Og 900 kytkinhuolia

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
anv
"Hölösuu"
Viestit: 2132
Liittynyt: Ti Huhti 04, 2006 09:45
Paikkakunta: Oulu

Re: Og 900 kytkinhuolia

Viesti Kirjoittaja anv »

jus kirjoitti:
Ke Heinä 28, 2021 20:15
https://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.p ... 01#p249101
... Tai sitten vaan suosiolla irrottaa se pääsylinteri autosta ja houkutella mäntä ulos sylinteristä lyömällä sylinteriä esim. lankunpätkään avoin pää alaspäin.
Joo'o. Tuo on hyvä konsti, mutta kannattaa pitää uudet varaosat yms. pois työpisteeltä. Onnistuin kauan sitten tuolla konstilla purkamaan tuon pääsylinterin, mutta kaikki osat levisivät työpöydälle kuin jokisen eväät. Siinä olivat sitten vanhat osat, uudet osat ja väärät osat nätisti sovussa. Meni siinä hetki että keksin jokaiselle prikalle, jouselle yms. käyttötarkoituksen ja sitä myöten sain sen uusilla osilla kasaan. :lol:
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23921
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Og 900 kytkinhuolia

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

hesan suunnalla kuulemma ruskehtava 9satku jossain rampissa tuli vaan mieleen tää joko ois kytkin pommi tehny tehtävänsä
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
PM99
"Saabisti"
Viestit: 771
Liittynyt: Ti Tammi 21, 2020 23:04
Paikkakunta: Oulainen

Re: Og 900 kytkinhuolia

Viesti Kirjoittaja PM99 »

nalleolut kirjoitti:
Ke Elo 11, 2021 17:19
hesan suunnalla kuulemma ruskehtava 9satku jossain rampissa tuli vaan mieleen tää joko ois kytkin pommi tehny tehtävänsä
:lol: :lol:

Joo kyllä itse katson enempi yleensä millä käytöllä auto on ollut kuin kilometrejä. Mutta tämän ikäisessä autossa voi ihan jo iän puolesta ajatella ettei kumiosat ole uusia. Ja tosiaan hintaan en haluaisi sanoa mitään mutta kyllä hieman mietityttää kun IC1970 pakasta vedetty metalliväri satku myydään siihen vähän yli 3k pintaan ja ilman kytkintä vaihteita käytetystä pyydetään samanverran. Nettiautosta ja torista harvoin saa ns puolinilman autoa. Mutta ihan kyselemällä tiedän omaltakin lähi alueelta muutamalla satasella satkuja/tupliksia joitten vaihteita ei ole jouduttu puskemaan. Hinta haitari on laaja mutta kyllä priimat, turbot, ja erikoismallit on erikseen. Normi karvalakista joka ei ole priima ei yleensä saa paljoa pyydettyä siihen menee vielä muutama vuosi. Karvalakki 99 saa jo nykyään netissä pyydettyä enemmänkin. Mutta niitäkin kyselemällä välillä bongaa halvalla.

Veljeni myi mustan metallihohto 2 ovisen karvalakki satkun huutokaupassa ja hinta 800€. Kunto ei priima mutta monia satkuja nähneenä ei todellakaan huonoin ja kaikki toimi kattoverhoilut korjattu ym.

Mutta se hinta politiikasta minun osalta :) lykkyä tykö :saab:
Saab 900 i8 lasikattoluukulla -90. Saabismia suvussa paljon, Perhepiirissä kymmeniä saabeja. Jäsen #8722 Tarkoitus entisöidä ja Pelastaa saabeja, ei särkeä. Tech 2/YV
Avatar
vilhosyvis
"Viggen"
Viestit: 620
Liittynyt: La Maalis 17, 2018 19:17
Paikkakunta: Tapiola, Espoo
Viesti:

Re: Og 900 kytkinhuolia

Viesti Kirjoittaja vilhosyvis »

nalleolut kirjoitti:
Ke Elo 11, 2021 17:19
hesan suunnalla kuulemma ruskehtava 9satku jossain rampissa tuli vaan mieleen tää joko ois kytkin pommi tehny tehtävänsä
Kytkinpommi tehnyt tehtävänsä? Älä puhu kun et selkeästi ymmärrä mistä höpiset...
Nykyiset:
900i 1990 5d Magentanruskea
9-3 SE 1998 3d
Entiset:
900c 1990 4d Magentanruskea
900c 1989 4d juhlamalli
900S 1995 5d
900i 16v 1991 4d
9-3 S Turbo 2000 5d
9000CD 1989 4d
Vastaa Viestiin