OG900 kaasari, ruisku vai turbo
Re: OG900 kaasari, ruisku vai turbo
Mutta kannattaa pitää jos ei itse (tai joku tuttu halvalla tai ilmaiseksi) pysty hitsauksia tekemään. Teknisestihän jopa 16v turbokin on niin luja vehjes että siitä ei kannata ressiä kehittää. Ja jos joku vika tuleekin niin ne on helppoja korjata. Ihan esimerkkinä kytkinremppa. Femman kytkin on alkanu luistamaan kovissa kiihytyksissä ilmeisesti murhaavan retanoliväännön ja korkean iän avittamana. Rempan osaan toki ite tehä mutta teknisistä syistä johtuen tämä vaatii huomattavasti enemmän valmistelua ja ihan kylmää käteistä osien hankintaan jne. kun taas oogeen kans riittää pari sataa rahaa ja sääennusteen tarkistus
Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva
Re: OG900 kaasari, ruisku vai turbo
Kaikki aikalailla toimii kerrassaan loistavasti. Se on vain mitä hakee. 16v vapaasti hengittävä on varmasti hyvä perus valinta ja edistyksellinen moottori jossa ei tarvitse miettiä ryyppyjä, tai Matalapaine turbo jossa on vääntöä ja hyvät äänet ilman lippulaivojen kallista hintaa joka on ihan syystä. 8V ruisku on toimiessaan erinomainen sievä käyntiääni ja tehoa hiukan enemmän kuin kaasarissa ja hyvä polttoaine talous. Mutta huonosti pidetty i8 voi aiheuttaa päänsärkyä ennenkuin sen toiminta periaatteeseen tutustuu.
Kaasutin versio on yksinkertainen ja luultavasti edullisin vaihtoehto ei pahemmin murheita mutta yleensä ei varusteita. Itse olen kuitenkin keskittynyt OG900 ostaessa enemmänkin itse koriin ja auton perus kuntoon kuin että mikä moottori autossa on jos nyt ostetaan valmista autoa eikä projektia. Koska yleensä auton maalauttaminen ja korityöt ammattilaisella ovat erittäin kalliita toisin kuin taas yksinkertaisen saabin moottori tekniikan korjaaminen joka on edullista osien kannalta ja helppoa. Ja kyllähän koriltaan siisti saab kerää aina katseita moottorista riippumatta.
Kaasutin versio on yksinkertainen ja luultavasti edullisin vaihtoehto ei pahemmin murheita mutta yleensä ei varusteita. Itse olen kuitenkin keskittynyt OG900 ostaessa enemmänkin itse koriin ja auton perus kuntoon kuin että mikä moottori autossa on jos nyt ostetaan valmista autoa eikä projektia. Koska yleensä auton maalauttaminen ja korityöt ammattilaisella ovat erittäin kalliita toisin kuin taas yksinkertaisen saabin moottori tekniikan korjaaminen joka on edullista osien kannalta ja helppoa. Ja kyllähän koriltaan siisti saab kerää aina katseita moottorista riippumatta.
Saab 900 i8 lasikattoluukulla -90. Saabismia suvussa paljon, Perhepiirissä kymmeniä saabeja. Jäsen #8722 Tarkoitus entisöidä ja Pelastaa saabeja, ei särkeä. Tech 2/YV
Re: OG900 kaasari, ruisku vai turbo
Juuri näin. Toistan ehkä itseäni, mutta se yksilö, jolle oma sydän sykähtää ja joka saa fiiliksen värisemään, on oikea valinta. Tykkää sitten koritöistä, turbon tehosta, kaasarin leppoisuudesta, ruiskun pörinästä tai vaikka kohdalle osuisi lapsuudesta tuttu yksilö, johon voi nostalgian vuoksi panostaa vähän enemmänkin euroja kunnosta riippumatta.
Itselle näitä ostetaan, ei muille foorumilaisille. Kun löytyy se auto, josta sydän sanoo "tän mä haluun", niin eurot tiskiin, saappi tulille ja naatiskellen kotiin.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: OG900 kaasari, ruisku vai turbo
Se on muuten just näin.
#8411
9-5 -98 2.3t Sedan Stage1 (Nappe) (KA)
900 -92 2.1 3D combi coupé (HA)
9-3 -98 T5 2.0t 3D T7 mod Stage1 (Nappe) (KA)
9-3 -01 2.0t 5D (PR)
Entiset:
1 x 99, 1 x 9000, 2 x OG9-5, 1 x OG9-3
9-5 -98 2.3t Sedan Stage1 (Nappe) (KA)
900 -92 2.1 3D combi coupé (HA)
9-3 -98 T5 2.0t 3D T7 mod Stage1 (Nappe) (KA)
9-3 -01 2.0t 5D (PR)
Entiset:
1 x 99, 1 x 9000, 2 x OG9-5, 1 x OG9-3
Re: OG900 kaasari, ruisku vai turbo
Aeron suusta tuli faktaa
Saab 900 i8 lasikattoluukulla -90. Saabismia suvussa paljon, Perhepiirissä kymmeniä saabeja. Jäsen #8722 Tarkoitus entisöidä ja Pelastaa saabeja, ei särkeä. Tech 2/YV
Re: OG900 kaasari, ruisku vai turbo
Minä ostin OG 900 ässän vuonna 2009. Automaattilaatikolla vieläpä. Kovasti varoiteltiin että lucas ruisku on ihan paska eikä laatikko tule kauaa kestämään jos virität vähääkään. Turbokin kuulema hajoaa. Nyt eletään vuotta 2021 eikä ensimmäistäkään tekniikka murhetta. Auto ollut ajossa ympäri vuoden lähes päivittäin. Ja tehojakin otettu parinsadan hepan verran. Kriittiset osat olen vaihtanut aina ennakoiden. Tulpat, johdot, virranjakajan hilppeet, bensapumpun ja suodattimen jne...Jokainen huolto kirjattu ylös. "Aika" luotettava tekniikka voisi sanoa. Korin hitsautuksiin on palanut 1500-2000e rahaa 12 vuoden aikana. Kaikki teetetty liikkeessä virallisilla hinnoilla. Eli 50-70e tunti. Varma auto kun pitää tekniikan kunnossa ja tekee huollot ajallaan.
Saab 900S-91 Autom
exät: Opel kadet 2.0 GT Audi 100 2.0 Lada 2107 Lada 1500S Bmw 316
exät: Opel kadet 2.0 GT Audi 100 2.0 Lada 2107 Lada 1500S Bmw 316