Onko -88 900c ollut kierroslukumittaria
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 60
- Liittynyt: To Helmi 04, 2010 09:53
Onko -88 900c ollut kierroslukumittaria
Tietääkö joku? Onko siellä johto, kulkeeko tieto, jakajalta mittariston liittimeen. Nopeusmittari on rikki ja vaihdan ehjää tilalle, jos alkuperäisen kaltaisen mittarin rundarilla saa helposti toimimaan, voisin laittaa.
Kiitos asiallisista vastauksista.
Kiitos asiallisista vastauksista.
Re: Onko -88 900c ollut kierroslukumittaria
Kyllä onnistuu. Vaihdoin joskus parikymmentä vuotta sitten -88 karvalakkikaasariin kellon tilalle kierroslukumittarin. Vaihdettava osa on käytännössä mittariston "puolikas", jossa on mm. varoitus- ja merkkivaloja. Näissä on jonkin verran vuosimallikohtaisia eroja, joten pitää tietää, mistä vuosimallista vaihdettava osa on lähtöisin. Ulkomuistista ainakin -88 ja -89 mittaristot olivat samanlaiset.
Saab 9-3 SE -98 2,0t, Saab 9-3 SE -00 2,0i + joukko ikuisuusprojekteja
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 60
- Liittynyt: To Helmi 04, 2010 09:53
Re: Onko -88 900c ollut kierroslukumittaria
Onko siellä vasemmassa pitkässä liittimessä siis suoraa kiekkamittarin tarvitsema johto ja yhteys jakajaan/puolaan mistä se nyt ne kierrokset "lukee"Jortsu kirjoitti: ↑La Huhti 08, 2023 15:26Kyllä onnistuu. Vaihdoin joskus parikymmentä vuotta sitten -88 karvalakkikaasariin kellon tilalle kierroslukumittarin. Vaihdettava osa on käytännössä mittariston "puolikas", jossa on mm. varoitus- ja merkkivaloja. Näissä on jonkin verran vuosimallikohtaisia eroja, joten pitää tietää, mistä vuosimallista vaihdettava osa on lähtöisin. Ulkomuistista ainakin -88 ja -89 mittaristot olivat samanlaiset.
Re: Onko -88 900c ollut kierroslukumittaria
Kyllä. Ei tarvitse tehdä mitään muuta kuin vaihtaa mittaristonpuolikas.
Saab 9-3 SE -98 2,0t, Saab 9-3 SE -00 2,0i + joukko ikuisuusprojekteja
- eegas
- "Hölösuu"
- Viestit: 1088
- Liittynyt: Pe Heinä 21, 2006 13:10
- Paikkakunta: Kauhava / Lapua / Liperi
Re: Onko -88 900c ollut kierroslukumittaria
Vanhemmissa, olikohan vm -83, piti vetää pulssijohto testipistokkeelta, tuolta tuon otin, eikä tarvinnut muuta.
SAABeilla ajoa vuodesta -72 alkaen
rapakaari(at)gmail piste com, 0viisi04917511
Saab 9-5 2.3TA Aero sedan -07, Saab 9000i CS 2.0 man -98
MR-Saab 96L -77, Laikka-avo 99 -76, Dacia Logan Van 1.5 dCi -12
Jäsen #6056
rapakaari(at)gmail piste com, 0viisi04917511
Saab 9-5 2.3TA Aero sedan -07, Saab 9000i CS 2.0 man -98
MR-Saab 96L -77, Laikka-avo 99 -76, Dacia Logan Van 1.5 dCi -12
Jäsen #6056
Re: Onko -88 900c ollut kierroslukumittaria
Vasemmalla -86 ja oikealla -89 vuoden satkun, nuihin missä ei ole sytytyspulssin vahvistinta olen laittanut suoraan vaan 80loppuvuoden mittareita ja hyvin on toiminut kun katsoo että mittaristo takaa ehjä
Saab 900 i8 lasikattoluukulla -90. Saabismia suvussa paljon, Perhepiirissä kymmeniä saabeja. Jäsen #8722 Tarkoitus entisöidä ja Pelastaa saabeja, ei särkeä. Tech 2/YV
Re: Onko -88 900c ollut kierroslukumittaria
Väittäisin taas ettei ollut.. ja liittimen piuhat eri järjestyksessä (mutta voi olla vuosiluku ero kiekkamittari oli ehkä 87 i mallista) .
Tein sen 89c hen joskus 90luvulla
Why do those people, who have Saabs, have that smile on their face?
It's almost impossible to crash it! -Jeremy Clarkson-TopGear
It's almost impossible to crash it! -Jeremy Clarkson-TopGear
Re: Onko -88 900c ollut kierroslukumittaria
Eli ilmeisesti -87 ei ole toimiva vaihtoehto elintenluovuttajaksi tässä tapauksessa
Tapaus, jota muistelin aiemmin, meni seuraavasti:
Vaihdoin -88:n vuosimallista -89 peräisin olevan kierroslukumittarin. Ei tarvinnut tehdä mitään muuta kuin ruuvata mittaristo irti, vaihtaa kierroslukumittari kellon tilalle ja kasata käänteisessä järjestyksessä.
Saab 9-3 SE -98 2,0t, Saab 9-3 SE -00 2,0i + joukko ikuisuusprojekteja