Ikkuna - ja jousikysymyksiä
Ikkuna - ja jousikysymyksiä
Elikäs nyt on molemmissa autossa alustan kanssa ongelmia, ja päädyin ratkaisuun, että tuo '75 L saa käytettyjä osia, kun on vähemmällä ajolla ja enemmän fiilistely, kuin kuljetuspeli.
Mutta nyt tarvis saada tuohon '82 luottopeliin alusta kuntoon, takaa ottaa välillä pohjiin ainakin ronalien ja korkeampien kumien kanssa, ja kuitenkin tuo on mun työjuhtani, eli sais olla vakaa ja hieman kuormaa kestävä.
Millaisia "järeämpiä" takajousia noihin saa, millaiset etujouset kannattaisi moisten kanssa hankkia, ja mitkä iskarit, halvallahan kaikki pitäisi saada, mutten mitään pilipaliosia halua laittaa, kun vaivan joutuu näkemään, että ne vaihtaa?
EDIT: en siis hae madallusta ainakaan takapäähän, koska tämän tästä luukussa kulkee painoa, ja haluan silti että auto on ajettavissa, myöskin maavara on tällaiselle metsässä asuvalle tärkeä asia
Niin, ja mitä kaikkea muuta tulisi vaihtaa samalla, kun osia irroittelen, jousilautaset ainakin, onko jotain muuta, iskareiden kiinnikkeet ovat kunnossa..
EDIT: mikä on näppärin tapa irroittaa purettavasta autosta ikkunat talteen, leikata tiivisteet puukolla kahtia kenties?
Mutta nyt tarvis saada tuohon '82 luottopeliin alusta kuntoon, takaa ottaa välillä pohjiin ainakin ronalien ja korkeampien kumien kanssa, ja kuitenkin tuo on mun työjuhtani, eli sais olla vakaa ja hieman kuormaa kestävä.
Millaisia "järeämpiä" takajousia noihin saa, millaiset etujouset kannattaisi moisten kanssa hankkia, ja mitkä iskarit, halvallahan kaikki pitäisi saada, mutten mitään pilipaliosia halua laittaa, kun vaivan joutuu näkemään, että ne vaihtaa?
EDIT: en siis hae madallusta ainakaan takapäähän, koska tämän tästä luukussa kulkee painoa, ja haluan silti että auto on ajettavissa, myöskin maavara on tällaiselle metsässä asuvalle tärkeä asia
Niin, ja mitä kaikkea muuta tulisi vaihtaa samalla, kun osia irroittelen, jousilautaset ainakin, onko jotain muuta, iskareiden kiinnikkeet ovat kunnossa..
EDIT: mikä on näppärin tapa irroittaa purettavasta autosta ikkunat talteen, leikata tiivisteet puukolla kahtia kenties?
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Itselle tilasin joskus kolme vuotta sitten tohon uudempaan satkuun Vallilan takomolta jäykistetyt takajouset. Oli mielestäni edulliset(hintaa en enää muista) ja sai muistaakseni itse valita miten paljon jäykemmät, kai myös pituudenkin.
-900i2,1-92, käyttis: Vo**o v40 D3 Summum aut.
-ex: 9000cse 2.0t -93
jäsenkin #2534
-ex: 9000cse 2.0t -93
jäsenkin #2534
-
- "Hirsch"
- Viestit: 963
- Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
- Paikkakunta: Itä-Suomi
Re: Ikkuna - ja jousikysymyksiä
Itse olen ainakin leikannut... Puukolla vaan niin läheltä lasia kuin mahdollista.EDIT: mikä on näppärin tapa irroittaa purettavasta autosta ikkunat talteen, leikata tiivisteet puukolla kahtia kenties?
No muistaakseni oli sillai, et kalliimpi kuin halvimmat jouset tarvikeliikkeestä, mutta taas halvempi, kuin jotkin toiset jouset.. En yhtään muista hintaa ja toisaalta on saattanut muuttuakin, mutta kysäise niiltä, niin sittenhän tiedät.. Näyttää löytyvän netistäkin sivut, muttei hintojaMahtaako olla teetettynä hirveästi kalliimmat verrattuna tuollaiseen hyllystä löytyvään osaan? icon_rolleyes.gif
-900i2,1-92, käyttis: Vo**o v40 D3 Summum aut.
-ex: 9000cse 2.0t -93
jäsenkin #2534
-ex: 9000cse 2.0t -93
jäsenkin #2534
Re: Ikkuna - ja jousikysymyksiä
Eipä ole tähän mennessä koskaan tarvinnut tiivisteitä tuhota.kampea parilla ruuvimeisselillä varovasti,niin sieltä ne putkahtaa.lordofgreed kirjoitti:Itse olen ainakin leikannut... Puukolla vaan niin läheltä lasia kuin mahdollista.EDIT: mikä on näppärin tapa irroittaa purettavasta autosta ikkunat talteen, leikata tiivisteet puukolla kahtia kenties?
Täytynee tutkia asiaa tarkemmin, jos vaikka saisi tuon valkoisen siihen uskoon, kun se vielä syksyllä oli (kuljetin 360km tietokoneroinaa, auto oli lastattu kuskinpenkkiä lukuunottamatta kattoa myöten täyteen, ja oli yhtä nautintoa)
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tässä yksi suositus joka kestää kuormaamista, on hyvä ajaa, vakaa ja siistin näköinen:
1. Lesjöforsin tai Kilenin madallusjouset (ovat muuten samasta pajasta Ruotsista )
2. Eteen KYB Excel-G kaksiputkikaasuvaimennin
3. Taakse Sachs Advantage yksiputkikaasuvaimennin
4. Renkaiksi 185/65R15 tai 195/60R15 renkaat
1. Lesjöforsin tai Kilenin madallusjouset (ovat muuten samasta pajasta Ruotsista )
2. Eteen KYB Excel-G kaksiputkikaasuvaimennin
3. Taakse Sachs Advantage yksiputkikaasuvaimennin
4. Renkaiksi 185/65R15 tai 195/60R15 renkaat
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Kerropas vielä hieman tarkemmin, että mihin väliin ja missä muodossa, onko kuvia / piirrosta, tai tarkempaa selitystä, etten vaan ala käyttämään mielikuvitustani, lähinnä mielessäni liikkuu 10mm kumikiekot jousien kuopissa..
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
eli 5mm roiskeläppä kumia "kärkkäiseltä"(tavaratalo ylivieskassa)100*400 suikale,maksaa noin 2 euroa!
TARVIKKEET HANKITTU eli töihin:
takajouset pois,jousien päissä on tehtaan jälililtä kummassakin päässä vaimennin kumikiekko! niiden mukaan leikkaat kumpaankin päähän kaks "kiekkoa"lisää!sitten vaan paketti kasaan ja koikalle!!!!
saattaa hymyilyttää uskomaton ajoelämys!
TARVIKKEET HANKITTU eli töihin:
takajouset pois,jousien päissä on tehtaan jälililtä kummassakin päässä vaimennin kumikiekko! niiden mukaan leikkaat kumpaankin päähän kaks "kiekkoa"lisää!sitten vaan paketti kasaan ja koikalle!!!!
saattaa hymyilyttää uskomaton ajoelämys!
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid