Jäähdyttimen puhaltimesta.

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Kalmiston Janne
"Tuplakaasari"
Viestit: 77
Liittynyt: Su Marras 01, 2020 21:42
Paikkakunta: Rovaniemi

Jäähdyttimen puhaltimesta.

Viesti Kirjoittaja Kalmiston Janne »

No niin, 900 sitten vaihdettu uusi jäähdytin lämmityskäytön aikana huomasi että vaikka lämmöt on melko korkeella puhallin ei lähde päälle, sammutin auton ja aloin tutkailemaan, Sulake ehjä, releen 30 navalle tulee virta, anturilta piuhat yhteen niin rele naksahtaa. Puhallinmoottorin päästä liitin irti, lampulla katson että virta tulee ja maa, liitin takasin kiinni, ei tapahdu mitään, liitin irti, moottorin pyöräytys, liitin takaisin niin johan alko puhaltamaan. Huomionarvoista oli se että aluksi pyöri hitaammin ja kun pyöri jonkin aikaa niin pyörintänopeus nousi maksimiin.

Onko nyt niin että puhaltimen moottori olis lopuillaan, en kyllä muista että itsellä olis ikinä mennyt, on ollu jopa 700 000 ajettuja, en kyllä muista että olis seisokkikaan tehnyt tepposia, tosin auto on seissyt 4v ja ollut sitä ennenkin tosi vähällä ajolla.
Jokisalo
"Kaasari"
Viestit: 50
Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 21:23
Paikkakunta: Turku

Re: Jäähdyttimen puhaltimesta.

Viesti Kirjoittaja Jokisalo »

Kuulostais vähän siltä että voisi olla hiilet loppu jos pyörimisapua tarvii et lähtee pyörimään, toki voihan se laakeri että on ottanut kosteutta ja ruosteessa. Oletko ottanut irti flektin ja testannut suoraan akusta vai pyöriikö nyt kokoajan täysillä? Hiili kun alkaa ole loppu niin voi vaihdella hetken aikaa nopeus ennen kun lakkaa kokonaan toimimasta.

Yhdessä jenkkiautossa puhallin lakkas toimimasta hellepäivänä ja oli polttanut sulakkeen, sulakkeen vaihto ja ruuvarilla siipiä pyörittämällä lähti kuitenkin päälle, mutta laakerit oli sen verran väljät että oli jotenkin ankkuri ottanut kiinni. Siivet kyllä pyöris nätisti eikä pitänyt mitään ääntäkään ett olis osannut ennakkoon varautua.
Vastaa Viestiin