99 moottorin tukikumit?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Ronska
"Hirsch"
Viestit: 910
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 11:47

99 moottorin tukikumit?

Viesti Kirjoittaja Ronska »

Onko mitään havaintoa mistä löytyisi uusia 99 moottorin tukikumeja?
Länsiautosta ei löytynyt, ainakaan hyllystä, ei tiennyt löytyykö Ruotsistakaan :?

Motonjetistä ei ainakaan löydy,
suurimpien ulkomaisten saab-osiin keskittyneiden nettikauppojenkin katalogit olen käynyt läpi, eikä tärppää.

Mikä neuvoksi?
Rakentaako uudet kiinnityssysteemit koneelle?
Etummaisen kiinnityksen voi kaiketi melko helposti muuttaa satkua vastaavaksi...
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

en tiedä mutta sellainen kommentti tähän väliin, että 99:n moottorin herkän etukiinnityksen syynä ei välttämättä ole finaalissa oleva tukikumi, vaan tukikumin kiinnityspultit on saattaneet vaan hypätä pois, näin esim. minulle kävi.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Kuten myös, edestä oli molemmat pultit kadonneet, tai toinen oli vielä katkinaisena paikallaan, teho repii :)
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Ronska
"Hirsch"
Viestit: 910
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 11:47

Viesti Kirjoittaja Ronska »

Mitään ei ole rikki, vielä ainakaan.
Kone kyllä tuntuu elävän entistä enemmän,
kaipa sitä huvikseen nuo pultit tarkistaisi.

Tosin 20 vuotta vanha kumi ei voi olla mitenkään erityisen timmissä kunnossa :?

Kesällä pitää kone vaihtaa, samalla vaihtuisi kätevästi tukikumit, näin ennalta ehkäisevänä toimenpiteenä.
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

mullaki alko hyppimmään kone vedättäessä kun oli pultit irronnu.
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

Ronska kirjoitti:kaipa sitä huvikseen nuo pultit tarkistaisi.
suosittelen lämpimästi, nyt kun ne pultit ilmeisesti vielä on siellä. sitten kun katoavat kokonaan, kone alkaa keulimaan, virranjakaja osuu konepeltiin, ja pyörijä sanoo snap, crackle, pop (vain h-moottoristen ilmiö :))

siinä vaiheessa ei enää auta muu kuin liikuttaa autoa konepelti tuulihaassa, käyttää kytkintä höyhenenkevyesti ja toivoa ettei kone keuli liikaa.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Vastaa Viestiin