Puolan vaihto 90

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
ponsse1982
"Tuplakaasari"
Viestit: 55
Liittynyt: Pe Tammi 08, 2016 12:33

Puolan vaihto 90

Viesti Kirjoittaja ponsse1982 »

Moi

Tässä kun lähipäivinä alan tutkii tuleeko kipinää tuloille, niin mieleen tuli jos ei tuu ja Puola menny niin onko helppo homma vaihtaa?
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23921
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Puolan vaihto 90

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
aero
-
Viestit: 8652
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Puolan vaihto 90

Viesti Kirjoittaja aero »

On helppo vaihtaa. Vanha irti ja uusi kiinni.

Auto ei vissiin käy ollenkaan kun tälläistä joudut tutkimaan? Mikä saa epäilemään juuri puolaa, vai onko se vain ainoa osa jota et aiemmin ole vaihtanut ja siksi sen vaihdon helppous arveluttaa?
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
ponsse1982
"Tuplakaasari"
Viestit: 55
Liittynyt: Pe Tammi 08, 2016 12:33

Re: Puolan vaihto 90

Viesti Kirjoittaja ponsse1982 »

aero kirjoitti:
Pe Loka 29, 2021 11:35
On helppo vaihtaa. Vanha irti ja uusi kiinni.

Auto ei vissiin käy ollenkaan kun tälläistä joudut tutkimaan? Mikä saa epäilemään juuri puolaa, vai onko se vain ainoa osa jota et aiemmin ole vaihtanut ja siksi sen vaihdon helppous arveluttaa?
Joo ei lähde käyntiin ainakaan. Olen vaihtanut. Tulpat, tulpan johdot, virranjakajan kannen, pyöritän. Kaasarin kalvo uusi.. Tarkoitus tosin ensin tutkia tuleeko kipinä niin saa varmuuden onko Puola kunnos. Ja tää auto ennen mua ollu isäl ja Puolaa ei oo ikinä vaihdettu, sekin saa epäilee puolaa jo ennen kun kipinän kokeillut.

En ole puolaa tähä vaihtanut siksi kysyin miksipä muuten 😊 ja bensapumpun toimivuus kans tarkoitus testata. Hyvä vaan testata kun auto seissyt jonkin aikaa ja mun käyntii testaamisella akku päässyt vähiin. Mut edellä mainittuja en sillo testannut. Ja lisävirtaa ei pääse toisella saabilla antaa kun naapurin auto haitoilla. Jospa jossai vaihees seki liikuttaisi autoaan. Tässä oleva akku on reilun vuoden vanha varta.
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23921
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Puolan vaihto 90

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

tulppa irti tai apulaite väliin jolla saa kipinän katsottua..
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
ponsse1982
"Tuplakaasari"
Viestit: 55
Liittynyt: Pe Tammi 08, 2016 12:33

Re: Puolan vaihto 90

Viesti Kirjoittaja ponsse1982 »

nalleolut kirjoitti:
Pe Loka 29, 2021 12:03
tulppa irti tai apulaite väliin jolla saa kipinän katsottua..

Noin on tarkoitus tehdä.
petromies
"Viggen"
Viestit: 575
Liittynyt: To Heinä 28, 2005 23:02
Paikkakunta: Oulun seutu

Re: Puolan vaihto 90

Viesti Kirjoittaja petromies »

Jos käyntikuntosena jääny niin tuskin puola. Se menee eeerittäin harvoin rikki. Roiskauta bensaa kaasuttimeen (ilmaletku irti, meisselillä mäntää ylös, roiskaus 2rl). Jos hörähtää vika bensapuolella.
Ajoituspalikat B207 E/L löytyy.
Ex: Saab 1,9 Tid 8v my2009
Ex: 2xSaab 99 petro + 3xSaab 99
Numba
"Viggen"
Viestit: 667
Liittynyt: To Helmi 05, 2004 20:22

Re: Puolan vaihto 90

Viesti Kirjoittaja Numba »

Tuohonhan kannattais vetää virta ja pistää etukäteen akku lataukseen, niin ei kokeilut sitten jää ainakaan akusta kii.
ponsse1982
"Tuplakaasari"
Viestit: 55
Liittynyt: Pe Tammi 08, 2016 12:33

Re: Puolan vaihto 90

Viesti Kirjoittaja ponsse1982 »

petromies kirjoitti:
La Loka 30, 2021 10:46
Jos käyntikuntosena jääny niin tuskin puola. Se menee eeerittäin harvoin rikki. Roiskauta bensaa kaasuttimeen (ilmaletku irti, meisselillä mäntää ylös, roiskaus 2rl). Jos hörähtää vika bensapuolella.
Käyntikuntoinen oli. Tosin käynti oli kuin ei ois käynyt kaikilla pytyillä yms
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23921
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Puolan vaihto 90

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

puola ei vaikuta eri sylintereiden mukana oloon..
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10272
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Puolan vaihto 90

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Katso että öljytikku on kunnolla paikallaan. Samoin huohottimelta imusarjaan menevä letku ja jarrutehostimen letku.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23921
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Puolan vaihto 90

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

tikku tuskin vaikuttaa kaasari mallin .....
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
automaatti
"Kaasari"
Viestit: 12
Liittynyt: Pe Helmi 29, 2008 19:53

Re: Puolan vaihto 90

Viesti Kirjoittaja automaatti »

vika on aika varmasti jakajan sisällä hall anturi tai sit lokasuojassa 7-napainen sytysohjausyksikkö veikkaan sitä kun rasva kuivahtaa ajan kanssa se vaan sammuu ku saunalyhty kun se kuumuu liikaa
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7439
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: Puolan vaihto 90

Viesti Kirjoittaja mestari »

jos tosiaan kyse saab 90 mallista kannattaa katsoa rintapeltiin apuk puolelle jossa sytytinohjausyksikkö sijaitsee. tarkasta liitti ettei ole hapettunut sekä jakajaan tuleva liitin samalla, luonnollisesti oletkin jo puolan johtoja heilutellut
onko puola-jakaja johto varmaan kunnolla kiinni?
puolaa on turha vaihtaa yli 90 pros vioista on muualla kuin puolassa

lataa tai vaihda akku ennen muuta elsmuamista
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11476
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Puolan vaihto 90

Viesti Kirjoittaja jus »

Kovasti kirjoittelua sytytysjärjestelmän mahdollisista vikaantumistavoista, vaikka ei ole testattu tuleeko kipinä.

Kaasarin kalvo kerrottiin tulleen vaihdetuksi. Menikö oikein - nouseeko kaasarin luisti käynnistystä yrittäessä vai onko jumissa?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Vastaa Viestiin