, mutta sopii heittämällä. Samoin myös muut 900 ratit, vaikka esim. special/turbo mallin 3-puolainen. Penkeistä en osaa sanoa, muutaman vaihtanut, mutta olleet aika samaa ikäluokkaa kuin risakin.
TuomasJ
"Turbo"
Viestit: 218
Liittynyt: Su Marras 07, 2004 21:08
Paikkakunta: Oulu/Kaustinen

Viesti Kirjoittaja TuomasJ »

Eiköhän nuo penkit sopine. Luulis ainaki
-90 Mercedes Benz w124 250D Man.
-91 Kawasaki ZZR 1100
900T16
"Aero"
Viestit: 391
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 18:59
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja 900T16 »

-91 ja uudemmat eivät sovi suoraan vanhempiin kiinnityksiin. Joutuu tekemään muutoskappaleet. Uudemmassa on samanlainen kiinnitys kuin tonnareissa. Eli helpointa olisi laittaa vanhalla kiinnityksellä olevat penkit.
#2691
9-5 Aero -01
900 CD T16 -85
9000 CDE 2.3TA -96 käyttöluottis
hewidero
"Hölösuu"
Viestit: 1453
Liittynyt: To Touko 22, 2003 15:55
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja hewidero »

Milläs äijärät on muokannu tonnarin penkkejä kipattaviksi?? Satkuun pitäs nahkat saada tonnarin laitettua. Vai olenko minä sillä saralla tekemässä uraa uurtavaa kehitystyötä :wink: :lol:.
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Mä vaihdoin satkuun kaikki penkit , rattikin pitäs vaihtaa.
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Reetu kirjoitti:Mä vaihdoin satkuun kaikki penkit , rattikin pitäs vaihtaa.
Mulle pitäis vaihtua kesällä koko sisusta kojelautaa lukuunottamatta(mitä eroa muuten on vuosimallien kesken kojelaudan mustassa yläosassa?), sit loppus tupakointi myrkky-sedän ajokatoksessa..
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9416
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Myrkky kirjoitti:
Reetu kirjoitti:Mä vaihdoin satkuun kaikki penkit , rattikin pitäs vaihtaa.
Mulle pitäis vaihtua kesällä koko sisusta kojelautaa lukuunottamatta(mitä eroa muuten on vuosimallien kesken kojelaudan mustassa yläosassa?), sit loppus tupakointi myrkky-sedän ajokatoksessa..
Se uudempi kojelauta on yläreunastaan vähän paksumman näköinen, erot hyvin pieniä kuitenkin.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

ng900aero kirjoitti:
Se uudempi kojelauta on yläreunastaan vähän paksumman näköinen, erot hyvin pieniä kuitenkin.
Ja ero kenties etenkin mittariston kohdalla helposti huomattavissa? Tarkemmin muistellen taidankin olla nähnyt sellaisen tänään viimeksi.. eli pistetään hankintalistalle.. (hulluutta toisaalta -83 kulkineeseen, mut kun on koriltaan terveempi kuin moni -90 malli.. eikä tartte tapella päästärajojen kanssa!)..
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Hei tuohan on hyvä idea, täytyypä pitää silmät auki :roll:
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Eilen kun Finlandian kanssa hääräsin ('82), tuli huomattua semmoinenkin juttu, että ne penkkien kiinnitykset ei ole vanhoissakaan 100% samanlaiset..

Eli kuskin puolella Finlandian penkissä ne peltilipareet tulee sen palkin alle ja ja niihin on hitsattu mutterit, joten pultti tulee palkin läpi ja tarttuu lipareeseen.

Sen jälkeen tulleissa (eli ainakin 84:ssä) ne lipareet tulee palkin päälle ja kierre on palkin alapuolella.

Näissä on vielä semmoinenkin ero, että vasemmanpuoleisen lipareen reikä on eri kohdassa, eli saa varautua poraamaan reikää penkin kiinnityslipareisiin.

Syynä tähän dilemmaan oli, kun nostin Finlandian nätin sisustuksen ulos, kun auto menee peltipajalle..
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
900GLS
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: Ma Huhti 18, 2005 18:56
Paikkakunta: päijät häme

Viesti Kirjoittaja 900GLS »

900T16 kirjoitti:-91 ja uudemmat eivät sovi suoraan vanhempiin kiinnityksiin. Joutuu tekemään muutoskappaleet. Uudemmassa on samanlainen kiinnitys kuin tonnareissa. Eli helpointa olisi laittaa vanhalla kiinnityksellä olevat penkit.
koskas 900i 2,1 16v:tä on alettu valmistaa? Meneekö uudella vai vanhalla kiinnityksellä, myyjä muisteli auton olevan -87...
Vastaa Viestiin