kytkimen ilmaus?
-
- "Turbo"
- Viestit: 274
- Liittynyt: La Syys 13, 2003 14:45
- Paikkakunta: lohja
kytkimen ilmaus?
Jos joku gugu kertoisi, miten ilmaus tapahtuu helpoiten. Tossa yritin, mutta poljin on aina vaan löysä. Vika ilmaajassa vai pääsylinterissä?
-
- "Hirsch"
- Viestit: 963
- Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
- Paikkakunta: Itä-Suomi
Tai sitten polkupyörän sisäkumitemppu:
http://www.hut.fi/u/jus/saab/99/kytkin/ ... age42.html
http://www.hut.fi/u/jus/saab/99/kytkin/ ... age42.html
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Sopiva ilmalukko jossain päin järjestelmää, niin eivät nesteet hevin ulos valu.ecopower kirjoitti:miksi se pitää tehä noin vaikeasti,sehän ilmautuu itsekseen kun ilmaruuvi on auki,paitsi tonarissa!!
edelyttäen että pääsylinterin jousi ei ole poikki!
Pääsylinterin tiivisteiden ja jousen vaihdossa sai ainakin kunnolla pukata painetta säiliöön, että edes vähän pissi ilmausnipasta.
Ronska kirjoitti:Sopiva ilmalukko jossain päin järjestelmää, niin eivät nesteet hevin ulos valu.ecopower kirjoitti:miksi se pitää tehä noin vaikeasti,sehän ilmautuu itsekseen kun ilmaruuvi on auki,paitsi tonarissa!!
edelyttäen että pääsylinterin jousi ei ole poikki!
Pääsylinterin tiivisteiden ja jousen vaihdossa sai ainakin kunnolla pukata painetta säiliöön, että edes vähän pissi ilmausnipasta.
mielenkiintoista ettei onnistunut! '
mutta helpoiman kaavan mukaan oon ite ilmannut SATOJA kertoja ongelmitta
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Meikäläinenkin on törmännyt sellaiseen kytkimeen, ettei ilmaudu pelkällä odottelulla. Hirveät paineet piti kehittää säiliöön, ennenkuin se kytkin ilmautui lopulta. Kytkin kyllä pelaa, mutta epäilyttää se kytkinputken kumiosa. Voisiko se jotenkin estää nesteen virtausta, jos sisukset olisi rikki?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- "Turbo"
- Viestit: 274
- Liittynyt: La Syys 13, 2003 14:45
- Paikkakunta: lohja
Saab-niksi. Jos kytkimen ilmausropusta ei tule painovoimaisesti neste ulos on kytkinputki huono. Jarrunestesäiliön korkki pitää olla sitten auki.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Luca-niksi: jos haluat vauhdittaa kytkimen ilmausoperaatiota, etkä sattumoisin omista ylimääräisiä sisäkumeja, hae vessasta käytetty, käyttämätön, tai puoliksikäytetty vessapaperirulla. aseta rulla jarrunestesäiliön päälle täyttöaukon ympärille; se on kuin mitoitettu siihen. puhalla putken sisälle otsa pulleana. johan alkaa tapahtumaan.
nimimerkillä "ekaa kertaa ilmasin kytkimen, vartissa kuntoon."
lisätääs vielä tarkennusta operaatiosta, eli alussahan sieltä porisi ilmaa mukavasti, mutta kun ilmausruuvista alkoi tulla puhdasta nestettä, ajattelin "ny se on valmis".
eikä vaan ollutkaan. piti vielä hurja määrä puhkia ja puhaltaa sitä nestettä ilmausruuvin kautta pois ennen kun kytkin alkoi toimimaan. ekat 10 min tuntui toivottomalta, poljin oli jatkuvasti löysä, sitten yhtäkkiä tuli nopeasti tuntuma. ilmasin juuri sen verran että kytkin nipin napin irroitti kun painoi pohjaan. 60km ajomatkan jälkeen oli ilmautunut itsestään "loput".
nimimerkillä "ekaa kertaa ilmasin kytkimen, vartissa kuntoon."
lisätääs vielä tarkennusta operaatiosta, eli alussahan sieltä porisi ilmaa mukavasti, mutta kun ilmausruuvista alkoi tulla puhdasta nestettä, ajattelin "ny se on valmis".
eikä vaan ollutkaan. piti vielä hurja määrä puhkia ja puhaltaa sitä nestettä ilmausruuvin kautta pois ennen kun kytkin alkoi toimimaan. ekat 10 min tuntui toivottomalta, poljin oli jatkuvasti löysä, sitten yhtäkkiä tuli nopeasti tuntuma. ilmasin juuri sen verran että kytkin nipin napin irroitti kun painoi pohjaan. 60km ajomatkan jälkeen oli ilmautunut itsestään "loput".
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8087
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Ahem, kannattaa myös muistaa poistaa paineasetelmaa läjässä pitävä työkalu/viritys jos siellä semmoinen esim. kytkimenvaihdon tms. jäljiltä on, ennen kuin alkaa ilmailemaan Laskin meinaan lähemmäs litran jarrunestettä ilmausnipan läpi ja kirosin aina vain tunnotonta poljinta, kunnes iski aivomyrsky...vaijeri pois paineasetelmasta ja kappas, heti palasi tunto kykäpolkimeen. Oppia ikä kaikki
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84