8 -venttiilisen kannen kunnostusta

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
PyryR
Matalapaineturbo
Viestit: 199
Liittynyt: Pe Syys 14, 2012 23:35
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

8 -venttiilisen kannen kunnostusta

Viesti Kirjoittaja PyryR »

Moroporo!

Tuossa on nyt työn alla tuo vanha kunnon -84 99:n kone. Melko perusteellinen kunnostus on tarkoitus tehdä. Pari kysymystä venttiilien ohjurien vaihtoon liittyen tuli mieleen. Kansi varmasti tulee kuumentaa ennen ohjurien ulos prässäämistä/lyömistä ja uusien asennusta. Oletteko saaneet uudet ohjurit suoraan ihan sopivalla tuurnalla ilman alkupersäistä Saabin asetinta? Pitää sorvata tuollainen sopiva tuurna ellei jollain ole lainata. Varmaan ihan kaasutoholla saa tarpeeksi kuumaksi vai saako? Paljonko saa venttiilien paksuudessa olla heittoa? Taisin mitata että 3 satkua olisi ja ajattelin sujauttaa paikalleen vielä toiseksi 38 vuodeksi. Tässä nyt alkajaisiksi kysymykset, kiitos vastauksista jo etukäteen!
-84 99 GL, -96 ng 900 s, Opel Ampera -12. Edellieset: Fiat Brava s -96, Opel Kadett 2d Sedan -71, -85 og 900i 2d sedan, -89 og 900 16i Combi #6347
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7478
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: 8 -venttiilisen kannen kunnostusta

Viesti Kirjoittaja mestari »

Taitaa olla liikaa mittausepävarmuutta pelissä jos sillä dimensioilla on 3 satikkaa eroja. Sattumoisin olisi porattu vähän ajettu h moottori jouten ilman hattua.
Viimeksi muokannut mestari, To Huhti 07, 2022 16:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
PyryR
Matalapaineturbo
Viestit: 199
Liittynyt: Pe Syys 14, 2012 23:35
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: 8 -venttiilisen kannen kunnostusta

Viesti Kirjoittaja PyryR »

Mitä tarkoitat? Pitäisikö enemmän olla?
-84 99 GL, -96 ng 900 s, Opel Ampera -12. Edellieset: Fiat Brava s -96, Opel Kadett 2d Sedan -71, -85 og 900i 2d sedan, -89 og 900 16i Combi #6347
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7478
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: 8 -venttiilisen kannen kunnostusta

Viesti Kirjoittaja mestari »

Paljonko saa venttiilien paksuudessa olla heittoa? Taisin mitata että 3 satkua olisi

heh ymmärsin että puhutan uusista mutta taisitkin mitata vanhat venttiilit?
mittasitko siis lautasen yläpuolelta ja kiilauran alta ja keskeltä vai ja 3 satkua siis vaihteli paksuus mikrometrillä mitattuna :?:
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
PyryR
Matalapaineturbo
Viestit: 199
Liittynyt: Pe Syys 14, 2012 23:35
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: 8 -venttiilisen kannen kunnostusta

Viesti Kirjoittaja PyryR »

Juu vanhoja mittailin. Mittasin kolmesta kohtaa alueelta, joka liikkuu ohjurissa. Ylhäältä aika läheltä kiilauria, "keskeltä" ja kiillottuneen, vielä ohjurissa liikkuvasta kohdasta varresta, alempaa lähempänä lautasta.

Lohko ainakin viimeisimmän vilkaisun mukaan näytti hyvältä, ei tarvetta toiselle. :) Varmaan pääsee pelkällä hoonauksella eikä tarvitse edes porata.
-84 99 GL, -96 ng 900 s, Opel Ampera -12. Edellieset: Fiat Brava s -96, Opel Kadett 2d Sedan -71, -85 og 900i 2d sedan, -89 og 900 16i Combi #6347
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7478
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: 8 -venttiilisen kannen kunnostusta

Viesti Kirjoittaja mestari »

ja käytösä oli mikrometri 0-25mm?
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Vastaa Viestiin