Punaisen maalipinnan kunnostus

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
arnoldi
Matalapaineturbo
Viestit: 156
Liittynyt: Ma Huhti 05, 2004 12:27
Paikkakunta: Tampere

Punaisen maalipinnan kunnostus

Viesti Kirjoittaja arnoldi »

Epätasainen maalipinta kyljissä. Maalilaikkuja. En raski uudelleen maalauttaa, millä saisin väriä tasattua. Hiemavahalla jo vähän otin ja punaista värivahaa, mutta ei auta. Joku halpakeino jollakin? Maalautusta ei kannata ehdottaa, kun maksaa jo sen verran ja auto tarkoitus tämän vuoden vaan pitää.
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Farecla G3 sillä hinkkaat ja vahaa päälle , tosin farecla tuubi maksaa 15e
kf3461
"Turbo"
Viestit: 298
Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 08:41
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja kf3461 »

Ja tarkasti Farecla pois vahan alta, hyvää tulee.
Ilu
# 2018
0456713526 ja suapi soitella
arnoldi
Matalapaineturbo
Viestit: 156
Liittynyt: Ma Huhti 05, 2004 12:27
Paikkakunta: Tampere

Farecla

Viesti Kirjoittaja arnoldi »

Onko toi hioma-ainetta? Ja mistä sitä saa? Kuinka purevaa?
kf3461
"Turbo"
Viestit: 298
Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 08:41
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja kf3461 »

Farecla on hioma-ainetta. G3 on vielä suht loiva, G7 kanssa pitää olla jo varovainen, ettei vedä pintaa puhki.

Ammattimaalarit käyttivät kyseistä mömmöä vanhojen automaalien kanssa (olisiko ollut joku 5-60 luvun keksintö), silloin uusi maali ei kiiltänyt, vaan kiilto piti hieroa pintaan.
Ilu
# 2018
0456713526 ja suapi soitella
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

mulla on omassa
http://office.vippet.net/servlet/genera ... ?car=90639

myös kummankin puolen ovissa tummanpunaista paikkamaalausta, tosi rumaa. kokeilin niinin farecla G6, mutta kärsivällisyyteni loppui.

sitäpaitsi alta ei paljastunut oikeata väriä vaan jotain epämääräistä bullshittiä joten tuskin säästyisin uudelleen maalaukselta.

odotan motivaatiopuuskaa ja ostan hiekkapaperia, pakkelia ja haen maaliliikkeestä juuri oikeaa punaista spraypulloon.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
arnoldi
Matalapaineturbo
Viestit: 156
Liittynyt: Ma Huhti 05, 2004 12:27
Paikkakunta: Tampere

Vesihionta

Viesti Kirjoittaja arnoldi »

Mul on samantyylinen pinta. Mietin, että ostaisin vesihiomapaperia jotain 1000 ja 1500:sta ja saippualla hioisin pintaa ja vahat päälle. Toinen vaihtoehto olisi hioa koko paska 800 ja tehdä muut tarvittavat pohjatyöt ja maalaukseen sit.
tema
"Hirsch"
Viestit: 824
Liittynyt: To Heinä 10, 2003 19:11
Paikkakunta: Turku/Vaasa

Viesti Kirjoittaja tema »

Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
tany
Matalapaineturbo
Viestit: 189
Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 16:40
Paikkakunta: Siilinjärvi

Onko metalliväri?

Viesti Kirjoittaja tany »

Jos korjattava maalipinta on metalliväriä niin ainakin vanhemmissa saabeissa se oli kaksikerrosväriä. Alla metalliväri ja päällä lakka. Jos lakkapinta hilseilee tai hioutuu pois, on pinnnan saaminen kiiltäväksi vaikeaa.
Olen itse hionut ja kiillottanut monta tuntia vanhan Lancia konepeltiä jossa oli kaksikerros väri. Ei kiillotu kunnolla. Eikun paikkamaalia vaan. Ja tietysti ekaks kunnon pohjatyöt. Tai ainakin vahat jne pois. Vanhat automaalarit (minäkin olin sellainen) teki niin, että pestiin auto tinnerillä ja sit ei kun maalia päälle. Kesti parhaassa tapauksessa useita kuukausia. Mut en suosittele tekemään.
Saab Suomesta - hyviä autoja :)
99 GL5speed -84 (viimeinen tuplisvuosi)
900i kat -89 (-90 malli)
# 1329
Vastaa Viestiin