Og 900 Lämppärin puhallin

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Tikkala
"Kaasari"
Viestit: 16
Liittynyt: To Helmi 25, 2021 14:47

Og 900 Lämppärin puhallin

Viesti Kirjoittaja Tikkala »

Kuinka iso urakka vaihtaa puhaltimen moottori? Lopetti toimintansa 3kk sitten. Toimi sen jälkeen satunnaisesti kun hakkasi hansikasloodan alapuolelle tai pyöritteli lapoja pellin alta käsin. Nyt ollut jo kuukauden mykkä. Varaosa autossa pitäisi olla toimiva, mutta urakan koko kiinnostaisi ja miten moottori vaihdetaan
nuorempinykänen
"Turbo"
Viestit: 228
Liittynyt: La Marras 05, 2016 16:45
Paikkakunta: Oulu

Re: Og 900 Lämppärin puhallin

Viesti Kirjoittaja nuorempinykänen »

Koko kojelauta pois. Moottori on kojelaudan alla oikeassa reunassa, kaijutinritilän oikealla puolella.

Helppo homma sinänsä, mutta kannattaa varata aikaa. Kojelaudan alla neljä pitkää pulttia/ruuvia. Tuhkakupin takana pultti. Kaiuttimet pois. Sitten pääseekin irrottelemaan liittimiä ja nappeja. Kun saat kojelaudan keskiosan irti, niin sitä raottamalla saat siitä irti alipaineletkut ja johdot.

Jotain jäi varmasti, muutama vuosi ku jouduin tekemään
"Jag har en Saab" på finska "Olen mieleltäni sairas, en saa julkisesta terveydenhuollosta apua ja nyt pihani on täynnä autoja"
8 kpl Saabeja (tällä hetkellä)
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11475
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Og 900 Lämppärin puhallin

Viesti Kirjoittaja jus »

Puhaltimen vaihdosta kuvasarja selostuksineen arkistossa:
https://web.archive.org/web/20150502200 ... mmitys.htm
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
kaneali
Matalapaineturbo
Viestit: 156
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 18:33
Paikkakunta: Loviisa

Re: Og 900 Lämppärin puhallin

Viesti Kirjoittaja kaneali »

Hyvä ohjeistus.
Onkohan kukaan keksinyt miten tuon oik.puol.tuuletusventtiilille tulevan kiinni niitatun kierresaumapaperiletkun
irroittaa ehjänä. Minäkin sain sen rikottua.
Vastaa Viestiin