Joo'o. Tuo on hyvä konsti, mutta kannattaa pitää uudet varaosat yms. pois työpisteeltä. Onnistuin kauan sitten tuolla konstilla purkamaan tuon pääsylinterin, mutta kaikki osat levisivät työpöydälle kuin jokisen eväät. Siinä olivat sitten vanhat osat, uudet osat ja väärät osat nätisti sovussa. Meni siinä hetki että keksin jokaiselle prikalle, jouselle yms. käyttötarkoituksen ja sitä myöten sain sen uusilla osilla kasaan.jus kirjoitti: ↑Ke Heinä 28, 2021 20:15https://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.p ... 01#p249101
... Tai sitten vaan suosiolla irrottaa se pääsylinteri autosta ja houkutella mäntä ulos sylinteristä lyömällä sylinteriä esim. lankunpätkään avoin pää alaspäin.
Og 900 kytkinhuolia
Re: Og 900 kytkinhuolia
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23970
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Og 900 kytkinhuolia
hesan suunnalla kuulemma ruskehtava 9satku jossain rampissa tuli vaan mieleen tää joko ois kytkin pommi tehny tehtävänsä
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Og 900 kytkinhuolia
Joo kyllä itse katson enempi yleensä millä käytöllä auto on ollut kuin kilometrejä. Mutta tämän ikäisessä autossa voi ihan jo iän puolesta ajatella ettei kumiosat ole uusia. Ja tosiaan hintaan en haluaisi sanoa mitään mutta kyllä hieman mietityttää kun IC1970 pakasta vedetty metalliväri satku myydään siihen vähän yli 3k pintaan ja ilman kytkintä vaihteita käytetystä pyydetään samanverran. Nettiautosta ja torista harvoin saa ns puolinilman autoa. Mutta ihan kyselemällä tiedän omaltakin lähi alueelta muutamalla satasella satkuja/tupliksia joitten vaihteita ei ole jouduttu puskemaan. Hinta haitari on laaja mutta kyllä priimat, turbot, ja erikoismallit on erikseen. Normi karvalakista joka ei ole priima ei yleensä saa paljoa pyydettyä siihen menee vielä muutama vuosi. Karvalakki 99 saa jo nykyään netissä pyydettyä enemmänkin. Mutta niitäkin kyselemällä välillä bongaa halvalla.
Veljeni myi mustan metallihohto 2 ovisen karvalakki satkun huutokaupassa ja hinta 800€. Kunto ei priima mutta monia satkuja nähneenä ei todellakaan huonoin ja kaikki toimi kattoverhoilut korjattu ym.
Mutta se hinta politiikasta minun osalta lykkyä tykö
Saab 900 i8 lasikattoluukulla -90. Saabismia suvussa paljon, Perhepiirissä kymmeniä saabeja. Jäsen #8722 Tarkoitus entisöidä ja Pelastaa saabeja, ei särkeä. Tech 2/YV
- vilhosyvis
- "Viggen"
- Viestit: 620
- Liittynyt: La Maalis 17, 2018 19:17
- Paikkakunta: Tapiola, Espoo
- Viesti:
Re: Og 900 kytkinhuolia
Kytkinpommi tehnyt tehtävänsä? Älä puhu kun et selkeästi ymmärrä mistä höpiset...
Nykyiset:
900i 1990 5d Magentanruskea
9-3 SE 1998 3d
Entiset:
900c 1990 4d Magentanruskea
900c 1989 4d juhlamalli
900S 1995 5d
900i 16v 1991 4d
9-3 S Turbo 2000 5d
9000CD 1989 4d
900i 1990 5d Magentanruskea
9-3 SE 1998 3d
Entiset:
900c 1990 4d Magentanruskea
900c 1989 4d juhlamalli
900S 1995 5d
900i 16v 1991 4d
9-3 S Turbo 2000 5d
9000CD 1989 4d