Saab 900 og sähköauto
Re: Saab 900 og sähköauto
Just päivänä eräänä hullussa pääkopassani funtsin sähkösaabiksi 95 tai og900. Mahtaako olla mitään fiksua foorumia tai faceryhmää, jossa pelle pelottomat olisivat pähkäilleet diy sähköautoja?
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: Saab 900 og sähköauto
Tuossahan on käytännössä polttoainetankki korvattu akustolla. Ei siihen tilaan kovin isoa akustoa mahdu, eikä sitä ole kyllä huimalla napajännitteelläkään pilattu (96V) Ja moottorikin on vain 27kW, siis ihan jotain 60-luvun kuplan tehoja. Eihän tuo nyt paljoa kummene nykyaikaisen plugarin rangesta sähköllä (joissa myös pienet akut, mutta paremmalla teknologialla) Vaihteisto ja ensiövälitys varmaankin jätetty paikalleen helpon toteutuksen vuoksi. Ei tarvitse tehdä koko voimansiirtoa uusiksi vetoakseleita myöten riittää vain voimanlähteen vaihto. Tuossa on haettu halpaa ratkaisua, jonka toteuttamiseen ei tarvitse kummemmin suunnitella ja todistella viranomaiselle sen sähköturvallisuutta.Jamppa kirjoitti: ↑Ma Syys 20, 2021 15:03No joo mutta voisi se silti enempi olla kun tuo 90km. Eihän tuolla pääse mihinkään . Vituttaisi kun Lahden reissuun menisi aikaa pirusti latailuun. Ei pääsisi edes töissä käymään ilman pitkää stoppia
Niin tosiaan kyllä sitä Saksassa on tullut yli 200kmh ajettua. Ikävä olisi tuolla avolla ajaa sitä oikeanpuolimmaista kaistaa, välillä rekkoja ohittaen.
Mun mielipide ei jatkoon
OG900S MY91
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
Re: Saab 900 og sähköauto
Joo noi on totta.. ja siis onhan toi alitehoinen..heikot painavat akut ... jne.. mut satunnaiseen cruisailuun voi toimia..
Jonkinverran sähköautoileena uusilla autoilla voin vain todeta, että og900t16 cab menee 3-vaihteisella aut.laatikollakin kovempaa kuin 90% uusista sähköautoista (200km/h) , mut aika harvoin tullut sitä tarvittua.
Uusissa sähköautoissa 150km/h on tänä päivänä varsin yleinen huippunopeus, kun ei ole vaihteita, hauskempaa on hyvä kiihtyvyys.
Jonkinverran sähköautoileena uusilla autoilla voin vain todeta, että og900t16 cab menee 3-vaihteisella aut.laatikollakin kovempaa kuin 90% uusista sähköautoista (200km/h) , mut aika harvoin tullut sitä tarvittua.
Uusissa sähköautoissa 150km/h on tänä päivänä varsin yleinen huippunopeus, kun ei ole vaihteita, hauskempaa on hyvä kiihtyvyys.
Why do those people, who have Saabs, have that smile on their face?
It's almost impossible to crash it! -Jeremy Clarkson-TopGear
It's almost impossible to crash it! -Jeremy Clarkson-TopGear
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23999
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Saab 900 og sähköauto
oon telkkarista nähny muutaman jakson vintagesta voltteihin jossa muuttavat klassikoita sähkökäyttöön.
aika rajuja laitteita tulee just eilenkin oli karman ghia jossa alunoperin 36hp ja lopputulos yli 200heppaa
aika rajuja laitteita tulee just eilenkin oli karman ghia jossa alunoperin 36hp ja lopputulos yli 200heppaa
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Saab 900 og sähköauto
Saisihan ne uudet tehot olla jossain suhteessa alkuperäiseen. Muuten voi kori mennä jo säpäleiksi. Lisäksi saa kaikenlaista tyhmää vetoakseli ja vetonivel -vaivaa korjailtavaksi.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01