Og 900 tyhjää akkua

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Predatori
"Aero"
Viestit: 492
Liittynyt: Ke Joulu 28, 2011 13:41
Paikkakunta: kuopio

Re: Og 900 tyhjää akkua

Viesti Kirjoittaja Predatori »

Minulla oli nyt vkl sama ongelma satkussa. Latasi akulta käynnissä 13.2. Ajossa lukema seilasi ja kävi kovilla kierroksilla lukemissa 12. Kabiinissa on volttimittari josta seurasin. Akku oli myös yllättävän vajaa vaikka on uusi. Mietin voiko jännitehäviö olla näin suuri kun akku on kontissa. Kaveri vinkkasi että katso maadoitukset. Tutkin ekana akun maadoituksen joka on vedetty etulokariin pienempien maapiuhojen nippuun pultin alle. Kuinka ollakaan pultti oli löystynyt ja maapiuha heilui. Oli myös varsin likainen. Putsasin ja karhensin hiomapaperilla priimakuntoon sekä kirin pultin kunnolla. Lataus nousi lukemaan 13.9 akulta ja aaltoilu katosi. Eli maapiuhan heikko kontatkti tiputti jännitettä noinkin pahasti. Harmikseni ehdin jo tilata jännitteensäätäjän motonettiin. Täytyy hakea ja pitää varalla. Onneksi on vain kympin osa.
Saab 900S-91 Autom
exät: Opel kadet 2.0 GT Audi 100 2.0 Lada 2107 Lada 1500S Bmw 316
Avatar
PM99
"Saabisti"
Viestit: 771
Liittynyt: Ti Tammi 21, 2020 23:04
Paikkakunta: Oulainen

Re: Og 900 tyhjää akkua

Viesti Kirjoittaja PM99 »

Predatori kirjoitti:
Ti Kesä 15, 2021 00:18
Minulla oli nyt vkl sama ongelma satkussa. Latasi akulta käynnissä 13.2. Ajossa lukema seilasi ja kävi kovilla kierroksilla lukemissa 12. Kabiinissa on volttimittari josta seurasin. Akku oli myös yllättävän vajaa vaikka on uusi. Mietin voiko jännitehäviö olla näin suuri kun akku on kontissa. Kaveri vinkkasi että katso maadoitukset. Tutkin ekana akun maadoituksen joka on vedetty etulokariin pienempien maapiuhojen nippuun pultin alle. Kuinka ollakaan pultti oli löystynyt ja maapiuha heilui. Oli myös varsin likainen. Putsasin ja karhensin hiomapaperilla priimakuntoon sekä kirin pultin kunnolla. Lataus nousi lukemaan 13.9 akulta ja aaltoilu katosi. Eli maapiuhan heikko kontatkti tiputti jännitettä noinkin pahasti. Harmikseni ehdin jo tilata jännitteensäätäjän motonettiin. Täytyy hakea ja pitää varalla. Onneksi on vain kympin osa.
Nyt voit pitää jännitesäädintä satkussasi varalla mukana :) jos joskus yllättäen latauksen valo syttyy, satkun työkalu laukun ristipäällä vain vanha säädin irti ja uusi lennossa tilalle :saab:

Itse en pidä kun on tuliterä laturi mutta isäni ja vaarini on aina jemmannut yhden sellaisen autoon :D
Saab 900 i8 lasikattoluukulla -90. Saabismia suvussa paljon, Perhepiirissä kymmeniä saabeja. Jäsen #8722 Tarkoitus entisöidä ja Pelastaa saabeja, ei särkeä. Tech 2/YV
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23921
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Og 900 tyhjää akkua

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

valaiskaa tyhmää miten lataava laturi estää sen että akku purkautuu tyhjäksi ilman syytä---
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Vastaa Viestiin