penkkien sopivuudesta...
penkkien sopivuudesta...
kuinkas eri vuosimallien penkit sopivuus. Ajossa mulla on -83 900GLs sedan, jossa kuskin penkki menettänyt muotonsa. Aikomus olisi vaihtaa ehjä tilalle ja lähistöllä olisi kolaroitu 900i 16v 2.1
Jotain vuosimalli tietoja kiinnitysten bolt on sopivuudesta(yleensä) ja korimallien välisistä eroista penkkien kiinnitysten ja penkin mittojen suhteen. Kiitoksia etukäteen vaivautuneille
Jotain vuosimalli tietoja kiinnitysten bolt on sopivuudesta(yleensä) ja korimallien välisistä eroista penkkien kiinnitysten ja penkin mittojen suhteen. Kiitoksia etukäteen vaivautuneille
Mulle pitäis vaihtua kesällä koko sisusta kojelautaa lukuunottamatta(mitä eroa muuten on vuosimallien kesken kojelaudan mustassa yläosassa?), sit loppus tupakointi myrkky-sedän ajokatoksessa..Reetu kirjoitti:Mä vaihdoin satkuun kaikki penkit , rattikin pitäs vaihtaa.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Se uudempi kojelauta on yläreunastaan vähän paksumman näköinen, erot hyvin pieniä kuitenkin.Myrkky kirjoitti:Mulle pitäis vaihtua kesällä koko sisusta kojelautaa lukuunottamatta(mitä eroa muuten on vuosimallien kesken kojelaudan mustassa yläosassa?), sit loppus tupakointi myrkky-sedän ajokatoksessa..Reetu kirjoitti:Mä vaihdoin satkuun kaikki penkit , rattikin pitäs vaihtaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Ja ero kenties etenkin mittariston kohdalla helposti huomattavissa? Tarkemmin muistellen taidankin olla nähnyt sellaisen tänään viimeksi.. eli pistetään hankintalistalle.. (hulluutta toisaalta -83 kulkineeseen, mut kun on koriltaan terveempi kuin moni -90 malli.. eikä tartte tapella päästärajojen kanssa!)..ng900aero kirjoitti:
Se uudempi kojelauta on yläreunastaan vähän paksumman näköinen, erot hyvin pieniä kuitenkin.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Eilen kun Finlandian kanssa hääräsin ('82), tuli huomattua semmoinenkin juttu, että ne penkkien kiinnitykset ei ole vanhoissakaan 100% samanlaiset..
Eli kuskin puolella Finlandian penkissä ne peltilipareet tulee sen palkin alle ja ja niihin on hitsattu mutterit, joten pultti tulee palkin läpi ja tarttuu lipareeseen.
Sen jälkeen tulleissa (eli ainakin 84:ssä) ne lipareet tulee palkin päälle ja kierre on palkin alapuolella.
Näissä on vielä semmoinenkin ero, että vasemmanpuoleisen lipareen reikä on eri kohdassa, eli saa varautua poraamaan reikää penkin kiinnityslipareisiin.
Syynä tähän dilemmaan oli, kun nostin Finlandian nätin sisustuksen ulos, kun auto menee peltipajalle..
Eli kuskin puolella Finlandian penkissä ne peltilipareet tulee sen palkin alle ja ja niihin on hitsattu mutterit, joten pultti tulee palkin läpi ja tarttuu lipareeseen.
Sen jälkeen tulleissa (eli ainakin 84:ssä) ne lipareet tulee palkin päälle ja kierre on palkin alapuolella.
Näissä on vielä semmoinenkin ero, että vasemmanpuoleisen lipareen reikä on eri kohdassa, eli saa varautua poraamaan reikää penkin kiinnityslipareisiin.
Syynä tähän dilemmaan oli, kun nostin Finlandian nätin sisustuksen ulos, kun auto menee peltipajalle..
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
koskas 900i 2,1 16v:tä on alettu valmistaa? Meneekö uudella vai vanhalla kiinnityksellä, myyjä muisteli auton olevan -87...900T16 kirjoitti:-91 ja uudemmat eivät sovi suoraan vanhempiin kiinnityksiin. Joutuu tekemään muutoskappaleet. Uudemmassa on samanlainen kiinnitys kuin tonnareissa. Eli helpointa olisi laittaa vanhalla kiinnityksellä olevat penkit.