Pierburgin kumilaippa ja vilkun viiksi.

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Kalmiston Janne
"Tuplakaasari"
Viestit: 77
Liittynyt: Su Marras 01, 2020 21:42
Paikkakunta: Rovaniemi

Pierburgin kumilaippa ja vilkun viiksi.

Viesti Kirjoittaja Kalmiston Janne »

Eli se lämmöneristys/värinänvaimennin kaasarin ja imusarjan väliin ja siihen liittyvä kysymys.
1. Saako niitä uusia?
2.Mistä?
3. Jos ei uusia, niin ehjiä käytettyjä.
4.Mistä?
Eli tutkailin tätä viime ostosta ja huomasin että kumilaippa on mennyt aika huonoksi ja Saab tarvii uuden. En aio "muurata" sitä millään mäskillä kun tarkoituksena olisi saattaa ajopeli museo kuntoon eikä ajaa sitä vaan loppuun. Pikainen netin selailu ei tuonut tulosta, mutta arvelen että osa on kyllä ollut klubin foorumilla niin pitkään että tietää paremmin kuin Google.

Juu ja se vilkun viiksi, saakos niitä uutena?
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23921
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Pierburgin kumilaippa ja vilkun viiksi.

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

kyllä ja kyllä ..

harrastajatovereilta.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Kalmiston Janne
"Tuplakaasari"
Viestit: 77
Liittynyt: Su Marras 01, 2020 21:42
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Pierburgin kumilaippa ja vilkun viiksi.

Viesti Kirjoittaja Kalmiston Janne »

nalleolut kirjoitti:
La Marras 14, 2020 18:51
kyllä ja kyllä ..

harrastajatovereilta.
No tämähän menee lypsy hommiksi, eli Pierburg kumilaipan saa uutena jos tuntee henkilön jolla sellainen on, menikö oikein?
Vilku viiksen saa ilmeisesti ihan samoin (ei tässä turhaan Sherlock Holmes maineessa olla)?
Mulla nyt ei kauhiasti ole nuita tovereita, varsinkaan saabisteja, mutta juu jos jollain on uusia tai uudenveroisia niin tarjoaa vaikka privana sellaista.
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7437
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: Pierburgin kumilaippa ja vilkun viiksi.

Viesti Kirjoittaja mestari »

melkein antoisampaa on laittaa ostoilmoitus, uusia en ole nähnyt kuin rompetorilla joskus myynnissä ja hinnat sen mukaiset että turhaan niitä ei ostele vaan tarpeeseen
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Avatar
c900T
"Saabisti"
Viestit: 100
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:11
Paikkakunta: Kuopio

Re: Pierburgin kumilaippa ja vilkun viiksi.

Viesti Kirjoittaja c900T »

Kalmiston Janne kirjoitti:
La Marras 14, 2020 18:30
tarkoituksena olisi saattaa ajopeli museo kuntoon
Minä sain riittävään mr-kuntoon korjaamalla vanhan. Laipan karhennus, muotti muovista ja teipistä, pursotus täyteen öljynkestävällä liimatiivistemassalla ja kuivumisen jälkeen siistiminen Dremelillä. Korjaus näkyy noissa sigun 90:n mr-kuvissa. Uusi kaasutin löytyi kyllä helposti, mutta laippaa ei.
#534
96 -64 (HA), 90 -87 (MR)
Superb Combi iV -20
Kalmiston Janne
"Tuplakaasari"
Viestit: 77
Liittynyt: Su Marras 01, 2020 21:42
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Pierburgin kumilaippa ja vilkun viiksi.

Viesti Kirjoittaja Kalmiston Janne »

c900T kirjoitti:
Su Marras 15, 2020 08:40
Uusi kaasutin löytyi kyllä helposti, mutta laippaa ei.
Näinhän minä vähän muistelinkin, mitä liimamassaa käytit, ts käykö lasiliima, sehän ei kestä UV mutta kemikaaleja ihan hyvin.
Tosi siisti noppa sulla, itsellä oli n.20v sitten -85 87 000 ajettu ja se oli ihan lapiotavaraa oven kahvoista alaspäin, auton tarina päätyi siihen kun mökkitiellä taka-akseli irtosi. Kotimaista laatua =), kumpa ne olisi tehty kuten Talbotit aikoinaan, ne ei lahonneet lainkaan, tosin sellanen Horizont on nykyjään liikenteessä ihan ääriharvinaisuus.
Avatar
c900T
"Saabisti"
Viestit: 100
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:11
Paikkakunta: Kuopio

Re: Pierburgin kumilaippa ja vilkun viiksi.

Viesti Kirjoittaja c900T »

Taisi olla Cascon Superfix+ -massa, Sikan tai Würthin massoista löytyy myös sopivaa. Huolellinen puhdistus ja karhennus (ja jopa primerointi) on varmasti avainasemassa, minä avasin myös hieman isommaksi v-muotoon tuota halkeamaa.
#534
96 -64 (HA), 90 -87 (MR)
Superb Combi iV -20
Saabnostalgia
"Tuplakaasari"
Viestit: 61
Liittynyt: Pe Loka 26, 2012 12:02

Re: Pierburgin kumilaippa ja vilkun viiksi.

Viesti Kirjoittaja Saabnostalgia »

Kalmiston Janne kirjoitti:
Su Marras 15, 2020 09:31

-85 87 000 ajettu ja se oli ihan lapiotavaraa oven kahvoista alaspäin, auton tarina päätyi siihen kun mökkitiellä taka-akseli irtosi. Kotimaista laatua =),
Ysikymppi ei ole sen ruostuvaisempi kuin muutkaan aikansa Saabit. Maalausmenetelmäkin jo sama kuin loppupään 99:ssä. Vaatii ensiomistajaltakin melkoista ruosteen kanssa kaveeraamista että saa auton em. kuntoon noin pienillä km lukemilla. Tavallisenkaan, saatikka metallivärisen. Oletettavasti autosi ei ollut ainakaan pohjoisen teillä alkuvuosinaan seikkaillut. Niinkin voi toki huonolla tuurilla käydä, kuten eräälle sukulaiselle, joka ajoi joskus 2-kopan Golfinsa säiliöautosta tielle valuneeseen syövyttävään liemeen. Volsu lahosi aivan veetuiksi n. vuodessa, suunnilleen kahvalinjaan asti.
Kalmiston Janne
"Tuplakaasari"
Viestit: 77
Liittynyt: Su Marras 01, 2020 21:42
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Pierburgin kumilaippa ja vilkun viiksi.

Viesti Kirjoittaja Kalmiston Janne »

Saabnostalgia kirjoitti:
Su Marras 15, 2020 12:00
Ysikymppi ei ole sen ruostuvaisempi kuin muutkaan aikansa Saabit.
Ainakin itsellä on huonoja kokemuksia UKI:n valmistamista Saabeista, 96 maalipinnat ihan hirveät -78 -79, varsinkin kaikki ruskean sävyiset ja sitten on ollut näitä "kalsarin sinisiä" ja hieman tummempia, niissäkin maalipinta herkästi liituuntuva. Toki sillä auton pidolla on suuri vaikutus, mutta myös maalaus ja pohjat ovat avainasemassa. Itsellä käyttiksenä on lähes museo ikäinen 306 eikä siinä ole ruostetta muualla kuin pakoputkessa vaikka muuten on aika huolettomalla pidolla ollut.
Vastaa Viestiin