Onko 900S:ssä dumppia?
Onko 900S:ssä dumppia?
Mahtaako tuossa on900S:ssä olla tuota paljonpuhuttua dumppia vakiovarusteena? Jos sellainen löytyy, niin missä se sijaitsee? Ei ole meikäläisen silmiin osunut, mutta ei ole ihme, kun näkö on kuin myyrällä
9-5 2,3t Wagon `06
-
- "Saabisti"
- Viestit: 351
- Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 17:53
- Paikkakunta: Vöyri
- Viesti:
On siinä
Siinä on ns. bypass eli kierrättävä dumppi joka sijaitsee moottorin edessä, jotakuinkin turbon imuputken ja moottorin välissä.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
vena
Mulle tulee kohta alumiininen mäntädumppi ton vakio by-passin tilalle.
900S:ään...
Saa nähä ottaako mm. nokkiinsa
Niinhän hyö ovat vähän satuilleet, jenkeissä näyttää olevan joka T satkussa kiinni mäntämallinen ?
Eli niillä ainakin pelaa ????
Onko faktaa.......
900S:ään...
Saa nähä ottaako mm. nokkiinsa
Niinhän hyö ovat vähän satuilleet, jenkeissä näyttää olevan joka T satkussa kiinni mäntämallinen ?
Eli niillä ainakin pelaa ????
Onko faktaa.......
Re: On siinä
Ei sulla sattuisi kuvaa olemaan moisesta kapineesta?Saabi C900 kirjoitti:Siinä on ns. bypass eli kierrättävä dumppi joka sijaitsee moottorin edessä, jotakuinkin turbon imuputken ja moottorin välissä.
9-5 2,3t Wagon `06
Re: vena
Nissanipojilla ainakin puheiden perusteella toimii mäntämalliset ja on aika suosittuja NIIDEN keskuudessa!saabracing kirjoitti:Mulle tulee kohta alumiininen mäntädumppi ton vakio by-passin tilalle.
900S:ään...
Saa nähä ottaako mm. nokkiinsa
Niinhän hyö ovat vähän satuilleet, jenkeissä näyttää olevan joka T satkussa kiinni mäntämallinen ?
Eli niillä ainakin pelaa ????
Onko faktaa.......
Mitä sellainen alumiininen maksaa ja sopiiko se ton by passin tilalle suoraan? Voitko vähän tarkemmin kertoa siitä alkuperäisestä? Mikä (letku) siihen tulee ja mihin se menee? vai miten se toimii
9-5 2,3t Wagon `06
Siis dumppi/by-pass laskee ahtoputkistosta paineen pois kun kaasu nostetaan.. Muutenhan sinne tulisi hirmuinen painepiikki, kun turbo jatkaa ahtamista kaasuläppää vasten.. Samalla tämä auttaa siihen, että turbo ei ehdi "pysähtyä" ennen kuin seuraava vaihde on silmässä, joten paineet on heti käytössä kun avaat kaasun uudestaan..
Jossain mulla on kuva vakio-by-passista..
Edit: http://www.proturbo.fi -> tarvikkeet
Jossain mulla on kuva vakio-by-passista..
Edit: http://www.proturbo.fi -> tarvikkeet
-
- "Saabisti"
- Viestit: 351
- Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 17:53
- Paikkakunta: Vöyri
- Viesti:
linkki
Laitoin sen kuvan sähköpostina sulle "900S" , kun jostain syystä en saanut sitä kotisivulle .
Tässä myös linkki aiemmin käytyyn keskusteluun, josta varmaan löytyy jotain hyödyllistä.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=815
Tässä myös linkki aiemmin käytyyn keskusteluun, josta varmaan löytyy jotain hyödyllistä.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=815
Re: linkki
Saabi C900 kirjoitti:Laitoin sen kuvan sähköpostina sulle "900S" ,
Tässä myös linkki aiemmin käytyyn keskusteluun, josta varmaan löytyy jotain hyödyllistä.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=815
Kiitos paljon (tosin sähköposti ei nyt jostakin syystä aukea).
Voi perskutti, oli vielä mun aloittama tuo aiempi keskustelu no, kaikki täytyy vääntää kuparilangasta... vai oliko se rauta..?
9-5 2,3t Wagon `06