Sastkun laatikon vaihto
Sastkun laatikon vaihto
Meni sitten laatikko tekemään tempun ja halkas kuoren Pystyykö laatikon vaihtaa alakautta vai pitääkö nostaa kone pois?
Siis moottori+vaihteisto on paketti, joka nostetaan pois konehuoneesta. Tämän jälkeen ne erotetaan toisistaan ja suoritetaan vaihteiston vaihto.
Tässä linkissä on eräs klubitoverimme QAW:n Feeniks saanut ehjän vaihteiston. Ehkä homman juju paljastuu kuvia katselemalla.
http://www.saabismionsairaus.net/galler ... me=albun02
Tässä linkissä on eräs klubitoverimme QAW:n Feeniks saanut ehjän vaihteiston. Ehkä homman juju paljastuu kuvia katselemalla.
http://www.saabismionsairaus.net/galler ... me=albun02
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Jees, lootaa tuossa ryhdyin itsekin vaihtamaan kaasarisatkuun, ja rupesin tuota kytkinhommaa ihmettelemään. Onko se oikeasti tarpeen tuo kytkimen puristaminen, kun vauhtipyörää tai kytkinpakettia en ajatellut irottaa koneesta? Ilmeisesti on, mutta onko tuo puristaminen sitä varten, että työsylinteri mahtuu pois? Toistaiseksi ängin vanhan tulpanjohdon paineasetelmaa pitämään puristuksissa, riittääkö se? Kytkinakselinhan pitäisi periaatteessa ainakin lähteä "helposti" vetämällä pois ahistamasta laatikon irroitusta, kun ensiövaihteen kotelon avaa.900T16 kirjoitti:Ja muistathan puristaa kytkimen kasaan ennen koneen nostoa, niin homma sujuu mukavammin!
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Jees, lootaa tuossa ryhdyin itsekin vaihtamaan kaasarisatkuun, ja rupesin tuota kytkinhommaa ihmettelemään. Onko se oikeasti tarpeen tuo kytkimen puristaminen, kun vauhtipyörää tai kytkinpakettia en ajatellut irottaa koneesta? vauhtipyörän alla pitäisi olla 2 mutteria. olen itse ne aina jättäny poies ja vuotoa ei ole näkynyt.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Jos nyt tuosta nalleolusen postista ymmärsin, niin laatikon ja koneen liitoksessa on pari pulttia vauhtipyörän takana piilossa? Eli siis vauhtipyörä pitää irroittaa, jos haluaa laatikon ja koneen irti toisistaan? Noh, ihmetellään lisää ensi viikolla, kun saan nosturin käyttöön paketin poisnostamiseksi. Enää ei ole kuin nopeusmittarin vaijerin ja kytkinletkun irroitus, niin voipi nylppästä mosan pois.
Tänään puhdetöinä tulikin sitten hitsattua viime vuonna vielä välttävässä kunnossa ollut vetaritunnelin pohja ja vähän sivupeltiäkin uusiksi. Toisen puolen hitsaus onnistui viime vuonna ilmeisesti ainakin välttävästi, ei vieläkään kukkinut ja pelti oli kovaa
Tänään puhdetöinä tulikin sitten hitsattua viime vuonna vielä välttävässä kunnossa ollut vetaritunnelin pohja ja vähän sivupeltiäkin uusiksi. Toisen puolen hitsaus onnistui viime vuonna ilmeisesti ainakin välttävästi, ei vieläkään kukkinut ja pelti oli kovaa
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Ei ole vauhtipyörän takana pultteja yleensä ollut. Ei ainaskaan puolessa tusinaa tän ajan kaluston vehkeissä. Ite oon kyllä joka kerta ottanut pois sen kytkimen ennen koneen lootasta irroitusta.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
ei riitä tulpanjohto, painuu kasaan..
AMKA16 on ollut kuorittuna parasta siihen mitä olen keksinyt kun on hiukan kovempaa ainetta kuin pelkkä alumiini lanka.
juu ja ehdottomasti kannattaa puristaa se kytkin kasaan, oli sitten kaverilla aika moinen tappelu tuo laatikon irrotus kunnei sitä tehnyt!
en ole itsekään niihin 2 vp takana oleviin pultteihin törmännyt.
itse olen ne kuitenkin sinne sitten lisännyt, kai sekin tuohon laatikkoon hiukan lisää jäykkyyttä tuo.....?
AMKA16 on ollut kuorittuna parasta siihen mitä olen keksinyt kun on hiukan kovempaa ainetta kuin pelkkä alumiini lanka.
juu ja ehdottomasti kannattaa puristaa se kytkin kasaan, oli sitten kaverilla aika moinen tappelu tuo laatikon irrotus kunnei sitä tehnyt!
en ole itsekään niihin 2 vp takana oleviin pultteihin törmännyt.
itse olen ne kuitenkin sinne sitten lisännyt, kai sekin tuohon laatikkoon hiukan lisää jäykkyyttä tuo.....?
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
-
- "Hirsch"
- Viestit: 963
- Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
- Paikkakunta: Itä-Suomi