Saab 900 og sähköauto

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3431
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Re: Saab 900 og sähköauto

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Just päivänä eräänä hullussa pääkopassani funtsin sähkösaabiksi 95 tai og900. Mahtaako olla mitään fiksua foorumia tai faceryhmää, jossa pelle pelottomat olisivat pähkäilleet diy sähköautoja?
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
duuduu
"Hirsch"
Viestit: 951
Liittynyt: Su Loka 07, 2012 20:54
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Saab 900 og sähköauto

Viesti Kirjoittaja duuduu »

Jamppa kirjoitti:
Ma Syys 20, 2021 15:03
No joo mutta voisi se silti enempi olla kun tuo 90km. Eihän tuolla pääse mihinkään . Vituttaisi kun Lahden reissuun menisi aikaa pirusti latailuun. Ei pääsisi edes töissä käymään ilman pitkää stoppia
Niin tosiaan kyllä sitä Saksassa on tullut yli 200kmh ajettua. Ikävä olisi tuolla avolla ajaa sitä oikeanpuolimmaista kaistaa, välillä rekkoja ohittaen.
Mun mielipide ei jatkoon
Tuossahan on käytännössä polttoainetankki korvattu akustolla. Ei siihen tilaan kovin isoa akustoa mahdu, eikä sitä ole kyllä huimalla napajännitteelläkään pilattu (96V) Ja moottorikin on vain 27kW, siis ihan jotain 60-luvun kuplan tehoja. Eihän tuo nyt paljoa kummene nykyaikaisen plugarin rangesta sähköllä (joissa myös pienet akut, mutta paremmalla teknologialla) Vaihteisto ja ensiövälitys varmaankin jätetty paikalleen helpon toteutuksen vuoksi. Ei tarvitse tehdä koko voimansiirtoa uusiksi vetoakseleita myöten riittää vain voimanlähteen vaihto. Tuossa on haettu halpaa ratkaisua, jonka toteuttamiseen ei tarvitse kummemmin suunnitella ja todistella viranomaiselle sen sähköturvallisuutta.
OG900S MY91
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
fforslund
"Aero"
Viestit: 338
Liittynyt: Ma Heinä 25, 2005 10:33
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Saab 900 og sähköauto

Viesti Kirjoittaja fforslund »

Joo noi on totta.. ja siis onhan toi alitehoinen..heikot painavat akut ... jne.. mut satunnaiseen cruisailuun voi toimia..
Jonkinverran sähköautoileena uusilla autoilla voin vain todeta, että og900t16 cab menee 3-vaihteisella aut.laatikollakin kovempaa kuin 90% uusista sähköautoista (200km/h) , mut aika harvoin tullut sitä tarvittua.
Uusissa sähköautoissa 150km/h on tänä päivänä varsin yleinen huippunopeus, kun ei ole vaihteita, hauskempaa on hyvä kiihtyvyys.
Why do those people, who have Saabs, have that smile on their face? :)
It's almost impossible to crash it! -Jeremy Clarkson-TopGear
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23921
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Saab 900 og sähköauto

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

oon telkkarista nähny muutaman jakson vintagesta voltteihin jossa muuttavat klassikoita sähkökäyttöön.

aika rajuja laitteita tulee just eilenkin oli karman ghia jossa alunoperin 36hp ja lopputulos yli 200heppaa
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10272
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Saab 900 og sähköauto

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Saisihan ne uudet tehot olla jossain suhteessa alkuperäiseen. Muuten voi kori mennä jo säpäleiksi. Lisäksi saa kaikenlaista tyhmää vetoakseli ja vetonivel -vaivaa korjailtavaksi.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin