kyllä se orggis johdotus ja liitännät ovat sopivia uusiinkin radioihin joissa iso liitäntä
Ilmeisesti tän kaverin ratiossa oli erinlainen liitäntä. Oli meinaan sen näköstä tinaus-johtoviritelmää tehty, että oksat pois ja vähän latvaakin. Otin lasisen sukkulasulakkeen irti niin radio huutelee silti aika-ajoin "cd" tekstiä näytössä.
Hyvä jos oikeanlaisella liittimellä olevia soittimia on olemassa. Saa aika järkevästi vaihdettua siihen toimivan soittimen ja saa kuunnella vähän iskelmäviisuja ajellessa.
Omassani on johto perässä millä saa maat mistä tahtoo. Vedin sen maa johdon toiseen lampunkantaan ja kynän toiseen ja siihen väliin syttyi valo. Kaiken järjen mukaan siis polttimoonkin pitäisi syttyä. Ongelma on lähinnä se, että kun valokytkimen laitoin 0-asentoon, edelleen sai lampusta otettua virtaa joten ilmeisesti valokytkin antaa kokoajan 2-asennon mukaisesti virtaa ja sen vuoksi edellinen omistaja on antanut valon olla palaneena..
Jos vilkaiset kytkentäkaaviota, huomaat että jännitteensyöttä polttimolle on jatkuva. Katkaisijat ja mahdollinen sisävalon viiverele ohjaavat polttimolle tulevaa maadoitusta. Jos otat maadoituksen testilampullesi muualta, et tule testanneeksi katkaisijan toimintaa vaan testilamppuasi.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Juurikin yllämainitun tyyppisellä kosketinkynällä. Omassani on johto perässä millä saa maat mistä tahtoo. Ve...
kosketinkyniä on kahden tyyppisiä:
- kuten tuo linkattu Onnisen kynä, jossa ei ole johtoa, joka on tarkoitettu valovirralle ja ei toimi autossa
- johdollinen malli, jossa on hehkulamppu, joka on tarkoitettu pienille jännitteille, jota ei pidä kytkeä pistorasiaan
Omassani on johto perässä millä saa maat mistä tahtoo. Vedin sen maa johdon toiseen lampunkantaan ja kynän toiseen ja siihen väliin syttyi valo. Kaiken järjen mukaan siis polttimoonkin pitäisi syttyä. Ongelma on lähinnä se, että kun valokytkimen laitoin 0-asentoon, edelleen sai lampusta otettua virtaa joten ilmeisesti valokytkin antaa kokoajan 2-asennon mukaisesti virtaa ja sen vuoksi edellinen omistaja on antanut valon olla palaneena..
Jos vilkaiset kytkentäkaaviota, huomaat että jännitteensyöttä polttimolle on jatkuva. Katkaisijat ja mahdollinen sisävalon viiverele ohjaavat polttimolle tulevaa maadoitusta. Jos otat maadoituksen testilampullesi muualta, et tule testanneeksi katkaisijan toimintaa vaan testilamppuasi.
Mutta kun liitin testikynän itse polttimon napoihin niin silloinhan kynässä olevan valon tulisi toimia aivan kuten polttimokin toimii?
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
No selvisikö tämä mysteeri? Onhan nyt jo kesä ovella ja pimeet yöt historiaa. Omastani hain sisävalovikaa ja siinähän se vika oli ihan sisävalo kytkimessä.
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
No selvisikö tämä mysteeri? Onhan nyt jo kesä ovella ja pimeet yöt historiaa. Omastani hain sisävalovikaa ja siinähän se vika oli ihan sisävalo kytkimessä.
Juurikin valoisten kesäöiden ja muuton vuoksi valojen etsintä on vähän jäänyt. Eli valot ovat edelleen kapiinista hukassa. Mittarivalot toimii vaihtelevasti kun kääntelee polttimon taustaa.
Mikään sähköinsinöörihän minä en ole, mutta äkkiseltään vaikuttaa siltä, että katkaisijasta tulee virta kokoajan läpi asennosta huolimatta. Eli on todennäköistä, että edellinen omistaja on vain antanut valojen palaa ja kun polttimo on poksahtanut, sitä ei enää vaihdettu. Parin viikon päästä koittaa kesäloma niin voisin silloin taas vähän perehtyä aiheeseen. Syksy kun kohta taas kolkuttelee ovella ja sit on taas pimeetä.