Satkuun TE05-12B vai joku muu?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Saab.96
"Hölösuu"
Viestit: 4070
Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
Viesti:

Satkuun TE05-12B vai joku muu?

Viesti Kirjoittaja Saab.96 »

Pitäs alkaa pikkuhiljaa hankkimaan osia satkun turbotusta varten. Omasta takaa löytyy TE05-12B mutta se vaatisi mahdollisesti kunnostuksen. Olisiko ehkä järkevämpää hankkia joku muu ahdin? Eikös tonnarin t25 mene myös satkuun? Muita ehdotuksia? Tarkoitus ei ole rakettia rakentaa :lol:
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3881
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: Satkuun TE05-12B vai joku muu?

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Tonnareissa 2.0l oli ensimmäisessä cc kopassa garretin TO3, t25 tuli muistaakseni cd ja cs kopan myötä.
Cc ahtimissa ei ollut vesijäähdytystä mutta nykyisissä uusissa TO3 taitaa sekin jo olla.

Mulla oli muinoin kasarilla jälkiahdettu bmw 2002 jossa saabin TO3 modattu ahdin.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
fforslund
"Aero"
Viestit: 338
Liittynyt: Ma Heinä 25, 2005 10:33
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Satkuun TE05-12B vai joku muu?

Viesti Kirjoittaja fforslund »

Mitsu on varmasti paras, alkuperäinen loppupään og900.ssa
On aika ahdas paikka akun kanssa. Niin ellei alkuperäinen tulee helposti enemmän muutosta tai ongelmia...
yt .Fredrik
Why do those people, who have Saabs, have that smile on their face? :)
It's almost impossible to crash it! -Jeremy Clarkson-TopGear
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3881
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: Satkuun TE05-12B vai joku muu?

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Onhan tuo orkkis 16v koneisen mitsu tietenkin paras, lähinnä hyväkuntoisen jonka voi suoraan ilman fixauksia leipaista kiinni löytäminen voi olla nykyään jo vaikeaa.
Saako noita (kysyjällähån jo mitsun ahdinkin löytyy) edes kunnostettua on vielä isompi kysymys, muistelen joistan foorumin jutuista ettei noihin ahtimiin uusia korjausosia tahdo löytää ja jos löytää mihin hintaan.

Akku takakonttiin ja johdotuksen veto ei loppupeleissä kovin iso homma kokonaisessa turbotusprojektissa kuitenkaan ole.

T3 8-venasissa satkuissa ilmeisesti oli vakiona, hybridi T3/4 riittäisi vähän pitemmälle.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
keisari
"Aero"
Viestit: 381
Liittynyt: Ma Tammi 21, 2008 19:16

Re: Satkuun TE05-12B vai joku muu?

Viesti Kirjoittaja keisari »

Riippuu mistä se roikkuu...
Minun mielestäni Garetti oli Hauskempi. Se anto kunnon Potkun persauksiin :mrgreen: ...
Taas Mitsu joka minulla nytten on väntävä ja hienostunut mutta kaipaan Garettin Raakutta 8O
Keisarilla uusia vaatteita....
NG 9-5 Aero Isolohko XWD aut., 9-5 Aero aut. -06(toiseksi vanhim. pojan),9-3 autm.XWD FARKKU -09, 9-3 TTID FARKKU -08 (nuorimman pojan), BMW G 310 GS sekä BMW G 310 R
Saab.96
"Hölösuu"
Viestit: 4070
Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
Viesti:

Re: Satkuun TE05-12B vai joku muu?

Viesti Kirjoittaja Saab.96 »

Akku on tosiaan tarkoitus siirtää takakonttiin jokatapauksessa, saa ahdin ja dp paremmin tilaa 8)

Tota en tiennyt että ton ahtimen kunnostus saattaa olla haastavaa 8O sekin on ollut yksi ajatus että sen kiinnostaisi, mutta sekin saattaa olla siis kallista tai mahdotonta...
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
keisari
"Aero"
Viestit: 381
Liittynyt: Ma Tammi 21, 2008 19:16

Re: Satkuun TE05-12B vai joku muu?

Viesti Kirjoittaja keisari »

Kunnostin Garettin silloiseen aeorooni ja se makso silloin 40 % uuden hinnasta. Yritystä en tähän hätään muista,
sillä yrityksiä on paljon, kannattaa kysyä ja tyhjää saa pyytämättäkin :D
Keisarilla uusia vaatteita....
NG 9-5 Aero Isolohko XWD aut., 9-5 Aero aut. -06(toiseksi vanhim. pojan),9-3 autm.XWD FARKKU -09, 9-3 TTID FARKKU -08 (nuorimman pojan), BMW G 310 GS sekä BMW G 310 R
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3881
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: Satkuun TE05-12B vai joku muu?

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Jos se mitsu on ehjä niin vetäsee vaan kiinni, jos väljä niin kyselee turbohuolloista pystyykö huoltamaan tai korjaamaan.
Muistelen että edellinen mitsun fixausta kysellyt etsi jonkin ajan päästä ehjän käytetyn. Noilla käytetyilläkin mitsuilla vaan km alkaa olla aikasen paljon takana vaikka vahva ahdin onkin.

Joku oli laittanut (muistelen jostain jutusta lukeneeni) paremmin hengittävän tonnarin pakosarjan + ahtimen mutta ei ole se pakosarjakaan ole mikään bolt on ja muokattava jonkun verran. Jos täällä joku noista muistaa paremmin tuosta niin tyrkkää jutusta vinkkiä tänne.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Vastaa Viestiin