900 -88 kaasutinversio kuluttaa aika paljon
Re: 900 -88 kaasutinversio kuluttaa aika paljon
Kaasari on huollettu v. 2019, vaihdettu kalvo, tiivisteitä, neula ym, joten siitä se ei johdu. Koetin seosta vähän säätää, lähden kohtapuolin maantielle testaamaan jos siitä oli kiinni?! Tyhjäkäynti on kyllä ihan hyvä ja tasainen.....
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23977
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: 900 -88 kaasutinversio kuluttaa aika paljon
ajotapa vaikuttaa paljon...
jos junnaa vitosella letkassa 70km/h ......
esim..
rengaspaineet....
jarrujen laahaus ???
mä en oo ikinä saanu saabbia viemään yli kymppiä .
jos junnaa vitosella letkassa 70km/h ......
esim..
rengaspaineet....
jarrujen laahaus ???
mä en oo ikinä saanu saabbia viemään yli kymppiä .
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: 900 -88 kaasutinversio kuluttaa aika paljon
ei kierrosluku mittaria lyhyet välit esim 6 enska ja tietämättä kone on koko ajan yli 3000rpm
Saab 900 i8 lasikattoluukulla -90. Saabismia suvussa paljon, Perhepiirissä kymmeniä saabeja. Jäsen #8722 Tarkoitus entisöidä ja Pelastaa saabeja, ei särkeä. Tech 2/YV
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23977
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: 900 -88 kaasutinversio kuluttaa aika paljon
Taikka sitten reilusti alle 2
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: 900 -88 kaasutinversio kuluttaa aika paljon
No niin, säätöjen jälkeen saatiin liikkumaan n. 7.8-8 litraa sadalla. Asia siltä osin kunnossa.
Mutta edelleen se että joutuu pitää ryyppyä päällä aika pitkään käynnistyksen jälkeen muuten sammuu/tukehtuu ei korjaantunut. Eletään tällä nyt eteenpäin, ei kuitenkaan museovehkeellä tule ajettua kuin parituhatta km. vuodessa.
Mutta edelleen se että joutuu pitää ryyppyä päällä aika pitkään käynnistyksen jälkeen muuten sammuu/tukehtuu ei korjaantunut. Eletään tällä nyt eteenpäin, ei kuitenkaan museovehkeellä tule ajettua kuin parituhatta km. vuodessa.
Re: 900 -88 kaasutinversio kuluttaa aika paljon
No niin, säätöjen jälkeen saatiin liikkumaan n. 7.8-8 litraa sadalla. Asia siltä osin kunnossa.
mitä lähinnä säädeltiin
mitä lähinnä säädeltiin
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: 900 -88 kaasutinversio kuluttaa aika paljon
Mun '87 kaasarimalli (Strömbergin kaasarilla tosin, mutta tähän ei vaikuttane) tuppasi sammuilemaan ilman rikastusta tyhjäkäynnille päästäessä vielä melko lämpimänäkin siihen saakka, että lopulta maltoin vaihtaa imusarjan tiivisteen. Toki imusarjan ilmavuodon luultavasti kuulee melko hyvin paljaalla korvalla konetilaa kuulostellessa, mutta hörppäisikö kenties ylimääräistä ilmaa jostain sisään vähäisemmässä määrin - onko Pierburgissa jokin vastaava lämpötilakompensaatioventtiilisysteemi kuin tuossa Strömbergissä päästämässä lisää ilmaa sekaan?
edit: tällainen vähäisemmän ilmanvuodon paikka voisi olla vaikkapa imusarjan / venttiilikopan letkuläpivientien kumit, jotka mahivat ajan myötä ja alkavat vuotaa.
Kulutukseen toki vaikuttaa moni muukin asia, mutta noilla kerrotuilla kilometreillä tuskin vielä on sellaista mekaanista kulumaa, joka pahasti lisäisi kitkaa. Itselläni aikanaan vaihteiston RVS-käsittely vähensi kulutusta yli litralla / 100km, mutta vaihteisto piti myös ihan tolkutonta meteliä ennen sitä käsittelyä, eli laakerointi olisi oikeasti vaihtokunnossa (mittarissa yli 400tkm - nyt kulkenut tuon käsittelyn jälkeen ilman ylimääräistä meteliä ja kulutusta n. 30tkm).
Vuosien pikkuhiljaisen korjailun myötä omassa on kulutuslukematkin siirtyneet pääosin inhimilliseen suuntaan - edellisen tankillisen keskikulutus 8,7l/100km (pääosin maantieajoa kesäolosuhteissa) ... talvella kaupungissa pyöritellessä menee hyvinkin 15l/100km edelleen.
--Tuomas
edit: tällainen vähäisemmän ilmanvuodon paikka voisi olla vaikkapa imusarjan / venttiilikopan letkuläpivientien kumit, jotka mahivat ajan myötä ja alkavat vuotaa.
Kulutukseen toki vaikuttaa moni muukin asia, mutta noilla kerrotuilla kilometreillä tuskin vielä on sellaista mekaanista kulumaa, joka pahasti lisäisi kitkaa. Itselläni aikanaan vaihteiston RVS-käsittely vähensi kulutusta yli litralla / 100km, mutta vaihteisto piti myös ihan tolkutonta meteliä ennen sitä käsittelyä, eli laakerointi olisi oikeasti vaihtokunnossa (mittarissa yli 400tkm - nyt kulkenut tuon käsittelyn jälkeen ilman ylimääräistä meteliä ja kulutusta n. 30tkm).
Vuosien pikkuhiljaisen korjailun myötä omassa on kulutuslukematkin siirtyneet pääosin inhimilliseen suuntaan - edellisen tankillisen keskikulutus 8,7l/100km (pääosin maantieajoa kesäolosuhteissa) ... talvella kaupungissa pyöritellessä menee hyvinkin 15l/100km edelleen.
--Tuomas