Lisävalojen maksimi koko satasessa?
Lisävalojen maksimi koko satasessa?
Eli olis nyt tarkoitus parantaa viistokeulan valotehoa.Mulla on pystykeulassani hellan 500 lisäpitkät mutta ajattelin kysäistä että minkä kokoisisia valoja ootte saannu satkun keulalle menemään että peltikin vielä aukeaa normaalisti?
Minulta jos kysytään niin ei minkään kokoisia valoja, mutta pienet sumarit johonkin upotettuna menettelee.
Minusta ulkonevat lisävälot Saab merkkiseen henkilö autoon sopii yhtä hyvin kun sialle otta tukka.
(Minun mielipiteeni)
Minusta ulkonevat lisävälot Saab merkkiseen henkilö autoon sopii yhtä hyvin kun sialle otta tukka.
(Minun mielipiteeni)
Viimeksi muokannut Kapaleino, La Joulu 06, 2003 13:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=1872
Täällä jonkin verran mielipiteitä asiaan. Viistokeulaan ja tonnariin kuten pystykeulaankin.
Täällä jonkin verran mielipiteitä asiaan. Viistokeulaan ja tonnariin kuten pystykeulaankin.
*Saabismi on sairautta....sanovat ne jotka eivät koskaan kykene omistamaan sitä *
-1797-
-1797-
-
- "Hirsch"
- Viestit: 938
- Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
- Paikkakunta: Jyväskylä
Kapaleino kirjoitti:Minulta jos kysytään niin ei minkään kokoisia valoja, mutta pienet sumarit johonkin upotettuna menettelee.
Minusta ulkonevat lisävälot Saab merkkiseen henkilö autoon sopii yhtä hyvin kun sialle otta tukka.
(Minun mielipiteeni)
samaa mieltä. Ku ei sitä kannata ruveta autosta rekka-autoa tekemään.
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
lisät
samaa mieltä. Ku ei sitä kannata ruveta autosta rekka-autoa tekemään
Hassua.Oon nimittäin rekkakuski. Ajan pääasiassa öisin töissä että siviilissä.Se joko vähättelee valotehoa on mielestänäni AMATÖÖRI ts:ajaa alle 100 000km vuosittain.Kun tää asia on oikeasti tärkeätä eikä mitään v###n tuuninkia niin aatellin kysäistä.
Hassua.Oon nimittäin rekkakuski. Ajan pääasiassa öisin töissä että siviilissä.Se joko vähättelee valotehoa on mielestänäni AMATÖÖRI ts:ajaa alle 100 000km vuosittain.Kun tää asia on oikeasti tärkeätä eikä mitään v###n tuuninkia niin aatellin kysäistä.
En itsekään ymmärrä näitä "teinejä", jotka laittavat ulkonäön parantamiseksi (omasta mielestään) näitä lisäpitkiä keulille. Suurin osa näistäkin jannuista ajelee 90% kaupungin keskustassa.. HALOO?? Itselläni on saabissa on pakko olla lisäpitkät, että olisi edes vähän turvallisempaa ajella tuolla noita pikkuteitä yötä myöten. Valothan lähtee kesällä tottakai vex..
Saab 900T Airflow
Lexus GS 300
Lexus GS 300
-
- "Kaasari"
- Viestit: 12
- Liittynyt: To Heinä 03, 2003 15:28
- Paikkakunta: Imatra (Suomi) / Beihai (Kiina)
Juttuhan on niin et ne valot sattuu oleen turvavaruste... kaikki ei vaan sitä taida tajuta?! Sama juttu kuin lasinpyyhkijät, jotkuu säästää eikä vaihda ikuna (auto vaihtuu kyl!)!
Ite oon säästynyt yhdeltä hirveltä just lisäpitkien ansiosta!
Ite oon säästynyt yhdeltä hirveltä just lisäpitkien ansiosta!
_____________________________________
Saappi on hyvä auto... ja sopivasti erilainen!
Saappi on hyvä auto... ja sopivasti erilainen!
Itelläni pienet mutta helkkarin tehokkaat Hella FF75 sumarit.
Näkee laajalle, ja tukee auton ulkonäköä, ovat sopivasti puskurin alla.
Eihän ne lisäpitkät olekaan, mutta mulla on hyvät pitkät jo ennestään
(vaihdoin heijastinpinnat)
Näkee laajalle, ja tukee auton ulkonäköä, ovat sopivasti puskurin alla.
Eihän ne lisäpitkät olekaan, mutta mulla on hyvät pitkät jo ennestään
(vaihdoin heijastinpinnat)
96 V4 Super ´79
96 V4 ´76
900i ´86
900tic ´86
9000t ´88
All rest in peace
96 V4 ´76
900i ´86
900tic ´86
9000t ´88
All rest in peace
Sumarit sais kieltää lailla, kuten muistaakseni jossain mainitsinkin. Tilalle rehelliset H4:t joiden suuntaus on tarkempi ja valonjakauma käytännöllisempi kuin minkään sumuvalon. Sallittuja käyttökertoja sumarilla 3-5 vuodessa joten mitä järkeä. Eikä valomäärä ole aina mikään kriteeri, olen muutaman reissun tehnyt autolla jossa lisäpitkinä Hellan 37,5 ref valot, muuta ei sitten pitkillä palakaan lähivalojen kanssa. Parempi valinta on ref 17,5 jotka lisäävät enemmän näkyvää aluetta tiensivuista ja saavat palaa samaan aikaan omien pitkien kanssa.Kapaleino kirjoitti:Kyllä turva varuseppa hyvinkin, MUTTA OIKEN JA OIKEASSAPAIKASSA KÄYTETTYNÄ ei kaupungissa paljon tarvi sumareita eikä myöskään kirkkaallakelillä maantielläkään.
Niin...190 Touring on kyllä kaukovalo, mutta ei ehkä parhaillaan maaseudulla mutkaisissa ja mäkisissä olosuhteissa. Pitkillä suorilla ja tasaisilla osuuksilla varmaan kauimmaksi näyttävä siviilivalo.
Viimeksi muokannut bluewolf, To Joulu 11, 2003 14:22. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
*Saabismi on sairautta....sanovat ne jotka eivät koskaan kykene omistamaan sitä *
-1797-
-1797-