SAAB 8-VALVE K-Jetronic

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
kimmoisa
"Hirsch"
Viestit: 963
Liittynyt: Ke Syys 15, 2004 11:15
Paikkakunta: Suomi-Finland

SAAB 8-VALVE K-Jetronic

Viesti Kirjoittaja kimmoisa »

Mitäs eroo muuten on

SAAB 900i

http://www.nettiauto.com/viewVehicle.ph ... earch=Etsi


ja

SAAB 900 turbo

http://www.nettiauto.com/viewVehicle.ph ... earch=Etsi

-mallien polttoaijärjestelmällä?

Niin ainakin tuo jakaja näyttää olevan erilainen. Oliko niin että vain toista niistä voi säätää?

Vai miten se homma oikeen on?

Tietysti turbossa on se ylipainekytkin.

Kumman mallin järjestelmä on "parempi" ja missä mielessä?
Tässä ny vaan vähän kyselen.
SAAB
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Erot ovat määränjakajassa ja ohjauspainesäätimessä. Määränjakaja on turbon k-jetissä isompi ja antaa enemmän bensaa. Ohjauspaineensäädin taas turbossa ymmärtää ahtopaineen päälle ja antaa lisärikastusta ahdoilla. Muut osat ovat samoja.

Lyhyesti sanottuna siis turbossa toimivat vain turbon jakaja ja painesäädin. Vapariin taas ei turbon osista liiemmin ole iloa, no isommasta määränjakajasta voi olla jos konetta on viritetty tuntuvasti ja ei meinaa bensa muuten riittää.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Vastaa Viestiin