Mitäs eroo muuten on
SAAB 900i
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.ph ... earch=Etsi
ja
SAAB 900 turbo
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.ph ... earch=Etsi
-mallien polttoaijärjestelmällä?
Niin ainakin tuo jakaja näyttää olevan erilainen. Oliko niin että vain toista niistä voi säätää?
Vai miten se homma oikeen on?
Tietysti turbossa on se ylipainekytkin.
Kumman mallin järjestelmä on "parempi" ja missä mielessä?
Tässä ny vaan vähän kyselen.
SAAB 8-VALVE K-Jetronic
Erot ovat määränjakajassa ja ohjauspainesäätimessä. Määränjakaja on turbon k-jetissä isompi ja antaa enemmän bensaa. Ohjauspaineensäädin taas turbossa ymmärtää ahtopaineen päälle ja antaa lisärikastusta ahdoilla. Muut osat ovat samoja.
Lyhyesti sanottuna siis turbossa toimivat vain turbon jakaja ja painesäädin. Vapariin taas ei turbon osista liiemmin ole iloa, no isommasta määränjakajasta voi olla jos konetta on viritetty tuntuvasti ja ei meinaa bensa muuten riittää.
Lyhyesti sanottuna siis turbossa toimivat vain turbon jakaja ja painesäädin. Vapariin taas ei turbon osista liiemmin ole iloa, no isommasta määränjakajasta voi olla jos konetta on viritetty tuntuvasti ja ei meinaa bensa muuten riittää.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com