Pierburgin kumilaippa ja vilkun viiksi.
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 77
- Liittynyt: Su Marras 01, 2020 21:42
- Paikkakunta: Rovaniemi
Pierburgin kumilaippa ja vilkun viiksi.
Eli se lämmöneristys/värinänvaimennin kaasarin ja imusarjan väliin ja siihen liittyvä kysymys.
1. Saako niitä uusia?
2.Mistä?
3. Jos ei uusia, niin ehjiä käytettyjä.
4.Mistä?
Eli tutkailin tätä viime ostosta ja huomasin että kumilaippa on mennyt aika huonoksi ja Saab tarvii uuden. En aio "muurata" sitä millään mäskillä kun tarkoituksena olisi saattaa ajopeli museo kuntoon eikä ajaa sitä vaan loppuun. Pikainen netin selailu ei tuonut tulosta, mutta arvelen että osa on kyllä ollut klubin foorumilla niin pitkään että tietää paremmin kuin Google.
Juu ja se vilkun viiksi, saakos niitä uutena?
1. Saako niitä uusia?
2.Mistä?
3. Jos ei uusia, niin ehjiä käytettyjä.
4.Mistä?
Eli tutkailin tätä viime ostosta ja huomasin että kumilaippa on mennyt aika huonoksi ja Saab tarvii uuden. En aio "muurata" sitä millään mäskillä kun tarkoituksena olisi saattaa ajopeli museo kuntoon eikä ajaa sitä vaan loppuun. Pikainen netin selailu ei tuonut tulosta, mutta arvelen että osa on kyllä ollut klubin foorumilla niin pitkään että tietää paremmin kuin Google.
Juu ja se vilkun viiksi, saakos niitä uutena?
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23921
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Pierburgin kumilaippa ja vilkun viiksi.
kyllä ja kyllä ..
harrastajatovereilta.
harrastajatovereilta.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 77
- Liittynyt: Su Marras 01, 2020 21:42
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: Pierburgin kumilaippa ja vilkun viiksi.
No tämähän menee lypsy hommiksi, eli Pierburg kumilaipan saa uutena jos tuntee henkilön jolla sellainen on, menikö oikein?
Vilku viiksen saa ilmeisesti ihan samoin (ei tässä turhaan Sherlock Holmes maineessa olla)?
Mulla nyt ei kauhiasti ole nuita tovereita, varsinkaan saabisteja, mutta juu jos jollain on uusia tai uudenveroisia niin tarjoaa vaikka privana sellaista.
Re: Pierburgin kumilaippa ja vilkun viiksi.
melkein antoisampaa on laittaa ostoilmoitus, uusia en ole nähnyt kuin rompetorilla joskus myynnissä ja hinnat sen mukaiset että turhaan niitä ei ostele vaan tarpeeseen
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Pierburgin kumilaippa ja vilkun viiksi.
Minä sain riittävään mr-kuntoon korjaamalla vanhan. Laipan karhennus, muotti muovista ja teipistä, pursotus täyteen öljynkestävällä liimatiivistemassalla ja kuivumisen jälkeen siistiminen Dremelillä. Korjaus näkyy noissa sigun 90:n mr-kuvissa. Uusi kaasutin löytyi kyllä helposti, mutta laippaa ei.Kalmiston Janne kirjoitti: ↑La Marras 14, 2020 18:30tarkoituksena olisi saattaa ajopeli museo kuntoon
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 77
- Liittynyt: Su Marras 01, 2020 21:42
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: Pierburgin kumilaippa ja vilkun viiksi.
Näinhän minä vähän muistelinkin, mitä liimamassaa käytit, ts käykö lasiliima, sehän ei kestä UV mutta kemikaaleja ihan hyvin.
Tosi siisti noppa sulla, itsellä oli n.20v sitten -85 87 000 ajettu ja se oli ihan lapiotavaraa oven kahvoista alaspäin, auton tarina päätyi siihen kun mökkitiellä taka-akseli irtosi. Kotimaista laatua =), kumpa ne olisi tehty kuten Talbotit aikoinaan, ne ei lahonneet lainkaan, tosin sellanen Horizont on nykyjään liikenteessä ihan ääriharvinaisuus.
Re: Pierburgin kumilaippa ja vilkun viiksi.
Taisi olla Cascon Superfix+ -massa, Sikan tai Würthin massoista löytyy myös sopivaa. Huolellinen puhdistus ja karhennus (ja jopa primerointi) on varmasti avainasemassa, minä avasin myös hieman isommaksi v-muotoon tuota halkeamaa.
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 61
- Liittynyt: Pe Loka 26, 2012 12:02
Re: Pierburgin kumilaippa ja vilkun viiksi.
Ysikymppi ei ole sen ruostuvaisempi kuin muutkaan aikansa Saabit. Maalausmenetelmäkin jo sama kuin loppupään 99:ssä. Vaatii ensiomistajaltakin melkoista ruosteen kanssa kaveeraamista että saa auton em. kuntoon noin pienillä km lukemilla. Tavallisenkaan, saatikka metallivärisen. Oletettavasti autosi ei ollut ainakaan pohjoisen teillä alkuvuosinaan seikkaillut. Niinkin voi toki huonolla tuurilla käydä, kuten eräälle sukulaiselle, joka ajoi joskus 2-kopan Golfinsa säiliöautosta tielle valuneeseen syövyttävään liemeen. Volsu lahosi aivan veetuiksi n. vuodessa, suunnilleen kahvalinjaan asti.Kalmiston Janne kirjoitti: ↑Su Marras 15, 2020 09:31
-85 87 000 ajettu ja se oli ihan lapiotavaraa oven kahvoista alaspäin, auton tarina päätyi siihen kun mökkitiellä taka-akseli irtosi. Kotimaista laatua =),
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 77
- Liittynyt: Su Marras 01, 2020 21:42
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: Pierburgin kumilaippa ja vilkun viiksi.
Ainakin itsellä on huonoja kokemuksia UKI:n valmistamista Saabeista, 96 maalipinnat ihan hirveät -78 -79, varsinkin kaikki ruskean sävyiset ja sitten on ollut näitä "kalsarin sinisiä" ja hieman tummempia, niissäkin maalipinta herkästi liituuntuva. Toki sillä auton pidolla on suuri vaikutus, mutta myös maalaus ja pohjat ovat avainasemassa. Itsellä käyttiksenä on lähes museo ikäinen 306 eikä siinä ole ruostetta muualla kuin pakoputkessa vaikka muuten on aika huolettomalla pidolla ollut.Saabnostalgia kirjoitti: ↑Su Marras 15, 2020 12:00Ysikymppi ei ole sen ruostuvaisempi kuin muutkaan aikansa Saabit.