Niin ihan mielenkiinnosta kysäisisin, että kuinka lujaa ootte OG900 saaneet kulkemaan 4 päällä? Itsellä 900i ja 170km/h, suoraa olis kyllä vielä ollu...
Ei mitään muistikuvaa. Veljen entisellä (=puretulla) i16V satkulla olen opiskeluaikana ajanut enemmän ja vähemmän lujaa mutta eipä ole tuota tullut katottua. 210km/h ajoin sillä pitkään alamäkeen (jaksoi muuten vetää tuota mäenkin jälkeen).
99:llä olen ajanut viime syksynä pienen moottorin muutoksen jälkeen tasaisella mittarin mukaan 185km/h.
Kaverin 900i 16V -89 Kulki suoralla 220km/h ja täysin vakio.
Sillä sai "Amiskorollat ja bemut jäämään taakse
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Olisiko ollut jonkun viimekesäisen cruisingin kotiinlähtö, kun piti Turuntien alussa (jälleen kerran..) hiukan "kiirehtiä". Nelosella taisi olla se 180 km/h ja kaasu ei lähelläkään pohjaa, mutta sitten ajatteli: a) kyydissä on matkustajakin (parempi puolisko) b) jos on tutka niin kortti lähtisi välittömästi ja c) jos johonkin osuu, niin ei tarvitse miettiä syytä tai syyllisyyttä. Aerossa taitaa olla #8 ensiövälitys, joten jossain vaiheessa pitää varmasti etsiä paikka, missä ottaa "pohjat". Ja sen paikan pitää olla joko suljettu tai saksalainen autobahn.
höh, millä te ootte saanu nuo vehkeenne noin paljon kulkemaan?
mulla tuo i16 pysähty ~195 kierrosten rajottimeen alamäessä, T16 ~230 rajoittimeen, ei niin väliä onko mäkeä vai suoraa...
900c meni 180, t8 195, kumpikaan ei lähelläkään rajoitinta..
Joskus nuoruudessa sain poljettua 900i -88:n mittarilukemaan 190km/h, kuskin lisäksi kaksi matkustajaa ja takakontti suhteellisen hyvin täytetty...
Todellista nopeutta ei kuitenkaan ollut noin paljon, ainakin 7-8km/h voidaan suoraan poistaa rengasvirheenä (205/50-15")...
Olihan autolle tehty jotain pientä, tyyliin putki+putsari, mahdollisesti tuolloin oli myös lisäsuutin mukana, en muista mitä kaikkea...
Tuon jälkeen nopeusennätykset olen jättänyt muiden hoidettavaksi, kalustosta löytyy kuitenkin niin paljon resursseja että tuskin tulee sillä puolella raja vastaan, ainakaan suomen teillä jossa ei kuitenkaan saa ajaa kuin 120km/h.
Mun 900i 16v-89 satkussa loppuu mittari 200 kmh mutta kyllä se pari viirarinpaksuutta yli menee eikä oo rajattimesta tietookaan vielä.
Siis tasasella ja kolme kyyvissä.
Eihän noita teidän juttuja usko hullu eikä humalainenkaan? Miettikää nyt hyvät clubilaiset mitä juttuja täällä jauhatte.. Oma kaasari motarilla 165 meni alamäkeen.
Hmm... tänään ajoin tossa lähes kolmen kilometrin suoralla yksin hikisesti 170km/h mistähän kiikastaa? ahistaakohan tuo tarvikke putkisto vai mikä?... Kiihtyy kyllä suh koht ripeästi kun ei viritetty Yamaha TZR 125cc pysyny perässä ja autohan on 900i -89 8v