Vauhti 3, kuskin lisäksi?...

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
YuZzI
"Hirsch"
Viestit: 859
Liittynyt: Ti Marras 30, 2004 21:07

Vauhti 3, kuskin lisäksi?...

Viesti Kirjoittaja YuZzI »

Niin ihan mielenkiinnosta kysäisisin, että kuinka lujaa ootte OG900 saaneet kulkemaan 4 päällä? Itsellä 900i ja 170km/h, 8O suoraa olis kyllä vielä ollu... :wink:
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Tänään 99 tuplilla ja 3 + mie, 150 mittarin mukaan ja olisi mennyt yli, suora ja avara pätkä
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Ei mitään muistikuvaa. Veljen entisellä (=puretulla) i16V satkulla olen opiskeluaikana ajanut enemmän ja vähemmän lujaa mutta eipä ole tuota tullut katottua. 210km/h ajoin sillä pitkään alamäkeen (jaksoi muuten vetää tuota mäenkin jälkeen).

99:llä olen ajanut viime syksynä :oops: pienen moottorin muutoksen jälkeen tasaisella mittarin mukaan 185km/h.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

isäukko ajoi aikoinaan gls 99:llä 190km/h..
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1824
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Alavus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

Kaverin 900i 16V -89 Kulki suoralla 220km/h ja täysin vakio. :twisted:

Sillä sai "Amiskorollat ja bemut jäämään taakse :lol:
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
petteri75
"Hölösuu"
Viestit: 1177
Liittynyt: To Elo 14, 2003 09:47
Paikkakunta: Kirkkonummi

180 km/h

Viesti Kirjoittaja petteri75 »

Olisiko ollut jonkun viimekesäisen cruisingin kotiinlähtö, kun piti Turuntien alussa (jälleen kerran..) hiukan "kiirehtiä". Nelosella taisi olla se 180 km/h ja kaasu ei lähelläkään pohjaa, mutta sitten ajatteli: a) kyydissä on matkustajakin (parempi puolisko) b) jos on tutka niin kortti lähtisi välittömästi ja c) jos johonkin osuu, niin ei tarvitse miettiä syytä tai syyllisyyttä. Aerossa taitaa olla #8 ensiövälitys, joten jossain vaiheessa pitää varmasti etsiä paikka, missä ottaa "pohjat". Ja sen paikan pitää olla joko suljettu tai saksalainen autobahn.
Sammy
"Tuplakaasari"
Viestit: 85
Liittynyt: Ma Kesä 09, 2003 19:50

Viesti Kirjoittaja Sammy »

4 päällä ylämäkeen 195 535 Bemarista ja Prosin Sisusta ohi... Onneksi ne hulluimmat nuoruusvuodet ovat ohitse...
Jos Jumala olisi halunnut ihmisen kuuntelevan stereomusiikkia, hän olisi antanut ihmiselle kaksi korvaa...
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

höh, millä te ootte saanu nuo vehkeenne noin paljon kulkemaan?
mulla tuo i16 pysähty ~195 kierrosten rajottimeen alamäessä, T16 ~230 rajoittimeen, ei niin väliä onko mäkeä vai suoraa...
900c meni 180, t8 195, kumpikaan ei lähelläkään rajoitinta..
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Raimo Miettinen
"Hölösuu"
Viestit: 1723
Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:45
Paikkakunta: Raum
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

OT: Käykää myös vastaamassa mun kyselyyn kuinka monta jannua on ollut yhtä aikaa kyydissä. Klikkaa tästä
#3058 | Auto: k u v a t | v i d e o t
Nappe
"Hölösuu"
Viestit: 1095
Liittynyt: To Touko 08, 2003 15:25
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Nappe »

Joskus nuoruudessa sain poljettua 900i -88:n mittarilukemaan 190km/h, kuskin lisäksi kaksi matkustajaa ja takakontti suhteellisen hyvin täytetty...

Todellista nopeutta ei kuitenkaan ollut noin paljon, ainakin 7-8km/h voidaan suoraan poistaa rengasvirheenä (205/50-15")...
Olihan autolle tehty jotain pientä, tyyliin putki+putsari, mahdollisesti tuolloin oli myös lisäsuutin mukana, en muista mitä kaikkea...

Tuon jälkeen nopeusennätykset olen jättänyt muiden hoidettavaksi, kalustosta löytyy kuitenkin niin paljon resursseja että tuskin tulee sillä puolella raja vastaan, ainakaan suomen teillä jossa ei kuitenkaan saa ajaa kuin 120km/h.
Saabit Sekalaisia_Saab-aiheisia_kuvia_vuosien_varrelta
YKÄ
"Hirsch"
Viestit: 768
Liittynyt: Ke Joulu 31, 2003 17:11
Paikkakunta: lieksa

Viesti Kirjoittaja YKÄ »

Mun 900i 16v-89 satkussa loppuu mittari 200 kmh mutta kyllä se pari viirarinpaksuutta yli menee eikä oo rajattimesta tietookaan vielä.
Siis tasasella ja kolme kyyvissä.
Saab 9000 t:bo
Yamaha 1300 XJR
YKÄ #2159
kf3461
"Turbo"
Viestit: 298
Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 08:41
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja kf3461 »

Nopeusmittaria en katsellut, mutta kierrokset pysähty 5700, sitten tuli muita kiireitä.
Ilu
# 2018
0456713526 ja suapi soitella
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2047
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

neljä päällä 900i 16-v 1989:la 195 enkä usko että oliskulkenut enempää ja eikö kyseisessä autossa ole rajoitin 6200r\min, vai muistanko väärin.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
arnoldi
Matalapaineturbo
Viestit: 156
Liittynyt: Ma Huhti 05, 2004 12:27
Paikkakunta: Tampere

Taitaa suhista pojilla korvissa

Viesti Kirjoittaja arnoldi »

Eihän noita teidän juttuja usko hullu eikä humalainenkaan? Miettikää nyt hyvät clubilaiset mitä juttuja täällä jauhatte..;) Oma kaasari motarilla 165 meni alamäkeen.
YuZzI
"Hirsch"
Viestit: 859
Liittynyt: Ti Marras 30, 2004 21:07

Viesti Kirjoittaja YuZzI »

Hmm... tänään ajoin tossa lähes kolmen kilometrin suoralla yksin hikisesti 170km/h mistähän kiikastaa? ahistaakohan tuo tarvikke putkisto vai mikä?... Kiihtyy kyllä suh koht ripeästi kun ei viritetty Yamaha TZR 125cc pysyny perässä ja autohan on 900i -89 8v
Vastaa Viestiin