Rinnakkainen polttoainejärjestelmä / miksi Petroli

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
petromies
"Viggen"
Viestit: 575
Liittynyt: To Heinä 28, 2005 23:02
Paikkakunta: Oulun seutu

Re: Rinnakkainen polttoainejärjestelmä / miksi Petroli

Viesti Kirjoittaja petromies »

Samaa se omakin isäukkoni sanoi, että kunnolla kierroksia niin ei nakuta turhaan. Kun ihmettelin kesälomareissun kulutuslukemia eli 7 litran pintaan 100km ni meinasi, että petrooli on tehokkaampaa kuin bensa. Bensa "räjähtää" mutta petrooli vain "palaa räväkästi" joten teho on vääntävämpää. Varmaan kemistit ja insinöörit tuon todistavat paikkansapitämättömäksi, mutta ehkä se isän 20v kokemus petroolivehkeistä oli jotain opettanut.
Ajoituspalikat B207 E/L löytyy.
Ex: Saab 1,9 Tid 8v my2009
Ex: 2xSaab 99 petro + 3xSaab 99
keisari
"Aero"
Viestit: 381
Liittynyt: Ma Tammi 21, 2008 19:16

Re: Rinnakkainen polttoainejärjestelmä / miksi Petroli

Viesti Kirjoittaja keisari »

petromies kirjoitti:
Pe Loka 02, 2020 15:15
Samaa se omakin isäukkoni sanoi, että kunnolla kierroksia niin ei nakuta turhaan. Kun ihmettelin kesälomareissun kulutuslukemia eli 7 litran pintaan 100km ni meinasi, että petrooli on tehokkaampaa kuin bensa. Bensa "räjähtää" mutta petrooli vain "palaa räväkästi" joten teho on vääntävämpää. Varmaan kemistit ja insinöörit tuon todistavat paikkansapitämättömäksi, mutta ehkä se isän 20v kokemus petroolivehkeistä oli jotain opettanut.
Niin ennen vanhaa melkein kaikki sisämoottorit veneissä toimi petroolilla esim. Wickströmmin vene mottorit 8O
Ukko rakensi Autoja myös ei mikään turha jätkä :mrgreen:
https://fi.wikipedia.org/wiki/John_Wickstr%C3%B6m
Keisarilla uusia vaatteita....
NG 9-5 Aero Isolohko XWD aut., 9-5 Aero aut. -06(toiseksi vanhim. pojan),9-3 autm.XWD FARKKU -09, 9-3 TTID FARKKU -08 (nuorimman pojan), BMW G 310 GS sekä BMW G 310 R
Vastaa Viestiin