Käynnistysongelmaa satkun kanssa.

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
-PETTERI-
"Viggen"
Viestit: 578
Liittynyt: Ke Helmi 12, 2014 14:26
Paikkakunta: Himanka, Kalajoki

Re: Käynnistysongelmaa satkun kanssa.

Viesti Kirjoittaja -PETTERI- »

petromies kirjoitti:
Ma Helmi 22, 2021 18:44
Tuo minun esittämä liitin ei ole maadoituspiste vaan semmonen rimaliitin, kymmeniä johtoja
Tiedän kyllä mitä tarkoitit. Putsasin vaan ohimennen sen konehuoneen maadoituspisteen, kun se on monesti heikossa hapessa näissä satkuissa.
#6983 Olli-Petteri Pentti
- Saab 96 -77
- Saab 900 5d 2,1 -93
Avatar
huttuded
"Tuplakaasari"
Viestit: 53
Liittynyt: Ke Syys 11, 2019 18:47
Paikkakunta: Kuopio

Re: Käynnistysongelmaa satkun kanssa.

Viesti Kirjoittaja huttuded »

Itsellä allekirjoituksen satkussa PA-pumppu pikaisen kokeilun jäljiltä totaalisen mykkänä. Ei inahdustakaan kun starttaa. Korjaamokäsikirjassa oli ohje, että kun sulakkeen 30 kantaan hyppää 12 V, pitäisi polttoainepumpun pyöriä. Onko joku kokeillut näin? Sähkökuvien mukaan ko. sulake olisi ennen pumpun relettä, joten ihmettelen miten se voisi ylipäätään toimia noin hyppäämällä. Pitänee huomenna kaivella itse rele esiin ja katsoa onko se kunnossa.
1991 900i 2,1l
Avatar
huttuded
"Tuplakaasari"
Viestit: 53
Liittynyt: Ke Syys 11, 2019 18:47
Paikkakunta: Kuopio

Re: Käynnistysongelmaa satkun kanssa.

Viesti Kirjoittaja huttuded »

Näköjään sulake olikin releen ja pumpun välissä. Pumpulle tulee 12 V, mutta ei mitään elonmerkkejä. Pumpun yhteydessä kannattaa ilmeisesti myös jotain O-Renkaita vaihtaa?
1991 900i 2,1l
Avatar
huttuded
"Tuplakaasari"
Viestit: 53
Liittynyt: Ke Syys 11, 2019 18:47
Paikkakunta: Kuopio

Re: Käynnistysongelmaa satkun kanssa.

Viesti Kirjoittaja huttuded »

Onko jollain tietoa, että onko tonnareissa samanlainen polttoainepumppu kuin allekirjoituksen satkuissa? Tonnareihin näyttäisi saavan samalla liitinkoolla olevaa Walbroa motonetistä, mutta eroaakohan tuo muilta fyysisiltä mitoiltaan radikaalisti. Rekisterinumerolla nimittäin tarjosi satkuuni vääränlaista tankin ulkopuolelle asennettavaa mallia (tulipahan lenkkeiltyä 5km suuntaansa motonettiin...). Marmoritiskiltä saa vain täysiä ämpärikokonaisuuksia suolaiseen hintaan, enkä näe järkeä vaihtaa muuta kuin itse pumpun.

Edit: Tietona jollekin muulle että ei käy aivan suoraan, virtaliittimillä on erilainen "uloke" rakennettu pumpun päälle. Ei mahdu ilman modifikaatioita sen kumisen kauluksen läpi. Onnistuin itse paskomaan juurikin sen kumisen lärpäkkeen, jolla pumppu on kiinni ämpärissä, oli sen verran kovettunut ajan saatossa ja modatessa pääsi repeämään. Nyt sitten jostain metsästämään uutta...
1991 900i 2,1l
Vastaa Viestiin