Moi! Miten voi olla niin vaikeeta... Vuosimallin 1994 avon katosta kyse. Katto on ehjä ja toimii. Ainoa kauneusvirhe on se, että suljettaessa se ei pysähdy tehtaan säätöohjeen mukaiseen parkkiasentoon eli 2-3 senttiä tuulilasin karmista - josta se kuuluisi painaa käsin ja lukituskahvoilla kiinni. Mulla katto tulee moottorilla tuulilasin kanssa kontaktiin asti. Ja jos sitä ajaa sinne asti "täysillä" kolahtaa lukituskahvat aika usein ikkunan kehykseen. Nyt kun ne osat on just siistitty ja maalattu niin olis kiva säätää katto oikein.
Eihän tässä mitään: tehtaan ohje säädöstä on helppo, yhtä pulttia kierretään. Ainoa vaan, että ei sitä pulttia oo kattomekanismissa vaan sen paikalla on niitti
Probleemi ilmenee tästä kuvasta: https://1drv.ms/u/s!Ap8ull0jCJtRi-ZfciV ... Q?e=bczE5I
Kuvassa vasemmalla on netistä napattu lainakuva: siinä on tuossa keskellä säätöruuvi. Oikeanpuoleisessa kuvassa on mun auton kattomekanismi. Siinä on tuossa paikassa niitti jota ei säädetä mihinkään. Mikä ihmeen juttu tää on, miten korjaamokäsikirja on tästä väärässä ja mistä se katon pysäköintiasento mahdettais säätää?
Jouko
Avon katon säätö
Avon katon säätö
Jäsen #745 - 900 TurboS vm. 1993: museorekisterissä sekä 900 TurboS cabriolet vm. 1994: viimeisiä valmistettuja, museointi 2024. http://www.kuisma.net/saabcabrio/
Re: Avon katon säätö
olisko niitti nuuttila nurinperin eli takakautta kohteeseen?
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Avon katon säätö
Moi! Nou, se on niitattu molemmin puolin ja ihan sama homma molemmilla sivuilla. Tuossa on eri rakenne kuin ilmeisesti varhaisemmissa vuosimalleissa...?
Jouko
Jouko
Jäsen #745 - 900 TurboS vm. 1993: museorekisterissä sekä 900 TurboS cabriolet vm. 1994: viimeisiä valmistettuja, museointi 2024. http://www.kuisma.net/saabcabrio/