Punaisen maalipinnan kunnostus
Punaisen maalipinnan kunnostus
Epätasainen maalipinta kyljissä. Maalilaikkuja. En raski uudelleen maalauttaa, millä saisin väriä tasattua. Hiemavahalla jo vähän otin ja punaista värivahaa, mutta ei auta. Joku halpakeino jollakin? Maalautusta ei kannata ehdottaa, kun maksaa jo sen verran ja auto tarkoitus tämän vuoden vaan pitää.
Farecla on hioma-ainetta. G3 on vielä suht loiva, G7 kanssa pitää olla jo varovainen, ettei vedä pintaa puhki.
Ammattimaalarit käyttivät kyseistä mömmöä vanhojen automaalien kanssa (olisiko ollut joku 5-60 luvun keksintö), silloin uusi maali ei kiiltänyt, vaan kiilto piti hieroa pintaan.
Ammattimaalarit käyttivät kyseistä mömmöä vanhojen automaalien kanssa (olisiko ollut joku 5-60 luvun keksintö), silloin uusi maali ei kiiltänyt, vaan kiilto piti hieroa pintaan.
Ilu
# 2018
0456713526 ja suapi soitella
# 2018
0456713526 ja suapi soitella
mulla on omassa
http://office.vippet.net/servlet/genera ... ?car=90639
myös kummankin puolen ovissa tummanpunaista paikkamaalausta, tosi rumaa. kokeilin niinin farecla G6, mutta kärsivällisyyteni loppui.
sitäpaitsi alta ei paljastunut oikeata väriä vaan jotain epämääräistä bullshittiä joten tuskin säästyisin uudelleen maalaukselta.
odotan motivaatiopuuskaa ja ostan hiekkapaperia, pakkelia ja haen maaliliikkeestä juuri oikeaa punaista spraypulloon.
http://office.vippet.net/servlet/genera ... ?car=90639
myös kummankin puolen ovissa tummanpunaista paikkamaalausta, tosi rumaa. kokeilin niinin farecla G6, mutta kärsivällisyyteni loppui.
sitäpaitsi alta ei paljastunut oikeata väriä vaan jotain epämääräistä bullshittiä joten tuskin säästyisin uudelleen maalaukselta.
odotan motivaatiopuuskaa ja ostan hiekkapaperia, pakkelia ja haen maaliliikkeestä juuri oikeaa punaista spraypulloon.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Vesihionta
Mul on samantyylinen pinta. Mietin, että ostaisin vesihiomapaperia jotain 1000 ja 1500:sta ja saippualla hioisin pintaa ja vahat päälle. Toinen vaihtoehto olisi hioa koko paska 800 ja tehdä muut tarvittavat pohjatyöt ja maalaukseen sit.
Onko metalliväri?
Jos korjattava maalipinta on metalliväriä niin ainakin vanhemmissa saabeissa se oli kaksikerrosväriä. Alla metalliväri ja päällä lakka. Jos lakkapinta hilseilee tai hioutuu pois, on pinnnan saaminen kiiltäväksi vaikeaa.
Olen itse hionut ja kiillottanut monta tuntia vanhan Lancia konepeltiä jossa oli kaksikerros väri. Ei kiillotu kunnolla. Eikun paikkamaalia vaan. Ja tietysti ekaks kunnon pohjatyöt. Tai ainakin vahat jne pois. Vanhat automaalarit (minäkin olin sellainen) teki niin, että pestiin auto tinnerillä ja sit ei kun maalia päälle. Kesti parhaassa tapauksessa useita kuukausia. Mut en suosittele tekemään.
Olen itse hionut ja kiillottanut monta tuntia vanhan Lancia konepeltiä jossa oli kaksikerros väri. Ei kiillotu kunnolla. Eikun paikkamaalia vaan. Ja tietysti ekaks kunnon pohjatyöt. Tai ainakin vahat jne pois. Vanhat automaalarit (minäkin olin sellainen) teki niin, että pestiin auto tinnerillä ja sit ei kun maalia päälle. Kesti parhaassa tapauksessa useita kuukausia. Mut en suosittele tekemään.
Saab Suomesta - hyviä autoja 
99 GL5speed -84 (viimeinen tuplisvuosi)
900i kat -89 (-90 malli)
# 1329

99 GL5speed -84 (viimeinen tuplisvuosi)
900i kat -89 (-90 malli)
# 1329